30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Wie kent een goede websitemaker voor Mac OS X?

Hallo,
    Ik heb nu een Windows computer, maar ik wil op 9 juni overstappen op Apple,
    Ik heb een website gemaakt met Microsoft FrontPage, maar kent iemand toevallig een vergelijkbare website-builder voor de Mac?

Alvast bedankt :) :apple:

Bijdrager
    JWB

Rapidweaver
    iWeb

Volgens mij zijn hier wel draadjes over hoor!

Sterker nog: zelfs een sticky!

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=76865

Bijdrager
    karllaurent

iWeb
    Dat zit gratis bij je nieuwe Mac. Daar kan je aardig wat mee doen, maar niet alles: kijk maar even in de zoekfunctie.
    Verder heb je de klassieke (betalende) progs (GoLive etc)

Sorry JWB, je was iets vlugger

Bijdrager
    delete_me

Dreamweaver 8 is een zeer goed programma.

Bijdrager
    macsterdam

Freeway Pro van Softpress: een WYSIWYG HTML Generator – een soort Quark Xpress/InDesign voor het Web.

Mocht dit of geen van de andere opties je bevallen, dan kan je met Crossover gewoon Frontpage draaien in OS X zonder dat je Windows hoeft te installeren.

Bijdrager
    Kjelle_ve
    ”broeder_peter”

al dan niet het beste

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan je met Dreamweaver ook 3 modussen krijgen: Normaal (zoals bij Word etc..) HTML (spreekt voorzich) en Voorbeeld?

Zijn bovengenoemde programma’s ook gratis?

Met iWeb wil ik ook wel verder, maar met HTML is ook wel makkelijk, ookal ben ik pas 12. Is iWeb eigenlijk, vanwege de screenshots die ik vind, niet handiger voor alleen een Weblog? of kan je met iWeb ook in HTML werken?

Alvast bedankt :apple:

Bijdrager
    jspr
    ”TimN”

Kan je met Dreamweaver ook 3 modussen krijgen: Normaal (zoals bij Word etc..) HTML (spreekt voorzich) en Voorbeeld?

Je hebt in Dreamwever een HTML weergave, een Grafische bewerk weergave en een split scherm weergave. Als eind voorbeeld kun je kijken in je browser.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat betreft iWeb, is dat vergelijkbaar met Dreamweaver?
    :apple:

Bijdrager
    jspr
    ”TimN”

En is hij gratis?

Helaas niet: $399

Geblokkeerd
    Anoniem

:( Dat wordt mij te duur

Nieuwe MacBook met Office for Mac Student&Teacher edition samen is al rond de €1300, mét onderwijskorting want ik ben pas 12, dus ook een zakgeld van een mier.

Die €399 is dan écht te veel geld

Bijdrager
    jspr
    ”TimN”

Nieuwe MacBook met Office for Mac Student&Teacher edition samen is al rond de €1300, mét onderwijskorting want ik ben pas 12, dus ook een zakgeld van een mier.

Toch maar een krantenwijkje extra nemen denk ik;)

Bijdrager
    Brainiac
    ”TimN”

Zijn bovengenoemde programma’s ook gratis?

Met iWeb wil ik ook wel verder, maar met HTML is ook wel makkelijk, ookal ben ik pas 12. Is iWeb eigenlijk, vanwege de screenshots die ik vind, niet handiger voor alleen een Weblog? of kan je met iWeb ook in HTML werken?

Alvast bedankt :apple:

iWeb is meer voor de “domme” gebruiker zeg maar en betrekkelijk monkey-proof. Wat je wel kan, is je website maken in iWeb, en daarna aanpassen in bvb Dreamweaver.

Niettegenstaande gebruik ik het ook soms. Erg makkelijk als je snel een website nodig hebt.:P

Bijdrager
    delete_me

Dan moet je het met iWeb doen, en nee iweb en dreamweaver is geen vergelijking

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, maar ik heb daar heb ik ook niet echt tijd voor.

Atheneum vereist veel tijd.

Mijn ouders willen niet eens 50/50, omdat ze vinden dat het onnodig is. Apple is véél beter dan Windows. Zal ik €1100 zélf moeten betalen! Ik heb €330, dat is nog een lange weg te gaan in een korte tijd:
    Ik wil hem voor mijn verjaardag, Releasedatum is op 11 juni, op een maandag, 2 dagen na mijn verjaardag, en kan ik lekker oefenen en spelen op mijn MacBook in de zomervakantie en studiedagen:)

Bijdrager
    JWB

Rapidweaver kost maar een paar tientjes. Ik maak op dit moment mijn sites met dit programma. Zie onderschrift.

