30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Wie maakt gebruik van KPN hotspots?

Wie heeft (positieve) ervaringen mt KPN hotspots? Volgens mijn contract zou ik met mijn iPhone van KPN hotspots gebruik moeten kunnen maken maar als ik op Utrecht CS probeer te connecten wordt mijn t-mobile userID en wachtwoord steevast geweigerd.

Wat doe ik fout?

HE

Bijdrager
    iJack
    ”TypeWriter”

Wie heeft (positieve) ervaringen mt KPN hotspots? Volgens mijn contract zou ik met mijn iPhone van KPN hotspots gebruik moeten kunnen maken maar als ik op Utrecht CS probeer te connecten wordt mijn t-mobile userID en wachtwoord steevast geweigerd.

Wat doe ik fout?

HE

Ik maak af en toe gebruik van de KPN hotspots en dat werkt perfect. Welk contract bedoel je? De hotspots van KPN hebben niets met T-Mobile te maken, ik heb ze er gratis bij omdat ik bij xs4all zit… Op zich gebruik ik het niet echt veel omdat bij mij 3G buiten redelijk werkt. Ik zit regelmatig op Schiphol, daar gebruik ik het wel..

Bijdrager
    TypeWriter

Ik bedoel: mijn t-mobile contract. Voor de iPhone dus. Met xs4all heeft KPN een afspraak, en met t-mobile ook.

Ik zou kosteloos gebruik moeten kunnen maken van hotspots van t-mobile EN van KPN.

Maar dan zou ik wel willen weten hoe.

NB op de website van t-mobile kun je de hotspots opzoeken op een kaartje. Daar verschijnen de KPN-hotspots ook.

HE

Bijdrager
    mbrant

Wij hebben ook xs4all -en dus gratis gebruik van kpn hotspots- maar het is ons nog nooit gelukt om er ergens gebruik van te maken. Bovendien als je wil zoeken naar hotspots kom je er niet bij met je inlognaam van xs4all en je paswoord.
    Het is niet gemakkelijk om er bij te komen en misschien zijn er niet genoeg hotspots in de buurten waar wij komen.

Bijdrager
    dspiers

Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd op Amsterdam CS. Kwam er ook niet in. Nooit meer aan gedacht tot dat ik jouw email las.

Bijdrager
    TypeWriter

Kijk eens aan, ik ben niet de enige.

Ik heb ook geprobeerd duidelijkheid hierover te krijgen via http://www.t-mobile.nl, maar je krijgt eerst een FAQ en als je vervolgens honderd schermen hebt doorgeworsteld kun je uiteindelijk ergens je vraag per webform stellen. Maar tot nu toe is daar nog geen respons op gekomen.

Omdat het bovendien een samenwerking tussen twee providers betreft, vrees ik dat dit soort vragen sowieso net zo lang heen en weer gepingeld worden tot ze ergens in een zwart gat terecht komen.

Of ben ik nu te pessimistisch?

HE

Bijdrager
    Jesse

ik met xs4all, lukt eigenlijk altijd!

Bijdrager
    TypeWriter

Dat komt dan waarschijnlijk doordat KPN eigenaar is van xs4all. Bovendien staat xs4all bekend om zijn uitstekende service, iets waar ik T-mobile nog niet op heb kunnen betrappen.

HE

Bijdrager
    Vin

waarom zou je dat eigenlijk willen? Je 3G bereik is meestal goed op de plaats waar een hotspot is en 3G is vrijwel even snel dus ik zie het nut er niet zo van in…..

Bijdrager
    iJack
    ”Graphsic”

waarom zou je dat eigenlijk willen? Je 3G bereik is meestal goed op de plaats waar een hotspot is en 3G is vrijwel even snel dus ik zie het nut er niet zo van in…..

3G is zeker in de praktijk niet even snel als WIFI via de hotspots. Op Schiphol is de KPN hotspot een heel stuk sneller dan mijn 3G ontvangst.. Maar je kunt idd ook zondr, met 3G werkt het ook, alleen wat trager…

Bijdrager
    janau

Als je een rechtstreeks internetabonnement hebt bij de KPN dan heb je ook toegang tot de T-Mobile hotspots. Als je een abonnement hebt bij Xs4all (zoals ik) dan heb je alleen gratis toegang tot de kpn-hotspots.
    Het inloggen op de webpagina met eigen loginnaam gaat bij mij altijd perfect. Zolang ik natuurlijk de juiste provider van tevoren kies.

Bijdrager
    Macman

Als je bij een hotspot van KPN komt, en je bent op de login pagina, vergeet dan niet eerst te kiezen van welke provider je komt, xs4all, T-mobile etc.

