30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    macthing

Wie krijgt TNT Post Digitale Postzegel aan de praat op Mac?

Wie krijgt TNT Post Digitale Postzegel aan de praat op Mac? (https://digitalepostzegel.tntpost.nl/)
    Foutmelding: de Labelwriter wordt niet gevonden.
    Al geprobeerd:
    – Labelwriter standaard printer maken
    – voor Firefox is er een DYMO add-in (DLS-SDK samen met de Dymo.xpi) die als deze wordt geplaatst in home>bibliotheek>application support>firefox>profiles>…>extensions wel in Firefox extensies komt te staan, maar dit werkt dan nog steeds niet.
    – Ook in Parallels met Win XP krijg ik het niet aan de praat…

Wie heeft er al iets op gevonden?

Geblokkeerd
    Anoniem

Doet je labelwriter het normaal wel als je hem voor wat anders gebruikt?

Bijdrager
    edonk

Probeer toevallig net TNT album software te downloaden, lukt ook niet …!!

Geblokkeerd
    Anoniem

Als het een vrij nieuwe dienst is kan het natuurlijk overbelast zijn door populariteit, maar dat verklaart het probleem van de TS niet.

Bijdrager
    macthing

In andere programma’s werkt de labelwriter feilloos; ook in Safari en Firefox.
    Deze dienst bestaat al ruim een maand, en ik bel al een paar weken aan het klooien, dus het ligt niet aan de dienst.
    Van TNT nog steeds geen bericht over dit probleem…

Bijdrager
    Schippers

Ik heb toevallig vandaag de TNTpost Product Manager gesproken voor de DigitalePostzegel.
    De versie voor de PC is als eerste gemaakt omdat EasyStamp (de vorige versie van de DigitalePostzegel)
    snel vervangen moest worden.
    De Mac versie staat op de planning. Ik zal morgen contact met TNTpost opnemen of een release datum al bekend is.

Frans

Bijdrager
    Melgior

Zo te zien gebruiken ze een ActiveX object dat direct met de Dymo printer communiceert vanuit te pagina. ActiveX werkt alleen onder Windows, dus ze zullen een totaal andere techniek moeten bedenken om hetzelfde onder Linux en Mac aan de praat te krijgen. Maar een simpel PDFje met daarop de zegel lijkt mij ook prima werken, dus het kan wel.

Bijdrager
    macthing
    ”Schippers”

Ik heb toevallig vandaag de TNTpost Product Manager gesproken voor de DigitalePostzegel.
    De versie voor de PC is als eerste gemaakt omdat EasyStamp (de vorige versie van de DigitalePostzegel)
    snel vervangen moest worden.
    De Mac versie staat op de planning. Ik zal morgen contact met TNTpost opnemen of een release datum al bekend is.

Frans

van TNT te horen gekregen dat er voor de Mac niets komt…
    Heb jij van jouw contact wat gehoord?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”boekeloo”

Er is weer wat nieuws. Op zich wel een leuke actie: Registreer je nu (voor 1 oktober) en je krijgt €10 tegoed voor het zelf kunnen printen van een digitale postzegel op je DYMO labelprinter.
    Nou dat is handig nu alle postkantoren sluiten… Alleen niet voor Mac gebruikers. De meneer aan de telefoon (Helpdesk TNT) wist alleen dat het niet werkte op een Mac. Niet wanneer dat opgelost werd en hoe wij Apple-gebruikers dan horen dat het wel op een Mac kan en of we dan alsnog €10 kado krijgen.

Gemiste kans Dymo en TNT…

Geleend van hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2190828#2190828

Bijdrager
    mathijsvanderhurk

En dat terwijl er op het plaatje een mooie MBP Unibody staat…. Flauw hoor

Bijdrager
    philmol

Dit staat in de FAQs van TNT.