Bijdrager
    ivan92
    ”TimN”

Ja, maar ik heb daar heb ik ook niet echt tijd voor.

Atheneum vereist veel tijd.

Mijn ouders willen niet eens 50/50, omdat ze vinden dat het onnodig is. Apple is véél beter dan Windows. Zal ik €1100 zélf moeten betalen! Ik heb €330, dat is nog een lange weg te gaan in een korte tijd:
    Ik wil hem voor mijn verjaardag, Releasedatum is op 11 juni, op een maandag, 2 dagen na mijn verjaardag, en kan ik lekker oefenen en spelen op mijn MacBook in de zomervakantie en studiedagen:)

Tja dat probleem heb ik ook. Dan toch maar een baantje zoeken:D
    :apple:

Geblokkeerd
    Anoniem

Een baatje die 8- à 900 euro verdient in 2 maanden, voor een 12jarige.

Lijkt mij stug..:(

Bijdrager
    jspr
    ”TimN”

Een baatje die 8- à 900 euro verdient in 2 maanden, voor een 12jarige.

Lijkt mij stug..:(

Voor niks gaat de zon op. Als je wat wilt, moet er gewerkt en gewacht worden;)

Bijdrager
    Whymme

Yep. Rapidweaver is een goed programma voor de prijs. Zie http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php
    Hier is een showcase van sites die met Rapidweaver zijn gemaakt: http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/siteshowcase/index.php

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat betreft Rapidweaver,

– Is hij duurder dan €50?
    – Zit er bij Rapidweaver ook een soort “Website Builder”, om zelf eenvoudig menubalken etc.. te maken?

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh, ik zie het al

Als je 1 licencie neemt, kost je dat €39.95

Da’s re-de-lijk:) :finderoud: :apple:

Geblokkeerd
    Anoniem

Nog even iets over Podcasten,

Ik wil -als ik mijn nieuwe MacBook heb ontvangen- een radiootje voor mezelf beginnen, maar wat is hier allemaal bij benodigd?

Ik heb gehoort dat je met QuickTime kan broadcasten? Klopt dat? Of is dat QuickTime PRO?

Kan iemand mij dit uitleggen? Het is niet de bedoeling dat ik €100 of meer boete krijg vanwege auteursrechtenshending etc.. :innocent:

:finderoud: :apple:

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”TimN”

Het is niet de bedoeling dat ik €100 of meer boete krijg vanwege auteursrechtenshending etc.. :innocent:

Minder wel dan…

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, maar ik bedoelde geen torenhoge boete zoals Microsoft die een boete kreeg van 1,9 miljard ofzoiets..

Bijdrager
    vriesela

Absoluut RapidWeaver: heel veel mogelijkheden, mede dankzij de vele plugins en themes. Snel en uitermate eenvoudig (makkelijker dan Frontpage en vooral erg intuïtief). Ik heb met zowel iWeb als RW gewerkt en ik vind de laatste toch makkelijker in gebruik. At last but not least: het kost geen drol…
    Ook onderstaande sites zijn er mee gemaakt.

Bijdrager
    LittleJohnny

Wie mag gebruikmaken van de Apple Store voor het Onderwijs?
    De volgende personen zijn gerechtigd producten te kopen via de Apple Store voor individuele gebruikers in het Onderwijs:
    – leerkrachten, mentoren of personen in een andere toezichthoudende functie die zijn verbonden aan een onderwijsinstelling in Nederland
    – studenten van 18 jaar of ouder die in het bezit zijn van een geldige studentenkaart en die studeren aan, of zijn toegelaten tot, een onderwijsinstelling in Nederland
    – ouders die een aankoop doen namens hun kind, mits laatstgenoemde momenteel studeert aan, of is toegelaten tot, een instelling voor hoger of universitair onderwijs

Die korting gaat niet lukken helaas.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb wél onderwijskorting, want mijn moeder is leerkracht:lol: :lol: :lol:

Als dat niet zo was geweest, had ik wél de volle mep moeten betalen.. maar gelukkig zit het nu eventjes mee:)

Bijdrager
    Paul
    ”Spectrious”
    ”broeder_peter”

al dan niet het beste

dat is maar de vraag…..;-)
    ik ben dol op Freeway…..

Bijdrager
    fistkikker

nvu is gratis en kan je nu al uitproberen op je pc, want daar is het ook voor te krijgen: http://www.nvu.com

En iets vergelijkbaars met frontpage… nee, zulke bagger hebben we niet voor de mac;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.