7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JanP

Wie helpt mij aan een G3 met classic?

Ja, ik weet dat aan- en verkoop topics hier niet thuishoren, maar ik zit met het volgende. Mijn buurman van 86 werkt (werkte) op een G3 iMac. Nu kreeg ik het verzoek van hem of ik er eens naar kon kijken, hij startte niet meer op. En inderdaad, ding gaat aan maar er verschijnt de welbekende folder met het vraagteken. Normaal gesproken heb ik geen probleem met dit soort dingen, maar ik heb helaas geen CD van Mac OS 8 of 9 liggen. Ik kan dus niet eens beginnen met de diagnose (harddisk defect? Of toch het logicboard?), laat staan met het oplossen.
    Nu wil mijn buurman best een nieuwe aanschaffen, maar ik wil het hem niet aandoen te moeten wennen aan een nieuw OS. Het moet dus een andere iMac G3 zijn, met classic. Dingen die ik op marktplaats heb gevonden zijn vaak met dualboot of dergelijke, en daar is absoluut geen behoefte aan. Mijn vraag is dus, wie o wie heeft er een G3 iMac staan die wel weg mag, en is bereid deze een clean install te geven en daarnaast nog wat essentiële software als een tekstverwerker te installeren? Ik heb nog niemand gevonden die dit wil doen:cry:
    Uiteraard wordt er een marktconforme prijs betaalt. De oude iMac was een G3 266 met 32MB RAM, dus eigenlijke elke G3 voldoet:P

Moderator
    Strifer

het is wellicht handing om te vermelden om welke omgeving het gaat dat vinden mensen vaak prettig om te weten.

is het overigens geen idee om creatief aan OS 9 te komen? Het gaat er immers om dat die mac waar classic al op staat weer aan de gang te krijgen!

Bijdrager
    sNiels

Tweedehands Mac al geprobeerd? Klik

Bijdrager
    Turbanus

Je zet er dan gewoon Appleworks op en hoppa. Maar je loopt het risico dat er mee gekloot is natuurlijk. Een iMac G3/500 met Firewire moet je hebben, dan OS-9.2.2 erop en hij kan aan de slag.

Bijdrager
    KarelWillem

Er staan er echt meer dan genoeg op Marktplaats.

En bij bijna al die machines hoort gewoon een 9.x cd.

Voor 70 tot 80 euro kom je al een heel eind.

Bijdrager
    505

http://www.negshop.eu/it-store/apple-gebruikt/imac/imac-233mhz.html

iMac 233Mhz

Prijs: € 24,00

iMac G3 233Mhz
    96 Mb
    4 Gb
    CD-Speler

Bijdrager
    JanP

Hey 505, bedankt voor de link! Staan een aantal zeer goedkope iMac’s, in ieder geval een stuk goedkoper dan wat sommigen op marktplaats er voor durven te vragen:x

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.