9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    FrankyP

Wie installeert 10.9 op MacPro 1,1

LS

Slimme heren en dames, het kan: 10.9 op een MacPro 1,1.
    Maar dit kan ik niet zelf en ben op zoek naar hulp.
    Dus…
    Ik koop een videokaart en breng mijn Mac.
    De volgende dag haal ik hem op en laat een vergoeding achter.
    Wie regelt dit, in de buurt van Hoorn?

Ben benieuwd, Frank.

Bijdrager
    Bryan Ly

Jammer genoeg mag dit niet volgens de huisregels van OMT..

Bijdrager
    Bryan Ly

Vraag en aanbod
    OMT is geen verkoop- of vraag- en aanbodsite. Het volgende is niet toegestaan:

Te koop vragen of aanbieden van goederen of diensten
    Ruilhandel of andere initiatieven waarbij een wederprestatie aangeboden of verlangd wordt
    Oproepen om aan onderzoeken mee te werken, enquêtes in te vullen, in wedstrijden te stemmen, petities te ondertekenen of aan acties voor een goed doel mee te doen

Bijdrager
    Rickje

BOEIE. Vast wel iemand die dit kan en deze persoon wilt helpen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

dubbele post

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Even los van het feit dat Bryan gelijk heeft, vraag ik mij af hoe Apple het installeren van een systeem nog gemakkelijker kan maken dan het al is. Natuurlijk heb je omdat 10.7 en hoger alleen in de Mac app store te verkrijgen zijn minimaal 10.6.6 nodig. Dit kan gewoon bij Apple bestelt worden en na installatie download je gratis 10.9 en volg (ten tweede male) de instructies die op je scherm verschijnen. Dus doe het gewoon zelf want alles wat je een ander laat doen doet je eigen kennis niet toenemen maar stagneren… (Als je nog geen app store account had, moet je die eerst aanmaken)

Zorg er echter wel voor dat je een goede back-up hebt van je huidige opstartschijf. M.a.w: maak een Time Machine back-up als je dat nog niet had gedaan. Dit is niet alleen voor het geval dat, maar gewoon een logische noodzakelijkheid.

Bijdrager
    TheBigZ
    hendrik op 11 februari 2014

Even los van het feit dat Bryan gelijk heeft, vraag ik mij af hoe Apple het installeren van een systeem nog gemakkelijker kan maken dan het al is.

@hendrik: Op een MacPro1,1 is het installeren van Mavericks géén standaard operatie.

Eindelijk! De Mac Pro 1,1 en 2,1 draaien ook 'native' Mavericks!

Bijdrager
    FrankyP

He jongens

Super dat de wil er is. Nu de weg nog!
    Ik sta open voor reacties:-)
    Frank

Bijdrager
    G-Force

Heb je een tweede Mac? Het proces is vrij simpel met SFOTT van oemden (uiteraard met de boot file van Tiamo).

Je hebt alleen een 8GB+ USB stick nodig en een Mavericks installer in de programma’s map van je tweede Mac. Vervolgens start je op van de USB disk en volgt de normale installatieprocedure.

Ik zou het graag voor je doen, maar ik woon niet in de buurt helaas. Maar met SFOTT is het zo simpel als je de stappen goed leest en volgt dat iedereen het moet kunnen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.