28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

wie weet een goed boekhoudprogramma?

Hoi,
    al langere tijd ben ik op zoek naar een goed boekhoudprogramma (kasboekhouding). Een programma dat goed kan omgaan met de bestanden van de nederlandse banken (ING, ABN etc). Tot op heden maak ik gebruik van Davilex Offline Deluxe. Niet meer en niet minder mogelijkheden zoek ik.
    Het enige wat ik doe is de bestanden importeren en Davilex rubriceert de posten op eindeloos veel vooraf ingestelde rubrieken.
    Betaalfuncties, grafieken en balansen boeien mij niet.
    Door de specifieke kenmerken van de nederlandse downloadbestanden van de banken vallen de buitenlandse programma’s af. Davilex doet niets voor ons platform.
    Met welke boekhoudprogramma’s werken jullie?

Bijdrager
    Star65

Zakelijk werk ik nog altijd met een Windows boekhoudprogramma (Snelstart) aangezien ik nog steeds geen deugdelijk boekhoudprogramma voor de Mac heb gezien wat voor mijn bedrijf geschikt is, mede om de redenen die jij ook al aangeeft.

Alternatief kan je naar een online boekhoudprogramma kijken waardoor je platform onafhankelijk bent zoals Exact Online etc.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik gebruik mijn Mac niet zakelijk, dus ik weet niet wat jullie behoeftes zijn, maar ik denk dat dit programma toch aardig in de buurt komt?

Bijdrager
    WimVriend

Als je bedrijf nog een bedrijfje is, dan adviseer ik Acumulus,
    http://www.acumulus.nl/
    Goede en snelle hulp bij boekhoudvragen, een uitgebreid forum, en zeer betaalbaar € 9,95 p/mnd.
    Als je alleen je privé uitgaven wilt bijhouden neem dan Yunoo, http://www.yunoo.nl. Helemaal gratis, ziet er gelikt uit, tal van tips om beter met geld om te gaan enz enz. En……….tromgeroffel………het schijnt de publieksprijs van 2010 gewonnen te hebben als beste website van het jaar. Ik had nog nooit van die prijs gehoord maar uiteindelijk wordt ik ook al behoorlijk doof.
    Succes,
    Wim

Bijdrager
    densing

zakelijk gebruik ik informer, werkt prima.
    prive gebruik ik ibank met als hulpprogramma convert2qif: asc bestand slepen naar convert2qif en je hebt een bestand wat je in kan lezen in ibank

Bijdrager
    jebman

Money net uitgeprobeerd. Ondanks dat het .csv bestanden ondersteunt en ING downloads in dit formaat zijn worden de velden niet herkend. Ook geen mogelijkheid voor automatische toewijzingen, leermodus, zodat elke betaling van albert heijn elke keer dezelfde toewijzing krijgt. Misschien wel 70% van de transacties zijn met dezelfde winkels etc.
    Yunoo vind ik te duur worden, Davilex kost mij dat per jaar.
    Ga nu ibank uitproberen.

Bijdrager
    jebman

iBank ziet er beter uit en kan beter met de .csv omgaan maar bij en afschrijvingen worden niet herkend. Ook krijg ik bij de ING meer velden in de csv dan wat ik kan weergeven in iBank. Zie wel dat het mogelijk is om standaardtoewijzingen te maken.
    Moet hier nog eens verder in verdiepen of dit een bruikbaar programma is. Gelukkig een 30 dagen free trial.

Bijdrager
    yoepie

Hallo Jebman,

Ik gebruik al een aantal jaren iBank. Het is inderdaad lastig dat iBank niet standaard goed de .csv file inleest. Ik heb een scriptje dat de txt file, die je ook bij ING kan downloaden, omzet in een .qif bestand, wat iBank vervolgens goed inleest.
    De bij- en afschrijvingen worden dan ook herkend.
    Voor de standaardtoewijzingen gebruik ik de smart import rules van iBank. Dat is 1 keer goed instellen en vervolgens regelt iBank het zelf.

Bijdrager
    qazwsxedc

Reeleezee, een online pakket. Ze hebben net een nieuwe versie uit (die niet IE-only is) en dat is echt een uitstekend pakket. Afhankelijk van je wensen/eisen betaal je een bepaald bedrag per maand. Dat varieert behoorlijk (van gratis tot >100 euro per maand). Zelf betaal ik rond de 70 euro per maand, voor het uitgebreide pakket met facturatiemodule/periodiek factureren. Importeren van de bank, het versturen van BTW aangiftes e.d. gaat allemaal met 1 klik.

http://www.reeleezee.nl/nl

Bijdrager
    jebman

Bedankt voor jullie reacties!
    Reeleeze is veel te duur voor mij.
    Convert2qif crasht bij omzetten van ing txt bestand. Geeft aan alleen met rabobank om te kunnen gaan:oops:

Bijdrager
    jebman

iCash gevonden op het internet maar is het ook niet. Dé bottleneck is het juist herkennen van de bestandsvelden binnen de download door het programma. (maar dat wist ik al).

Bijdrager
    curryhano

Ik heb sinds kort Naanab Finance in gebruik. Ik vind het prettig werken.

Bijdrager
    qazwsxedc
    jebman op 09 januari 2011

Reeleeze is veel te duur voor mij.

Ja, het is inderdaad redelijk prijzig. Voor verenigingen is Conscribo (http://www.conscribo.nl/) een goed alternatief. Kost niet veel en is gratis 30 dagen te proberen. Privé gebruik ik Yunoo. Helemaal gratis, maar geen echt boekhoudpakket (http://www.yunoo.nl/).