Als je bij xs4all zit kun je inloggen met je wachtwoord wat je ook gebruikt op hun servicepagina. En als je aleen bij t_mobile zit is dit handig, dit stukje staat op:

http://www.iphoneclub.nl/

Als je een iPhone-abonnement van T-Mobile afsluit krijg je daarmee gratis toegang tot de hotspots van T-Mobile. Er zijn 1.400 hotspots verspreid over heel Nederland. Het zou natuurlijk wel handig zijn als je onderweg gemakkelijk verbinding met die Hotspots kunt maken, maar voordat je kunt beginnen zul je via SMS eenmalig je persoonlijke inloggegevens moeten opvragen.

Dit doe je door het sturen van een gratis SMS naar 9434 met de tekst HOTSPOT. Je ontvangt dan binnen een paar minuten een SMS terug met daarin je gebruikersnaam en wachtwoord van T-Mobile. Kom je onderweg een T-Mobile hotspot tegen, dan ga je naar de Safari-browser op je iPhone en tikt een willekeurige URL in. Je wordt dan doorgestuurd naar de hotspot-pagina waarop je kunt inloggen met de gegevens uit de toegestuurde SMS. Na een klik op login kan het internetten beginnen.

Je gebruikersnaam is altijd [email protected] waarbij op de plaats van xxxxxxxx je mobiele nummer staat. Het wachtwoord is lastiger te onthouden, maar die kun je wijzigen door opnieuw een SMS naar 9434 te sturen met de tekst PASSWORD yyyyyy. Op de plaats van yyyyyy vul je het gewenste wachtwoord in.

Link naar het stukje: http://www.iphoneclub.nl/8114/iphone-3g-en-t-mobile-hotspots-hoe-werkt-dat-eigenlijk/

Bijdrager
    iJack

Top! Compleet en helder antwoord!!

Bijdrager
    TypeWriter
    ”Graphsic”

Misschien omdat ik ervoor betaald heb?

Bijdrager
    TypeWriter
    ”iJack”

Heb ik allemaal gedaan en toch werkt het niet.

Bijdrager
    iJack
    ”TypeWriter”
    ”iJack”

Heb ik allemaal gedaan en toch werkt het niet.

Ik heb alles even teruggelezen maar wat werkt er nu precies niet? Inloggen op een KPN hotspot of inloggen op een T-Mobile hotspot?

Bijdrager
    jabesse

Afgelopen weekend met m’n t-mobile gegevens succesvol ingelogd op een KPN hotspot (station Leiden). 1e keer ging mis, maar toen had ik over het hoofd gezien dat boven de vakken voor username en password een selectie is, waar je eerst t-mobile moet kiezen. Dat gedaan, en het werkte (totdat de trein wegreed…;-) ).

Bijdrager
    dspiers

dit werkt niet:

inloggen met een T-Mobile account in een KPN hotspot.

T-Mobile iPhone account houders moeten van elk KPN hotspot gebruik kunnen maken in Nederland. met Schiphol als enige uitzondering.

Bijdrager
    TypeWriter
    ”dspiers”

dit werkt niet:

T-Mobile iPhone account houders moeten van elk KPN hotspot gebruik kunnen maken in Nederland. met Schiphol als enige uitzondering.

Inderdaad, het werkt niet. Heb natuurlijk de hele riedel afgewerkt, en elke keer als ik op Utrecht CS weer eens een trein voor mijn neus weg zie rijden, denk ik: ik ga het weer proberen, toch niks beters te doen.

Dus natuurlijk kwam ik ook de optie ‘via provider…’ tegen, en daar braaf T-Mobile geselecteerd.
    Niente. Ik ben niet bekend bij KPN.

En stel, het hypothetische geval dat het ooit gaat werken: betekent dat dan dat ik telkens dat UserID van [email protected] en het wachtwoord moet intypen? Voor iedere sessie? De treinen gaan zó vaak, dat lukt me noooit op tijd.

HE

Bijdrager
    jabesse
    ”TypeWriter”

En stel, het hypothetische geval dat het ooit gaat werken: betekent dat dan dat ik telkens dat UserID van [email protected] en het wachtwoord moet intypen? Voor iedere sessie? De treinen gaan zó vaak, dat lukt me noooit op tijd.

Ja, dat moet.
    Ja, dat zuigt.

Bijdrager
    Macman
    ”TypeWriter”
    ”dspiers”

dit werkt niet:

Inderdaad, het werkt niet. Heb natuurlijk de hele riedel afgewerkt, en elke keer als ik op Utrecht CS weer eens een trein voor mijn neus weg zie rijden, denk ik: ik ga het weer proberen, toch niks beters te doen.

Dus natuurlijk kwam ik ook de optie ‘via provider…’ tegen, en daar braaf T-Mobile geselecteerd.
    Niente. Ik ben niet bekend bij KPN.

HE

Heb je al met de helpdesk van T-Mobile gebeld? Lijkt mij iets wat zij moeten regelen. Overigens, het zou erg handig zijn als de wachtwoorden van zulke websites je zouden ‘herkennen’ en je gebruikersgegevens in je iPhone bewaard worden.

