11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    thijs_ganger

Wie kent deze extensie? .dat

Ik heb zitten zoeken op dit forum maar met de zoekterm dat kom je niet ver dus…

Ik krijg een bestand toegestuurd met de extensie .dat.

Wat is dat dat.

Onbekende bestanden wil OSX graag openen met GraphicConverter maar dat slaat idg nergens op.

Wie kan mij helpen?

:?

Bijdrager
    bieker

Zoek eens in Google naar dat extensie of dat extension.

Bijdrager
    Sambo

ik krijg het wel eens in een mailtje van een windows gebruiker. Meestal was het een fout.
    En werd het gezipt en opnieuw gestuurd .

Bijdrager
    Liz Pie

Kijk hier eens.

LP

Bijdrager
    reactor

Het gaat om een video-cd bestand, zie hier:
    DAT is a form of mpeg1 used in VCD’s. If you put a VCD into the computer, look at it under Explorer (or what ever you use ). In the folder Mpegav you should see a file called Music01.dat or a group of smaller files called Music01.dat, Music02.dat, etc. Each one is a complete mpg1 file with extra encoding for the VCD standard. If you moved the file to your hard drive, then just add “.mpg” to the name (WantaWatchThisMovie.dat.mpg) it should play.

Bijdrager
    thijs_ganger
    ”Liz

Kijk hier eens.

LP

Het gaat idd om een “winmail.dat”. En ik heb TNEF draaien. Maar ik schiet er niets mee op. Het programma ziet dat het 2 attachments zijn. Maar wat voor dingen precies kan ik niet zien.

:cry:

Bijdrager
    Fabio

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=dat&Submit3=Go%21

hele handige site: http://filext.com/

update:
    Extension: DAT

Program and/or Extension Function
    Company

Exchange Server Error Message (WINMAIL.DAT)
    Microsoft

Specific Notes

When an end user sends mail to the Internet from an Exchange Windows or Outlook client, a file attachment called WINMAIL.DAT may be automatically added to the end of the message if the recipient’s client cannot receive messages in Rich Text Format (RTF). The WINMAIL.DAT file contains Exchange Server RTF information for the message, and may appear to the recipient as a binary file. A program called WMDecode can be used to recover any attachments from the WINMAIL.DAT file.

MIME Type
    File Classification
    Associated Links

WMDecode

Identifying Characters

(None or Unknown)

Program ID

(None or Unknown)

General Notes

(None)

Bijdrager
    ateazz

pffff die extensie is al heel vaak voorbij gekomen.

zoeken ??????

greetzz

Bijdrager
    Fabio

pfffff die reactie is ook al heel vaak voorbij gekomen!

misschien toch maar niet reageren als je het overbodig vindt? :wink:

Bijdrager
    Dick de Roos

.dat kan ook een verkracht Windows-bestand zijn. Ik heb een keer een Mac-bestand door een Win geforward naar mijn Mac gekregen, wat als .dat bestand (niet te openen) bij mij kwam.
    Het bleek later (direct gestuurd) een PowerPoint-bestand te zijn, met een PDF-file erin.:x
    Waarom dan .dat weet ik ook niet.

:mrgreen:

Off topic: je moet dit eens laten lezen door iemand die niets weet van kompjoeters.

Bijdrager
    Gijs

En om de verwarring nog groter te maken: ik krijg op mijn werk (Windows) wel eens mailtjes met .dat extensie en dat blijken dan tekstbestanden te zijn die gewoon met Word te openen zijn. Je moet ze dan wel eerst downloaden op je bureaublad. Of dat op de Mac ook werkt, weet ik niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.