5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucas

Wie helpt mee m'n fotoboek afmaken?

Na uren zwoegen in iPhoto is m’n fotoboek dan eindelijk af. Echter, als ik op ‘bestellen’ klik, krijg ik deze foutmelding:

Ik ben alle pagina’s nagelopen, heb alle foto’s al een keer verwijderd en opnieuw geplaatst… maar helaas; nog geen resultaat.
    Hoe kom ik erachter op welke pagina toch iets mis gaat?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Bijdrager
    hatolex

Ik kan je helaas niet helpen op dit punt. Maar wel een advies geven. Gebruik een ander programma om een fotoboek te maken.

Het resultaat doet zeker niet onder voor iPhoto, ik persoonlijk gebruik de AH fotoservice of Albelli, maar er zijn nog diverse andere.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb jarenlang mijn fotoboeken door Fotobuch laten maken.
    Goede kwaliteit en goede Mac-software.
    Maar Albelli is mij ook goed bevallen.

Maar als je toch met het huidige systeem door wilt gaan, kan je niet ergens in de software de fouten laten opsporen?
    Dat moet toch kunnen lijkt mij.

Bijdrager
    McPim

Zie hier (2e onderwerp) en hier.

Bijdrager
    Dbakker

Hi Lucas,

Wat ontzettend vervelend zeg. Photo’s vind ik nog altijd een fijn programma om mijn fotoboekjes mee te maken.
    Maar goed, daar ben je niet geholpen.

Nu jouw probleem.

Allereerst: Mijn voorganger heeft je waarschijnlijk al geholpen.

Foto’s spreekt over niet gevulde kaders. De background zou idd je probleem kunnen zijn.
    Als dat echt zo is (dus geen bug van foto’s zelf) dan geeft foto’s in je project links onderaan twee knoppen.
    De eerste is “wis geplaatste fotos” de tweede “vul automatisch”.
    Als die laatste knop grijs is. Dan is er misschien sprake van een bug.
    Kun je erop klikken dan zou ik zeggen druk daar eens op.
    Daarmee vul je alle lege kaders automatisch.

Wanneer die knop grijs is staan alle foto’s daadwerkelijk in de kaders.
    Dan zou het nog kunnen zijn dat er ergens een foto tussen zit die in werkelijkheid alleen maar een snelle voorvertoning is.
    Het werkelijke bestand zou kunnen ontbreken.

Zover ik weet (corrigeer me wanneer fout) werkt foto’s met voorvertoningen en niet met de werkelijke foto’s.
    Pas wanneer je de foto exporteert verwerkt foto’s je aanpassingen in een nieuwe exportfile.
    Om die file aan te kunnen maken moet foto’s ergens het origineel vandaan halen. Als die er niet is gaat t mis.

Kortom:
    Mijn inschatting: Het zou kunnen zijn dat één van je foto’s doet alsof hij aanwezig is maar er in werkelijkheid niet is.
    Natuurlijk ruil ik dit verhaaltje graag in tegen een betere.

Als mijn verhaal waar is heb je een dingetje. Hoe je daar achter kunt komen heb ik zo snel even niet paraat.
    Misschien later.

Succes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.