26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    P5ycH0

Wie kan sneller dan 2x DVD’s branden op z’n macIntel?

Als je dit kan,
    welke drive heb je dan?
    welke media gebruik je, en waar heb je die gekocht?

Ik heb zelf een macmini met de volgende drive:

Slot-loading SuperDrive with double-layer support (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW): writes DVD+R DL discs at up to 2.4x speed, writes DVD-R and DVD+R discs at up to 8x speed, writes DVD-RW and DVD+RW discs at up to 4x speed, reads DVDs at up to 8x speed, writes CD-R discs at up to 24x speed, writes CD-RW discs at up to 16x speed, reads CDs at up to 24x speed

Helaas heb ik nog niemand kunnen vinden die met 4x of 8x dvd’s kan branden ……
    Het zal toch niet zo zijn dat men bij apple alleen zegt dat ie 8x kan branden????

Edit: Ja ik heb diverse 8x media’s geprobeerd

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien een stomme vraag, maar sommige mensen letten daar niet op:
    Je hebt zeker wel DVD’s gehaald die een hogere snelheid aankunnen?

Wat ook kan;
    Slechte kwaliteit DVD’s (lees; goedkope rommel) geven vaak wel een hoge
    snelheid aan, maar OSX/Toast brand ze dan alsnog op een lagere snelheid.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    jacogrinwis

Ik kom ook niet sneller dan 2x speed op mijn intel mac mini ik brand op dvd’s die 8x speed horen te kunnen dus licht denk ik aan de brandewr das gewoon een beetje een kut ding.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je Lidl-DVD’s koopt dan kan het wel dat je niet op ’n hogere snelheid
    kan branden. De slimline branders (laptopbranders) die Aple gebruikt
    zijn voor zover ik weet nogal picky met dat soort dingen, en werken het
    best met goede kwaliteit media.

Dus zo’n “kut ding” is het nog niet eens. Misschien heb je wel een
    maandagmorgen model?

Bijdrager
    Aardbei

Ik heb met mn ingebouwde brander in mn iMac G5 ook altijd dat gezeik, maar dan meestal 4x, het ligt vaak aan de schijfjes die je gebruikt.

De branders die intern bij apple zitten zijn betrouwbaar, maar dan wel met hogere kwaliteit schijfjes, sony, fuji, tdk etc.

Succes!

Bijdrager
    P5ycH0

Dus ik moet terug naar windhoos om m’n dvd’s te kunnen branden….
    Das niet zo mooi. Is die drive niet te flashen met nwe firmware ofzo?

Ik brand elke dag wel een paar dvd’s en een halfuur wachten per stuk duurt echt te lang….

Ik betaal nu 21 euri voor 100 dvd-r 8x.
    Ik heb geen zin om het driedubbele te gaan betalen voor a-merk media.
    M’n ouwe lite-on had nergens problemen mee…..

Is er misschien een add-on drive via firewire waar iemand wel 8x mee heeft kunnen branden?

Misschien kan ik beter met m’n mini onder m’n arm naar een apple center gaan en daar ter plekke 8x media gaan testen ……

Geblokkeerd
    Anoniem

Tychop, je vergelijkt appels met peren nu;)
    Jouw PC heeft een gewone brander, met zo’n lade.
    Die zijn standaard áltijd sneller dan een vergelijkbare Laptopbrander.
    Dat ligt niet aan de Mini of aan je PC… dat is gewoon zo.

Maar als jij geen a-merk media wilt kopen moet je natuurlijk zelf weten.
    Wij geven hier alleen aan dat dat het probleem is, náást het feit dat
    een laptopbrander gewoon altijd langzamer is dan een vergelijkbare
    gewone brander. Ze vragen minder stroom (kunnen dus al minder aan),
    én ze zijn veel kleiner waardoor ’t gewoon veel gevoeliger en delicater is.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Aardbei

aan kwaliteit zit een hogere prijskaart, ik betaal liever wat meer zodat alles probleemloos werkt zodat ik ook langer plezier kan hebben van mn schijfjes als dat ik dus idd een half uur moet wachten op ’n DVD’tje.

Maar terug naar windows ervoor…. dan brand ik liever 30 dvd’s op een dag met 1x……

Bijdrager
    japser909

Jouw PC heeft een gewone brander, met zo’n lade.
    Die zijn standaard áltijd sneller dan een vergelijkbare Laptopbrander.
    Dat ligt niet aan de Mini of aan je PC… dat is gewoon zo.

Een brander met een lade… altijd sneller…. dat is gewoon zo…

:?

Bijdrager
    huinkroese

Deze gaat ook niet harder dan 2x, en dat terwijl ie een laadje heeft! : )

Bijdrager
    Joffry
    ”Aardbei”

Ik heb met mn ingebouwde brander in mn iMac G5 ook altijd dat gezeik, maar dan meestal 4x, het ligt vaak aan de schijfjes die je gebruikt.

De branders die intern bij apple zitten zijn betrouwbaar, maar dan wel met hogere kwaliteit schijfjes, sony, fuji, tdk etc.

Succes!

Zgn.’betere’ merken zijn echt geen garantie voor hogere snelheden en/of kwaliteit.
    Zelf gebruik ik na problemen met o.a.TDK alleen nog maar ‘Memorex’.
    Over testen met bepaalde branders is op Duitse sites wel het e.e.a. te vinden.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”huinkroese”

Deze gaat ook niet harder dan <b>2x</b>, en dat terwijl ie een laadje heeft! : )

Lezen is ook al zo moeilijk he….
    “staat er bij mijn post niet “…met een vergelijkbare laptopbrander”?
    Als je een nieuwe duallayerbrander koopt voor 40,-, dan is hij
    áltijd sneller dan een nieuwe duallayerbrander voor een laptop.

