10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    SR

wie helpt mijn imac weer aan de praat?

Ik heb een imac met jaguar draaien, tenminste draaide. Na vele onduidelijke crashes heb ik besloten om jaguar opnieuw te installeren. Geen probleem zou je zeggen. Nou bij mij wel. Ik heb alle herinstallaties geprobeerd maar op het eind van de installatieprocedure krijg ik steevast een zwart scherm met de opmerking: “The installer has quit due to an unexpected error (exitcode 0). Restart the computer”. Wie heeft dit wel eens meegemaakt? Wat is hier aan de hand? En vooral, hoe krijg ik mijn systeem weer aan de praat.

Bijdrager
    JeePee

Wat voor iMac heb je? Probeer je harde schijf voordat je gaat installeren helemaal te formateren en zet alles om in nullen!

Ik ben er niet zeker van dat het met de Mac OS X-installatieCD gaat, heb het nog niet uitgebreid getest, maar met de Mac OS 9 installatie CD gaat het zeker. Je moet dan bij het initialiseren bij opties het omzetten in nullen selecteren. Hierdoor staat er ook werkelijk helemaal niets meer op je harde schijf…..

Na het installeren van 10.2 kun je kiezen of je direct doorgaat met de Combo-update naar 10.2.4, maar besef dat er na de installatie fouten zitten in je systeem. Een reparatie met een progamma is daarom aan te raden, hier zijn al meerdere onderwerpen op dit forum over geweest. Mijn voorkeur gaat uit naar DiskWarrior.

Succes!

Bijdrager
    minne

Kapotte RAM zou goed kunnen. Haal eens je DIMM’s eruit en stop er tijdelijk ff wat geheugen van een andere computer in. Als hij het dan weer doet moet je alleen nog even uitvinden welke van je DIMM’s kapot is (als je er meer hebt)…

Kapot geheugen verklaart ook meteen de vage crashes voordat je Jaguar opnieuw ging installeren…

Bijdrager
    MacAttack

Het checken van defecte ram doe je gewoon door ze elk apart uit te proberen doet de mac raar dan heb je de defecte ram gevonden natuurlijk

Bijdrager
    JJmac

Firmware update?

Bijdrager
    SR

Bedankt voor de reacties en verwijzingen naar andere forumdraadjes. Het ziet er naar uit dat het iets met mijn ram te maken heeft. Ik zit, als ik geluk heb, nog net in mijn garantieperiode dus ik ga niet zelf mijn mac openschroeven; ik breng hem terug naar de dealer. Maar voor dat ik hem breng kan ik nog 1 ding proberen: ergens las ik dat het bij iemand door de ethernet-verbinding kwam…dus nog 1 keer proberen zonder de aansluiting met het internet.:?

Bijdrager
    awesomemac

heb ik ook een keer gehad met mijn G3 iMac. OS 10.1 installeren lukte maar niet. Ook van die wazige meldingen op mijn scherm. Toen OS 9 maar weer geprobeerd. Geen succes, extentieproblemen. Totdat ik de nieuwste RAM geheugen eruit haalde en alles weer fijnloos werkte. Een defecte RAM module was het bij mij.

Ethernet zal denk ik niet het probleem zijn. Ik heb mijn iBook vaak genoeg geinstalleerd met de UTP kabel in de ethernet poort. Het enige wat anders is is dat met je UTP kabel in je ethernetpoort dat het opstarten van OS X de eerste keer heel lang duurt en zonder de UTP kabel erin, gaat het vlot.

Bijdrager
    Mako

En als het fijnloos werkt is alles Ohkeé 8) .

Sjeessss, dat taalgebruik in dit forum…

Bijdrager
    Julian
    ”Mako”

En als het fijnloos werkt is alles Ohkeé 8) .

Sjeessss, dat taalgebruik in dit forum…

He, wat leuk… Een gefrustreerde leraar Nederlands op het forum:P
    Eén keer een opmerking over andermans Nederlands vind ik nog wel ok, maar zo vaak als jij anderen op hun taalfouten wijst…
    Ga dan naar http://forums.vandale.nl. Dit forum gaat onder de naam MacOSX.nl;)

BTW Sjeessss schrijf je met sssz:P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.