Bij mij rijdt de trein altijd net weg. Er ligt al geld klaar voor internet in de trein, maar de NS heeft er nog niet eens naar gekeken… Erg vlot zijn ze niet.

Bijdrager
    iJack
    ”TypeWriter”

Misschien is hier wel een techneut die hiervoor een kleine utility kan schrijven…. enne, sinds wanneer gaan de treinen vaak? :?

Bijdrager
    TypeWriter

Mwah, 4x per uur tussen Utrecht en Rotterdam CS of Amsterdam CS.

Da’s niet heel vaak, maar 15 minuten is zo om als je bij KPN probeert aan te loggen.

Overigens wemelt het daar van de Wifi netwerkjes, en ik kan me voorstellen dat die elkaar lelijk dwarszitten. Er is er niet één met een fatsoenlijke signaalsterkte en ze flipperen allemaal aan en uit. Volgns mij zitten ze dan op het zelfde kanaal.

Bijdrager
    TypeWriter
    ”Macman”

Heb je al met de helpdesk van T-Mobile gebeld?.

Heb jij wel eens met de helpdesk van T-mobile gebeld?

En? Beviel het?

Toen ik na 20 minuten het muziekje uit mijn hoofd kon neuriën heb ik maar opgehangen.

HE

Bijdrager
    gngstr

Ik kon voorheen zonder problemen inloggen op KPN hotspots met mijn T-Mobile web’n’walk abonnement, maar sinds ik ben overgestapt op een iPhone abonnement kom ik er ook niet meer in. Of dat nu aan het abonnement ligt of aan iets anders, dat durf ik niet te zeggen.

Op internet gezocht naar een antwoord en kom een discussie tegen in de comments waar dit aan zou liggen. Iemand oppert dat de samenwerking tussen T-Mobile en KPN voorbij is, maar op de T-Mobile website staat nog steeds vrolijk dat inloggen op KPN hotspots mogelijk is (onderaan de pagina). Bovendien kun je in de dropdown bij de landing page van de KPN hotspot nog steeds voor T-Mobile kiezen.

@ja_besse: blijkbaar is het jou wel gelukt; wat voor een T-Mobile abonnement heb je?

@TypeWriter: ik ben gezegend met een zakelijk T-Mobile abonnement en heb nog nooit langer dan een minuut in de wacht gestaan… :innocent:

Bijdrager
    TypeWriter

Ik heb vanochtend de T-Mobile helpdesk gebeld, en na 10 minuten vrolijke muziek kreeg ik gelukkig een behulpzame meneer aan de lijn. Hij wist me mede te delen
    – dat er met mijn account niks mis is (goed nieuws)
    – dat de T-Mobile helpdesk inderdaad het juiste aanspreekpunt is (ook goed nieuws)
    – dat ze zouden nakijken of mijn accountgegevens wel goed werden gesynct met KPN. Dat is natuurlijk een eerste vereiste.

Er wordt aan gewerkt, en het is dus even afwachten.

In elk geval zou ik inderdaad van KPN gebruik moeten kunnen maken.

Vanochtend op Utrecht CS ook weer geprobeerd, maar ik krijg bij KPN ook regelmatig een WPA inlogscherm. En daarom vraag ik mij af of die hotspot wel helemaal kosher is. OF je staat guest access toe en stuurt iedereen naar de portal OF je staat niemand toe, maar niet soms wel en soms weer niet.
    Of zit er soms een andere WIFI router met hetzelfde SSID overheen te schreeuwen?
    Misschien moet ik mijn MacBook maar eens meenemen.

Bijdrager
    puntKoen
    ”iJack”
    ”TypeWriter”

Misschien is hier wel een techneut die hiervoor een kleine utility kan schrijven…. enne, sinds wanneer gaan de treinen vaak? :?

Volgens mij is Martin van Spanje (P-Edge) er mee bezig, er stond een aankondiging voor het programma ‘SpotOn’ op zijn website. Ik wilde je z’n site wel laten zien, maar die is blijkbaar gehackt. Weet niet of dat veel goeds betekent :). Voor telco’s in andere landen bestaan dergelijke applicaties al, dus het moet mogelijk zijn.

Bijdrager
    TypeWriter

..en ziet het wonder geschiede: vanmiddag kon ik ineens inloggen. Heeft er toch iemand ergens een computerprogrammaatje opgestart…

Bijdrager
    ihans
    Bijdrager
    willyb

Hoe zit het eigenlijk met VPN mogelijkheden op die wifi netwerken.

Weet dat je voor je laptop kunt gebruik maken van een soort van KPN VPN waardoor die lijn wat veiliger is.

Kan overigens zelf ook met m’n t-mobile iphone niet op het netwerk van Nijmegen CS komen (KPN).

n.b. letop dat je het juiste nummer voor t-mobile hotspot sms’t. 1 typo en je zit weer aan een of andere vage sms-dienst vast ineens (bleh, mensen typen ook te snel he :P:P).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.