Bijdrager
    macmarco
    Bijdrager
    P5ycH0

Ok guys,

Laat dan maar eens weten welke media jullie gebruiken om DVD’s op 8x (succesvol) te branden met zo’n brander als in de macmini dualcore zit. Ik ben erg benieuwd.

Als apple zegt dat ie 8x moet kunnen branden, kom dan svp niet aan met ‘een lade brander is altijd sneller’. Das echt groote onzin.
    De brander moet gewoon volgens de specs branden. 8x dus.

Misschien was ik wat te voorbarig om te zeggen dat ik geen dure media zou willen gebruiken. Ik zoek eigenlijk alleen bevestiging of iemand het voor elkaar heeft gekregen om 8x te fikken, en welke media hij daarvoor gebruikt…….

Bijdrager
    JWB

Volgens mij hangt e.e.a. ook af van de snelheid van je HD. Heb ik ooit eens ergens gelezen. Dit i.v.m. bufferen/schrijven.

Bijdrager
    P5ycH0
    ”JWB”

Volgens mij hangt e.e.a. ook af van de snelheid van je HD. Heb ik ooit eens ergens gelezen. Dit i.v.m. bufferen/schrijven.

klopt, maar ik kan niet eens een 100MB file op dvd branden op 8x. De maximale snelheid die ik kan KIEZEN is 2x.
    Dit moet toch een fout zijn? Of ben ik nou de enige die op 2x max kan branden?

Bijdrager
    P5ycH0
    Bijdrager
    JWB
    ”tychop”
    ”JWB”

klopt, maar ik kan niet eens een 100MB file op dvd branden op 8x. De maximale snelheid die ik kan KIEZEN is 2x.
    Dit moet toch een fout zijn? Of ben ik nou de enige die op 2x max kan branden?

Misschien een domme opmerking, maar heb je bij je brandvoorkeuren wel ‘MAX’ aangegeven?

Bijdrager
    P5ycH0

Yep, alles staat maxed out.

In de preferences (v Toast7) kan ik naast max ook 2x, 4x, 8, & 16x kiezen.
    Bij het branden zelf kan ik alleen Max, 1x of 2x kiezen.

Kheb al 8 verschillende DVD-R’s geprobeerd. (begin nu een beetje duur te worden, iedere keer een pakje van 5 of 10 DVD’s tegelijk moeten kopen)

Bijdrager
    Aardbei

De meeste apple winkels verkopen Maxell als hun merk voor DVDtjes.

Maar ik heb nu bijvoorbeeld een externe Iomega DVD dual layer brander op USB2 en nieuwe 16x Memorex en dat doet hij ook niet sneller als 8x :S ook erg frustrerend, want ik heb juist een externe gekocht van het gek*t af te zijn, maarja.

Wat ik wel weet is dat je eigenlijk geen andere applicaties moet hebben draaien zodat hij constant qua snelheid blijft, maarja ik heb 2 GB aan ram en altijd genoeg processorkracht over om meerdere dingen te doen maar toch vindt ie dat minder fijn.

Maar wat ik ook merk is dat je beter langzaam kan branden voor je DVD speler, mijn PS2 kan bijvoorbeeld niet sneller dan 8x gebrande DVD’s lezen :S

Erg vaag!

Bijdrager
    P5ycH0

Ik heb nu naast m’n macMini een 20″ core duoiMac gekocht.
    Hier zit dezelfde dual layer burner in.

Deze kan wel dvd’s branden die de mini niet eens slikt. Het blijft wel nog steeds op 2x…….

Bijdrager
    ralphclaes1

ik heb dvd schijfjes van apple.
    die zijn goed.

Bijdrager
    Rini

brand op 8x
    Gebruik memorex dvd’s.

Echter kan ik nu dus ook xp booten.. en 8x gaat daar sneller dan via osx. 6 minuten duurt 6 minuten.. onder osx duurt 6 minuten varierend van 8 – 14 minuten..
    heb het idee dat een seconde bij het osx 2 keer langer duurt dan normaal..

Bijdrager
    Nisei

Ik had wat dat betreft ook problemen met Toast.
    Probeer voor de gein es om een DVD in de Finder te branden (dus de melding van Toast even wegklikken en zeggen dat hij hem op de desktop moet mounten).

Bijdrager
    stefanve

Ik heb voor 15 euro een firewire kastje gekocht en uit mijn pc de asus dvd brander gerost. kan prima branden op 8 speed sommige 8 speed media wil hij zelfs op 12x branden, heb ik alleen niet getest

Bijdrager
    Len

Wel, aan de doorvoersnelheid kan het sowieso niet liggen. Ik brand hier 8x +/- met een NEC ND 3500 in een G4 met ‘trage’ ATA schijven die ‘slechts’ 40-60 MB/sec halen.

Ik gebruik altijd Sony of TDK CD/DVD’s. TDK CD’s zijn inderdaad wat achteruit gegaan, de TDK Reflex zijn de goede. Ik heb van beide merken nog steeds CDs van meer dan 10 jaar terug liggen. Lezen prima uit op de hoogste snelheid, ook al zijn ze wel wat gekrast.

Baggerspul als Arita of Octron zou ik heel ver bij uit de buurt blijven, onbetrouwbaar en na maximaal twee jaar of één kras werken die dingen gewoon niet meer, los van alle leesfouten die die dingen traag of niet af te spelen maken op de meeste CD/DVD lezers.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.