13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    arjan901

wie kan mij helpen linux erop te zetten

hallo,
    ik heb een ipod photo en heb er linux op staan alleen nu heb ik er een video in gezet maar werkt het nog niet helemaal.
    ik heb al een aantal topics hier gelezen maar snap het nog steeds niet
    wie kan mij helpen om precies uit te leggen hoe ik het voor elkaar moet krijgen want op de site snap ik er niks van
    wat ik er dus op wil hebben
    -als ik hem opstart dat dan ipodloader erop komt (je kan dan kiezen of je linux of gewoon mac wilt)
    -dan wil ik dat het er zo uit komt te zien als in DIT filmpje
    -ik wil de extra’s erop kunnen zetten
    en als je zelf nog wat weet!

Het moet er ongeveer ZO uit komen te zien zoals op de ipod video

wie kan mij helpen wil het namelijk heel graag:D en ik weet dat het niet verstandig is maar ik wil ook video’s kunnen kijken :apple:

want het kan wel HIER is het bewijs

Bijdrager
    Nikita

Nou staat er onder bij de comments:

is their any sound on it?

No. I fear that the version of the video player I used didn’t support compressed video and sound track. But I think that the current version of the player can handle video and audio together.

http://ipodlinux.org/Video_Player%5B/quote:3a60cf3709%5D
    Dat al geprobeerd?

Ik zou trouwens de moeite niet nemen. Een nieuwe iPod (misschien volgende week?) heeft sowieso een groter scherm en een hogere resolutie. En kan standaard filmpjes afspelen, dus waarom zoveel moeite doen voor iets wat je in de praktijk toch niet gaat gebruiken…?

Ik weet het niet hoor, ’t is een muziekspeler en geen computer… Als ik die filmpjes zo bekijk, heeft de iPod ook een klok en een paar spelletjes. Verder schijnt de batterij nogal snel leeg te zijn met Linux (met de spelletjes in elk geval). Ik zou het niet de moeite waard vinden…

Bijdrager
    arjan901

maar hoet moet ik die video player dan instaleren

Bijdrager
    Nikita

Kan je nou niet eens even de darn link aanklikken en even dat artikeltje lezen…? Staat ook nog iets bij over een bug bij de iPod photo…

Bijdrager
    arjan901

ik snap er niks van lukt me echt niet

Bijdrager
    Nikita

Tis toch een stap voor stap uitleg…

Installation

Linux, Mac

For Linux or Mac, follow the console-based instructions in the install directions.

For Mac it is also possible to just replace the linux.bin in the official installer and then reinstall Linux on your iPod (remember to back up the folders that you have changed since the last installation, or else the changes will be gone), then add the new podzilla afterwards. To do this, rename the kernel image linux.bin, right- (or control-) click on the installer application, navigate to the Resources folder, and replace the existing linux.bin. Note that the application cannot be on the disk image (it is read-only).

En verrek, er staat nog een andere link even naar onder op diezelfde pagina over de videoplayer op de iPod photo!

Dat bedoelde ik dus, teveel moeite en gedoe voor iets wat je 3x gaat gebruiken en daarna zat bent of gewoon niet meer gebruikt…

Bijdrager
    arjan901

er staat edit the rc file
    moet dat met een programma ofzo?

Bijdrager
    Nikita

Ik heb geen flauw idee… Da’s ook de reden dat ik een Mac heb, dan hoef ik me niet bezig te houden met dat soort onzin :P

Bijdrager
    mollie319

Bijdrager
    Nikita

En wie is hier waarvoor ongeschikt dan :P

Bijdrager
    mollie319

je was me net voor Nikita, maar ik bedoelde Arjan.;-)

Linux is nou eenmaal veel lezen, lezen en lezen. en vooral doen……
    dat is ook de reden dat ik een Mac heb..:-)

Bijdrager
    Nikita

Jups, de Linux distro’s op de PC gaan nog net, maar verder…

Bijdrager
    JDVM

Ik zou eerst eens zorgen dat je Engels kunt, anders kom je nergens met iPodLinux.
    Dan alles dat een beetje relevant is voor jouw iPod Photo op die site lezen.
    Dan pas gaan installeren.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.