5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    wRAAh

Wie kent een video delay applicatie?

hallo!

ik heb aan de ene kant van de kamer een zithoek, een iMac 24″, een beamer en een playstation staan. Helemaal aan de andere kant staat de hi-end audio en daar wordt op de muur gebeamd. voor 5.1 geluidsoverdracht gebruik ik AirTunes, en beeld komt op de mac of (als het interessant genoeg is) via de mini-dvi poort op de beamer.

het probleem is dat AirTunes een forse vertraging van het geluid oplevert, waardoor gebeamde films totaal niet lipsync zijn. de vertraging is EXACT 2,9 seconden, dus wat ik nu zoek is het volgende:

een applicatie-onafhankelijk stuk software dat me de mogelijkeid biedt om het beeld variabel te delayen NADAT intern beeld en geluid zijn gesplit, of in ieder geval VOORDAT het de DVI-out poort verlaat. Het programma zou dus een seconde of vijf video moeten bufferen en goed getimed versturen.

graag hulp en adviezen!

Bijdrager
    computer space

VLC biedt daar instellingsmogelijkheden voor! Voorkeuren->audio, wel geavanceerd aanvinken en dan audio desynchronisatie compenseren.
    2.9 seconde is wel een hele bak trouwens, weet niet of zoveel kan.

Edit:
    Ik heb net -2900 ms ingetypt en dat werkt!
    Ik hoor dan eerst 3 sec geluid en dan pas begint het beeld 8)

Bijdrager
    Nietzman

Ik zou d’r maar niet op rekenen dat de vertraging altijd 2.9seconden is, een airport is simpelweg niet echt geschikt voor dat soort dingen.

Bijdrager
    wRAAh

@martiniman: super, de VLC oplossing ga ik meteen proberen.

@nietzman: tot dusver heb ik drie met eyeTV opgenomen films via Moviesync geconverteerd, en daar kwam de perfecte lipsync weldegelijk op 2900 ms uit…

Bijdrager
    wRAAh

het is gelukt: in VLC doet ‘ie het met -2900 ms. mocht hij er dan nog iets naast zitten, kan ik tweaken met de ‘f’ en ‘g’ toetsen. briljant, dank je wel!

groet!
    wouter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.