Voor wat voor een bedrijf/vereniging/stichting heb je het nodig? Dat maakt nogal een verschil.

Bijdrager
    jebman

zzp gebruik.
    Ben bezig met verkennen van Naanab. Ziet er prettig uit. Fijn dat er een 30 trial bij zit.

Bijdrager
    jebman

Nu definitief overgestapt op Naanab. Enigzins primitieve layout maar wel functioneel. Alleen het splitsen van een post is erg omslachtig (mn bij splisten van een creditcard betaling, bij de bank 1 postregel maar in werkelijkheid vele verschillende regels en rubrieken)

Bijdrager
    Esther123

Ik ben t met Wim eens. Acumulus is een prachtig programma: heel betaalbaar, online (dus als je computer crasht dan blijft het bestand in tact), en super eenvoudig om mee om te gaan. Ik heb t sinds maart vorig jaar en ben erg tevreden. Je kunt t systeem koppelen aan je betaalrekeningen en banken. Je kunt t een maand lang gratis proberen voor je al dan niet overgaat tot een abonnement van 9,95 per maand. Ik haal t er met gemak uit omdat ik er veel tijd mee bespaar die ik liever aan de zaken besteed!
    Zie: Acumulus online boekhoudprogramma

Bijdrager
    Esther123

Ik was vergeten te melden dat het systeem t perfect doet op een Mac!

Bijdrager
    Ranja

Weet iemand of Nanaab goed werkt onder OS Lion? Het forum van Nanaab is niet bereikbaar.

Bijdrager
    jebman

Ik draai nog 10.6 Mailen met de helpdesk van Naanab is wel mogelijk. Forum is al paar dagen plat.

Bijdrager
    Ranja

Beste Jebman,

Ik weet dat ik met de helpdesk kan mailen. Graag hoor ik of iemand al werkt met Naanab onder OS Lion en of alles goed werkt.

Bijdrager
    Seriously

Ik weet niet of iemand nog op zoek is naar een boekhoudprogramma. Ik heb pas Manager, freemium (gratis) desktop programma (Mac, Windows, Ubuntu), gevonden op http://www.manager.io/
    Voor mij als startend zzp’er lijkt er alles in te zitten wat ik wil (inkoop, verkoop, BTW, klanten overzicht etc.). Taal is in te stellen naar Nederlands waarna 90% in het programma dat ook is. Handleidingen (Guides) zijn wel in het Engels.
    Even uitpluizen wat je nodig hebt en hoe het in elkaar steekt, maar helemaal aan te passen naar ieders wens zover ik zie d.m.v. aan of uitzetten bepaalde ‘modules’ (voorraad, loonstroken, activa, leveranciers etc. etc.).

Bijdrager
    Alex de Vries

Was op zoek naar een goed boekhoudprogramma en zag hier een aantal opties.

Kwam erachter dat er sinds de start van dit topic een aantal goede nieuwe programmas bij zijn gekomen.

[LINK VERWIJDERD DOOR MODERATOR I.V.M. SPAM]

Werkte perfect!

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: SPAM

Bijdrager
    Peter de G.

Werk nu 2 jaar met het boekhoudpakket van MoneyMonkk en het werken met dit pakket gaat steeds fijner.
    Ze zijn steeds in ontwikkeling en er blijft natuurlijk steeds iets te wensen.
    Het bevalt mij in ieder geval uitstekend.

Bijdrager
    Shmoo

Gelukkig staat er in dit topic ook geen spam.. Sites die vergelijken verkopen natuurlijk helemaal niets zelf dus dat valt niet onder spammen. ^

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    N3RD

Ik werk met GRAVITA en ik heb recent (november 2016) een update van ze ontvangen.

Voordeel van het pakket is dat het multiplatform is, lokaal draait en eenmalig aanschafkosten.
    Hun motto is dat een ondernemer na aanschaf er nog jaren plezier van moet kunnen hebben ondanks de software leverancier er niet meer zou zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  N3RD.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  N3RD.

Moderator
    Poezenbeest

Hou er bij online boekhouden wel rekening dat je altijd een lokale kopie van je administratoe houdt. De Belastingdienst wil dat je dat vijf jaar bewaart en pikt smoezen over ‘online’ niet. In sommige gevallen moet je zelfs zeven jaar na dato nog gegevens kunnen produceren.

Sowieso is voor de meeste klein bedrijfjes Excel of Numbers voldoende, als je verstand van boekhouden hebt. Uiteraard begin je geen onderneming als je geen verstand van boekhouden hebt, maar dat spreekt voor zich..

Bijdrager
    Alex de Vries

Sowieso is voor de meeste klein bedrijfjes Excel of Numbers voldoende, als je verstand van boekhouden hebt. Uiteraard begin je geen onderneming als je geen verstand van boekhouden hebt, maar dat spreekt voor zich..

Met een online boekhoudprogramma hoef je tegenwoordig geen verstand van boekhouden te hebben vooraf. De systemen zijn zo ontworpen dat je bij bijna elke stap een informatie knop kunt vinden om te controleren of je het goed hebt gedaan. Online tutorials helpen je om nog meer kennis te krijgen (als je dat wilt tenminste:wink:). Meestal vind je die online tutorials als je ingelogd bent of bij de helpdesk sectie.

Daarnaast is het tegenwoordig mogelijk om een heel jaar gratis voor startende ondernemers om een online boekhouding te houden.

[LINK VERWIJDERD DOOR MODERATOR I.V.M. SPAM]

Dan heb je gelijk je boekhouding in een goed boekhoudprogramma én het is nog gratis ook.(y)

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: SPAM

Bijdrager
    koen

Spammert!

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.