27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Artishoque

Wie heeft Logic Pro 6 nog liggen?

Zijn hier Logic7-users die Logic 6 nog hebben liggen? Ik wil het kopen:)

Bijdrager
    mailmen

Bij een update van 6 naar 7 blijf je de oude dongle gewoon gebruiken,
    Dus ik denk niemand:)

Bijdrager
    vogel

Inderdaad. Ik heb eerst 5 moeten kopen, zodat ik die dongle kreeg en daarna een upgrade naar 6. Logic moet haast een van de best beveiligde programma’s zijn.
    Iets andere vraag die hier misschien wel op aansluit: welke versie heb ik nodig voor op een Intel Mac? Met de regelmatige system overload meldingen lijkt mij onder Rosetta draaien geen optie.

Bijdrager
    bvds

Die systeem overload zal hij ook doen op u ibook slecht geschreven prul.

Bijdrager
    mailmen

ah, daar hebben we ons zonnetje in huis ook weer:)

Bijdrager
    vogel

En ik heb ook zoveel aan zo’n antwoord. :sealed:
    Uitleg dan maar. Het is tijd voor een nieuwe, waarschijnlijk een 15″ MBP. De vraag is alleen: wanneer en met welke programma’s? Fiscaal gezien is mijn iBookje bijna afgeschreven en een nieuwe levert weer een aftrekpost op, plus investeringsaftrek en btw-voordeel. Maar dan moet Logic waarschijnlijk ook een upgrade hebben. Of zou 6.4.3 goed draaien onder Rosetta? Die Intel processor maakt toch gehakt van de G4 die ik nu heb.

Bijdrager
    bvds

Met mijn mac mini met 1 GB ram geeft hij ook deze fout .Nu draait hij op mijn externe schijf en dat gaat iets beter.Protools daarentegen draait goed maar die kunnen het dan ook.

Bijdrager
    mailmen

Logic 6 stond sowieso niet bekend dat het erg lekker draaide, dus ik zou upgraden naar 7. Dat kan geen kwaad, behalve dat het niet echt goedkoop is.

Bijdrager
    bvds

Ik spreek hier over logic 7

Bijdrager
    vogel

De mini z’n harde schijf is veel te traag voor audio. Heb ik al eens eerder gezegd. En PT begint nu pas interessant te worden voor mij, nu er zoiets is als m-power.

Bijdrager
    vogel

Maar over 7 las ik in het begin nogal veel ellendeberichten. Moet ik hieruit concluderen dat het nu beter draait?

Bijdrager
    mailmen

Ja, met de nieuwe updates van 7 is hij veel beter geworden.

Ik denk dat Logic 7 en een MBP een prima setje is.

Bijdrager
    vogel

Dat denk ik dus ook. Zit ik nog te twijfelen of ik een latere revisie ga nemen en nog even op Leopard ga wachten. Dat dikke halve jaar overleef ik nog wel, maar dan mis ik m’n investeringsaftrekpost voor dit jaar…
    Tegen die tijd heb ik dus Logic 6 liggen, maar geen hond die er wat aan heeft.

Bijdrager
    bvds

De meest complete, stabielste,minst cpu vretende en meest verkochte software is voor mij nog altijd sonar.Vlotjes 48 audiosporen vol met waves plugins en dat allemaal op een standaard pcke.
    Op een mac voor audio zonder enige twijfel protools.
    Logic is gewoon een uitgebreide garageband versie met een schandalige synchronisatie tussen audio en midi.

Bijdrager
    bvds

“De mini z’n harde schijf is veel te traag voor audio. Heb ik al eens eerder gezegd. En PT begint nu pas interessant te worden voor mij, nu er zoiets is als m-power.”

Ik heb een bmw maar m-power ????
    Wat is dat?????

Bijdrager
    mailmen
    ”vogel”

Je hebt je dongle van 6 nog gewoon nodig voor 7, dus die heb je dan niet liggen…:)

Bijdrager
    mcician

7 heeft ook last van overload helaas …
    Ik zal naar G5 moeten gaan zeker …

en tussen haakjes

mijn Sherman is binnen … HEERLIJK speelgoedje :innocent:

Bijdrager
    bvds

Zeker doen maar voor protools is het niet nodig

Bijdrager
    mcician

effe uitkijken naar die nieuwe macpro.

PT loopt inderdaad perfect op de laatse dual G4, geen enkel probleem aldaar.

Bijdrager
    vogel

@mcician, ik ga niet naar een G5, maar gelijk door naar core duo. Dat zal zeker beter werken. Ik werk vooral met de Logic softsynths op dit moment, maar dat moet natuurlijk uitgebreid worden. En in PT heb je niks wat dat betreft. Dat is toch meer voor audio? Of is dat een vooroordeel?
    M’n FW410 kan er gelukkig aan, als het goed is, sinds ze ook M-audio ondersteunen. Ik baalde altijd van de complete afhankelijkheid van Digidesign spullen.
    Shit, ik ga nogal offtopic…

Bijdrager
    mcician

geen probleem Vogeltje:-)

ik zal idd wachten voor zo een update van de G5:-)

ik ging ook offline met mijn speelgoedje, echt een dream machine … heerlijk :P

Bijdrager
    Artishoque
    ”vogel”

Dat denk ik dus ook. Zit ik nog te twijfelen of ik een latere revisie ga nemen en nog even op Leopard ga wachten. Dat dikke halve jaar overleef ik nog wel, maar dan mis ik m’n investeringsaftrekpost voor dit jaar…

Even offtopic: ik ga per januari een masteringstudio starten, maar ben totaal nieuw in het wereldje wat ‘ondernemen’ heet. Hoe zit dat met die aftrekposten enzo? De sites van KvK en Belastingdienst zijn namelijk niet bepaald de overzichtelijkste, dus zou je een korte samenvatting kunnen geven?

Bijdrager
    vogel

Tip: besteed dat soort dingen uit aan een goeie accountant. Kost natuurlijk een paar centen, maar die verdien je zo weer terug en de rekening van de accountant is ook aftrekbaar… Aan sites van de KvK of de Belastingdienst heb je toch geen reet en zelf al die shit uitzoeken kost je jaren. Die tijd steek je liever in mastering. :wink:
    Maar met een goeie accountant, die je van alles uitlegt, leer je veel over deze materie.

Bijdrager
    mailmen

check anders even dit topic:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=58289
    succes!

Bijdrager
    DJ_Leonardo

Ben je nou al geholpen aan je Logic 6 dongle? laat ik er nou nog een hebben liggen….:wink:

Bijdrager
    vogel
    ”bvds”

”De mini z’n harde schijf is veel te traag voor audio. Heb ik al eens eerder gezegd. En PT begint nu pas interessant te worden voor mij, nu er zoiets is als m-power.”

Ik heb een bmw maar m-power ????
    Wat is dat?????

Even uitleggen. Pro Tools was altijd slechts te gebruiken met de hardware van Digidesign, maar onder het motto “if you can’t beat them, join them” hebben ze nu ook ondersteuning voor hardware van M-Audio. en dat noemen ze dan M-powered.

Bijdrager
    mailmen

Houd er wel rekening mee dat je de Protools (software) niet gratis bij de interfaces van M-audio krijgt. In tegenstelling tot de interfaces van Digidesign. Je betaalt dus zo’n 300 euro voor het programma, naast de interface.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.