7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Jur

Wie oh wie heeft er een iBook en monteert ermee?

Hallo,

Ik zit erover te denken een iBook te kopen, 14inch, 40 GB en hiermee met Final Cut Pro te monteren.. Nee geen iMovie nee.

Is er hier iemand die dit ook daadwerkelijk doet? Gaat dat snel genoeg? In principe heeft de iBook de specificaties die nodig zijn voor FCP dus zou het moeten werken.. (Het gaat me niet zozeer over over het scherm hier wel relaxed genoeg voor is, tenzij je daar natuurlijk ook iets over hebt te klagen of in iedergeval te zeggen.. :? )

Bedankt.

Bijdrager
    Zout

Zou ik niet doen, heb een iBook en monteer daar op met iMovie, dat gaat prima, maar met Final Cut Pro gaat het echt zwaar zuig. Hij is duidelijk geoptimaliseert voor de G4 met Velocity engine

Bijdrager
    M

maar als je een iBook gaat kopen zou ik aanbevelen om nog heel even te wachten, er zal zeer waarschijnlijk een nieuwe iBook komen binnen 2 maanden, en of hij krijgt een G4 (lijkt mij niet logisch, maar als hij komt een 800 MHz met 100Mhz FSB) en anders zal er waarschijnlijk een G3 1000 MHz met hopelijk een 133MHz FSB en Bluetooth en Airport Extreme worden..

maar ja wacht nog heel even..

Dit vertelde HS-L tegen mij.

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3898

Misschien heb je er wat aan

Bijdrager
    MacAttack
    ”Jur”

Ik zit erover te denken een iBook te kopen, 14inch, 40 GB
    Bedankt.

Nieuw of tweedehands? Als je hem nieuw zou kopen zou ik idd even wachten of eens kijken naar een tweedehands powerbook. Met de komst van de 12″ en 17″ staan er ontzettend veel Powerbook 15″ te koop en die situeren zich tussen 1200 en 1500 euro

tweedehandsmac.nl

Bijdrager
    Jur
    ”Zout”

Zou ik niet doen, heb een iBook en monteer daar op met iMovie, dat gaat prima, maar met Final Cut Pro gaat het echt zwaar zuig. Hij is duidelijk geoptimaliseert voor de G4 met Velocity engine

Op school hebben we een hoop oude imacs, dus g3’s, volgens mij niet echt geupdate trouwens, en hierop werkt final cut pro wel gewoon perfect.. En ik heb dus het idee dat deze configuraties minder zijn dan die van een splinternieuwe iBook. Of hebik dat mis?

En, M, ik denk dat deze nieuwe iBooks dan wel weer veel duurder zouden zijn toch? Dus dan ben ik wel meer kwijt dan wat ik nu zou zijn (krijg er wel meer kracht voor terug, maar toch..)

Bijdrager
    M

Ik heb gewoon gepost wat er bij mij werdt verteld. Ik ben zelf ook nog niet overgestapt (want ik wacht op de nieuwe ibook).

Ik denk ook dat hij dan misschien iets duurder zal zijn, maar ja na twee maanden heb je ook meer loon gekregen :D

Bijdrager
    ElectricCat
    ”Jur”

Op school hebben we een hoop oude imacs, dus g3’s, volgens mij niet echt geupdate trouwens, en hierop werkt final cut pro wel gewoon perfect.. En ik heb dus het idee dat deze configuraties minder zijn dan die van een splinternieuwe iBook. Of hebik dat mis?

Zo zie je maar, ieders idee van snelheid en of iets soepel loopt ja of nee is heel anders. Die splinternieuwe iBook zal dat inderdaad beter draaien dan die ouwere iMacs op school. Dus eh,als jij em nou gewoon wil… een bak RAM erin en draaien met dat boekie!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.