Wat zijn de technische vereisten om gebruik te maken van de Digitale Postzegel?
    De Digitale Postzegel-applicatie is vrij toegankelijk via http://www.tntpost.nl/digitalepostzegel. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de applicatie dient u in het bezit te zijn van een Windows computer met Internet Explorer 6, 7 of 8 of Mozilla FireFox 2 of 3 (De Digitale Postzegelapplicatie werkt niet op een Macintosh computer.) . Daarnaast dient u de DYMO LabelWriter software te hebben geïnstalleerd en een DYMO LabelWriter 400, 400 turbo, Duo of Twin op uw computer te hebben aangesloten.
    Let op, gebruikers met FireFox dienen ook de speciale DYMO add-in (DLS-SDK) op hun computer te hebben geïnstalleerd!

:(

Bijdrager
    Eprom

Nu in de aanbieding bij de Makro; Dymo-400 met €20,- digitale postzegel tegoed!

Maar….werkt het nou wel of niet op een Mac?

Bijdrager
    niro

Ik heb het werkend op mijn mac pro met bootcamp! en windows 7
    :)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Eprom”

Nu in de aanbieding bij de Makro; Dymo-400 met €20,- digitale postzegel tegoed!

Maar….werkt het nou wel of niet op een Mac?

Nee dus. Dat leek me al duidelijk.

Werkt de Digitale Postzegel ook op een Mac computer van Apple?
    Het gebruik van de Digitale Postzegel met een Mac wordt niet ondersteund. Wij realiseren ons dat wij hierdoor klanten moeten teleurstellen, omdat zij nu geen gebruik kunnen maken van de Digitale Postzegel. In een later stadium wordt onderzocht of bij een volgende versie van de Digitale Postzegel ook het gebruik met een Mac kan worden ondersteund.

Gewoon even bij TNT op de site kijken wil ook wel eens helpen. :wink:

Bijdrager
    macthing

ik heb het nu werkend met Parallels 4 en Windows7.
    Installeer NIET de drivers van Wacom Nederland! Verwijder eerst ook die van NT en zo.
    Hier staan de werkende:
    http://www.dymo-labelwriter.com/2009/12/dymo-labelwriter-windows-7-download.html

Bijdrager
    Sfinxweb

Bedankt Macthing, werkt als een trein. Parallels + Win7 is dus de oplossing het toch aan het werk te krijgen.

Bijdrager
    Pivni Pes

Begrijp ik het goed, werkt het alleen met Win7, en niet met Win2000 of WinXP??

Bijdrager
    KarelWillem

Als je nou gewoon eens efkes op de site van TNT kijkt?
    Dan zie je de systeem-specificaties.

Bijdrager
    Pivni Pes

Daar heb je wel gelijk in, alleen ben ik wellicht op het verkeerde been gezet.

macthing op 04 augustus 2009

Ook in Parallels met Win XP krijg ik het niet aan de praat…?

Sfinxweb op 31 mei 2010

Bedankt Macthing, werkt als een trein. Parallels + Win7 is dus de oplossing het toch aan het werk te krijgen.

Daarbij is het wel erg stumperig van een grote partij als TNT, dat ze niet in staat zijn om dit voor elkaar te krijgen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat ze het niet doen, wil niet zeggen dat ze er niet tot in staat zijn.

Het is gewoon een keus. Geen OS X ondersteuning.

Wat zijn de technische vereisten om gebruik te maken van de Digitale Postzegel?
    De Digitale Postzegel-applicatie is vrij toegankelijk via http://www.tntpost.nl/digitalepostzegel. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de applicatie dient u in het bezit te zijn van een Windows computer met Internet Explorer 6, 7 of 8 of Mozilla FireFox 2 of 3 (De Digitale Postzegelapplicatie werkt niet op een Macintosh computer.) . Daarnaast dient u de DYMO LabelWriter software te hebben geïnstalleerd en een DYMO LabelWriter 400, 400 turbo, Duo of Twin op uw computer te hebben aangesloten.
    Let op, gebruikers met FireFox dienen ook de speciale DYMO add-in (DLS-SDK) op hun computer te hebben geïnstalleerd!

