6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

Wie kan een oude dinosaurus op het gebied van NAV apps helpen? Navigon

Beste mensen,

Ik gebruik al sinds mensenheugenis Navigon Europe van Garmin op de iphone. Ik heb het zelfs dubbel gekocht toen ik een tijdje een Windows phone had. Inmiddels ben ik erachter dat het programma gecancelled is. Maar op mijn oude iPhone 6 doet hij het nog steeds, en maakt ook connectie met de map manager voor updates. Op de iPhone Xs van mijn vrouw hetzelfde. Nu heb ik voor mezelf een nieuwere iPhone en wel de 7 plus. Ik heb het programma kunnen downloaden van de appstore, maar ik kom niet voorbij de eerste stap waarin de map manager connectie maakt. En dat doet hij dus niet. Ik word er gestoord van, want ik gebruik die iphone voornamelijk in de auto als navigatie en als handsfree.

Heeft iemand van jullie deze software ook? Herkennen jullie deze problemen? Hebben jullie een tip? Alle hulp is welkom.

Iedereen de beste gezondheid en groeten,

Herman

Bijdrager
    gipsman

Beste is om Navigon los te laten en te switchen naar bv. Waze of Sygic, of gewoon Apple Maps. De app krijgt geen updates, het kaartenbestand zal dus niet meer actueel zijn en weldra gaat de app niet meer werken in iOS.

Bijdrager
    Geitekaas

Ik vrees het ook…

Ik moet maar eens kijken welke de beste werkt voor mij! Maar dan nog: Waarom rrn iPhone 6 (net erop gezet) en een Xs wel en de 7PLUS niet???

Bijdrager
    MevalonicAcid

Dit lijkt op mijn apple vs printer ‘probleempje’:

op mijn oude imac (os update na update over verschillende jaren) blijft de printer vrolijk werken

op de iets recentere imac, met zelfde OS versie maar vertrekkende van een clean install, krijg ik deze printer niet aan de praat.

Anyway, zoals aangegeven … Navigon gaat het idd waarschijnlijk opeens het niet meer doen, de kaart-update provider zal ermee stoppen,….

=> Overschakelen op Waze,  Apple maps. Dan heb je de meest recente maps/traffic functionaliteit/… in handen.

Bijdrager
    Ome Kor

Misschien kun je die vraag beter op het forum van gps.nl stellen, daar zitten mensen die veel ervaring met producten van Garmin hebben en ook Apple/iPhone gebruikers zijn.

Bijdrager
    Geitekaas

Goeie tip! Ga ik doen. Dank.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.