11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

wie surft er mee

omdat ik de buren er van “verdenk” op ons internet mee te surfen (bij ons gaat het LANGZAAM ) zou ik willen weten of het ergens zichtbaar is wie er op ons internet zit.We hebben zo’n homespot/hotspot toegang van Telenet Belgie en wonen in Belgie( dit om vragen te vermijden als “zit je vanuit NL op een belgische provider te surfen of zo)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat als je de naam en/of het wachtwoord (liefst allebei) van je draadloze netwerk verandert? Iedereen die het gebruikt zal dan opnieuw in moeten loggen, waardoor je automatisch eventuele lifters kwijt bent. Gaat het dan sneller dan was het waarschijnlijk inderdaad dat probleem, maakt het niet uit dan kun je op zoek gaan naar een andere oplossing.

Bijdrager
    essiw

Soms is dit zichtbaar als je in de router inlogt via de computer, maar dat verschilt per router of dit mogelijk is.

Bijdrager
    poing

Als ze Telenet homespot hebben dan hebben ze zelf ook een abonnement bij telenet he;)

Bijdrager
    hasseltse huzaar

poing……bijdehand maar we hebben hier wel een beperking qua hoeveelheid dataverkeer en als je als “grootverbruiker” aangemerkt wordt (wat dus veroorzaakt kan worden door meeliften van de buren) draait Telenet de kraan wat meer dicht en gaat internet NOG langzamer

Bijdrager
    T-sec

Zet de App “Fing” op je iPad/iPhone, of een andere network monitoring tool op PC/Laptop.
    Hiermee zie je welke en hoeveel gebruikers er op het netwerk zitten.

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Zit je op een persoonlijk en afgesloten Telenet-netwerk of maak je gebruik van de Telenet-homespot? Want in dat geval doen je buren helemaal niks mis. Zo’n hotspot wordt door Telenet aangemaakt op allerlei locaties waar hun klanten zitten. Het is geen privaat netwerk, maar een openbaar WiFi-punt coor iedereen die in de buurt is en klant van Telenet is. Dan kan iedere klant gratis met z’n Telenet-account aanmelden. Dat is hetzelfde principe als openbare WiFi in stations en musea. Moest je dit bedoelen (ik begrijp het niet helemaal goed) dan doen je buren niets verkeerds.

Bijdrager
    Obi

Appstore: gratis ‘Who is on my Wifi’ programma.

en misschien met ‘iStumbler’, open-source

Bijdrager
    Targaryen
    hasseltse op 28 december 2014

omdat ik de buren er van “verdenk” op ons internet mee te surfen (bij ons gaat het LANGZAAM ) zou ik willen weten of het ergens zichtbaar is wie er op ons internet zit.We hebben zo’n homespot/hotspot toegang van Telenet Belgie en wonen in Belgie( dit om vragen te vermijden als “zit je vanuit NL op een belgische provider te surfen of zo)

Waarom schakel je de homespot niet uit? Kun je doen vanuit je Telenet modem/router instellingen. Als je dan mensen op bezoek hebt kun je altijd een gastnetwerk aanmaken middels een Airport Express (zoals wij het hier doen). Of je geeft ze het wachtwoord van je netwerk. Maar volgens mij staat die homespot los van je eigen dataverbruik…

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Ten eerste: de Telenet homespot heeft niets te maken met het eigen privé Telenet netwerk. Als de TS dit bedoelt.

@Targaryen

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan kan de TS geen gebruik meer maken van andere Telenet home/hot spot. Dit was vroeger toch (stond in de kleine lettertjes:-) ). Weet niet of het nu nog zo is maar denk het wel.

Bijdrager
    Targaryen

Als je een Telenet router-modem hebt, dan wordt er naast je netwerk ook een hotspot aangemaakt thuis. Als de buren op dat netwerk zitten kun je wel degelijk wat verschil in snelheid hebben. Althans dat is wat Telenet zegt op hun pagina. Ikzelf heb de homespot uitgezet omdat ik het niet gebruik en ik op locatie ook niet inlog op een publiek netwerk.

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-werkt-telenet-homespot

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.