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik denk niet dat ze de mensen er voor hebben.
    Ik heb met TNT om de tafel gezeten, a: is was niet mogelijk blanco te verzenden, en b: het is niet mogelijk om verzend stickers uit te printen op een Zebra.
    Ik geloof er in dat ze het niet kunnen, de ICT beslissers daar denken alleen maar in een Windows wereld, dat het raam open kan, dat hebben ze nog niet ontdekt.
    Dat ze geen Commodore 64 ondersteunen, dat begrijp ik, maar kom op zeg, OSX en/of Linux zijn normale systemen lijkt mij.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb nu XP draaien in een VirtualBox omgeving, Als werk nu, en ik kan digitale postzegels printen :thumbsup:
    Ik moet wel zeggen dat de installatie van de Dymo op OSX zonder problemen verliep, daarop tegen
    liep de installatie op XP zwaar kloten.
    Maar ja, dat zijn dingen die onderhand wel bekend zijn, belangrijk is, dat ik postzegels kan printen:razz:

Bijdrager
    Drexciyan

Ik heb ook zitten kijken voor de Digitale Postzegel en lees zojuist de kleine lettertjes op deze pagina.
    Binnenkort dus ook beschikbaar voor Mac gebruikers. Geen idee hoe lang dat er al staat en hoe lang het nog duurt. Hopelijk niet al te lang.

Bijdrager
    Pivni Pes

Vandaag met iemand van digitale postzegel helpdesk gesproken in verband met een probleempje.
    Aangezien ik ze toch aan de telefoon had, dacht ik laat ik maar gelijk de stand van zaken vragen.

Het is vanaf 1 november mogelijk om dit op OSX te draaien, alleen dit loopt nog niet gesmeerd.
    Er zijn wat kinderziektes die hier en daar nog dwars zitten, en dit moet als alles volgens planning loopt, per 1 januari opgelost zijn.

Hoe dan ook, het zal niet echt lang meer duren.

Bijdrager
    Pivni Pes

Wederom een kleine aanvulling, wat wellicht wel interessant voor de portemonnee is:wink:

Etiketten voor onze Dymo printer kosten per doosje €8,15 (ex. of inclusief BTW, weet ik even niet zeker)
    In zo’n doosje zitten 2 rolletjes van ieder 130 stickertjes.

Bij de etikettenkoning.nl kost een rolletje van 130 stickers €1,85 per stuk, minimale afname is 25 rolletjes.
    Ik heb ze donderdag besteld, en vrijdag had ik ze al in huis.
    De drager is iets wat dunner, maar dit is geen probleem, printen gaat perfect, en plakken het zelfde.

Bijdrager
    Drexciyan

Kijk, dat is interessant nieuws.
    Ik had al een vermoeden dat de ondersteuning vanaf 1 januari 2011 zo’n beetje zou komen omdat dan de nieuwe tarieven gelden. Dat gecombineert met het redelijk grote aantal wijzigingen in de aangeboden diensten van TNT Post voor 2011.

Edit. Zojuist even geprobeerd. Werkt perfect!:)

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb het deze week nog niet geprobeerd, aangezien ik thuis zit, kan ik het nu ook niet.
    Maar welke stappen heb je ondernomen?

Bijdrager
    Drexciyan

Eh, geen.
    Al schijnt het dat je Dymo Label software 8.2.2 geinstalleerd moet hebben.
    Die had ik al vanwege een klein probleem waar ik tegenaan liep met versie 8.2.1.
    Via de helpdesk van Dymo werd ik goed geholpen en kreeg 2 maal een link naar een nieuwere versie van de 8.2.2 software.

De 8.2.2 software staat overigens nog niet op de NL site van Dymo. Wel op de US site.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb inderdaad versie 8.2.1, gelijk maar DLS8Setup.8.2.2.1172.dmg gedownload, maandag ga ik het gelijk proberen.
    Dat ze deze info niet even op de site van TNT zetten.
    Bedankt voor je tip :thumbsup:

Bijdrager
    Star65

Ik ben ook een tijd bezig geweest op de postzegels digitaal te gaan printen, maar heb van ellende alles in de hoek gegooid.
    Weet iemand of die versie 8.2.2 ook geschikt is voor de Labelwriter 400, dan wil ik nog eens een nieuwe poging wagen. Als ik naar de Dymo site ga, bij de download sectie, zegt deze dat 7.8 de laatste versie is.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.