12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sama

Wie weet meer van mappen?

Ik probeer binnen een map de namen van de sub-mappen op volgorde te krijgen, bijv. januari, februari, maart enz. of 1,2,3, enz. Hoe moet dit?:x

Bijdrager
    benj1989

nummertje voorzetten:|

Geblokkeerd
    Anoniem

Tja, een nummertje o.i.d. ervoor zetten lijkt mij ook de enige mogelijkheid.
    Misschien dat het met Unix/Terminal kan, maar dan moet je code kennen:)

Bijdrager
    Sachin

Zelf gebruik ik voor mijn digitale foto’s te ordenen:
    200x-xx-xx [beschrijving]
    Jaar-maand-dag [beschrijving]

Zo zit alles mooi op volgorde. Ons tijdsysteem is daarvoor niet geschikt (dag-maand-jaar).

Bijdrager
    iSander

idem hier als larridon

Bijdrager
    Buzz

Je kan natuurlijk met View Options (Cmd-J) de optie “Keep arranged by..” uitzetten, en “Snap To Grid” aanzetten, en vervolgens met je muis netjes alles zo zetten zoals jij het wil.

Bijdrager
    Sama

Hier snap ik helaas niets van:cry: .
    Wil je het alsjeblieft even uitleggen aan een niet al te bedreven Maccer?

Bijdrager
    Buzz

Ok, sorry ik gebruik de Engelstalige Finder.

Probeer het anders gewoon eens uit. Open in de Finder de map van je keuze, type Appelte-J. Dan krijg je een menuutje te zien waarin je o.a. kan instellen of de Finder de inhoud van je map sorteert of niet.

Bijdrager
    draaischaap

En zie je die balkjes boven in het venster? (naam, type, grootte, datum etc.)
    Als je daar op klikt sorteert ‘ie op naam, type, grootte, datum etc… oplopend of aflopend.
    In dit geval zul je op naam willen sorteren, en zullen die mappen inderdaad alfabetisch moeten zijn. Nummertje ervoor is het makkelijkst. (01 naam, 02 naam, etc)

Bijdrager
    Sama

Bedankt voor alle reacties!
    Ik ben vanaf OS 8.5 aan het klooien met die mappen en had eigenlijk verwacht dat er wel een trucje op zou zijn bedacht en dat het aan mijn onnozelheid lag dat het steeds een zooitje werd. Ik ga het dus nu maar met nummertjes doen, dat lijkt me (voorlopig0 de beste oplossing.
    Trouwens, waarom heeft nog niemand hier iets op verzonnen? Ik kan toch niet de enige zijnmet deze vraag? :roll:

Bijdrager
    Sama

Ik snap trouwens ook niet waarom ik ineens een zweeds vlaggetje heb?!

Bijdrager
    Sachin
    ”Sama”

Ik snap trouwens ook niet waarom ik ineens een zweeds vlaggetje heb?!

Dat is de locatie waarop je normaal verbonden bent met Internet. Het gebeurt af en toe dat dit niet klopt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.