30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 93)
  • Q:
    Bijdrager
    MichMich

Wie heeft hem kunnen reserveren?

[size=8:46ce8c6914]Ja, wederom een iPhone topic. Ik kon geen goed aansluitend topic vinden, maar goed, er zal wel weer een of andere moderator langs dit topic komen, dus reageer zolang het nog kan…[/size:46ce8c6914]

Ikzelf ga de iPhone op 11 juli halen… Mits ze voorradig zijn. De T-Mobile shop in de buurt wilde helaas geen reserveringen aannemen. Heef een van jullie een iPhone kunnen reserveren?

Bijdrager
    i-love-apple

Is er nu al een tijd bekend voor de desbetreffende vrijdag eigenlijk?

Bijdrager
    MrJvG

Nope hier in Den Bosch ook niet!!
    Zowel in de winkel als telefonisch werd mijn verteld om tot 4 juli af te wachten aangezien er dan meer informatie bekend word gemaakt en ook over reserveringen of dat je een abonnement al in de week na de verkoop van de iPhone kunt afsluiten, aangezien het afsluiten van een abonnement veel tijd in beslag neemt.

Maar een verstandige reactie van de T-Mobile shop hier en de medewerkster aan de telefoon. Hun vertelden mijn beiden dat er voor hun ook geen meer informatie beschikbaar was dan die is uitgebracht ook richting de consument. En dat de verhalen die hun collega’s vertellen niet moest geloven omdat hun gewoon niet meer weten dan wij.

Dus afwachten tot a.s. vrijdag!

Bijdrager
    Cloudsurfer

Onze T-Mobile neemt ook geen reserveringen aan, ook niet na 4 juli.

Bijdrager
    sypie

Volgens mij heb ik in mijn RSS ergens voorbij zien komen dat geen enkele winkel reserveringen mag doen. Dit op last van Apple. Waarom? Om iedereen een gelijke kans te geven bij de release.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Bij mij vertelden ze dat ze het aantal units niet kunnen garanderen. Als er dus 50 gereserveerden komen opdagen en er zijn maar 30 iPhones barst de hel natuurlijk lost in de shop.

Daarom dus, wie het eerst komt wie het eerst maalt. En maal je niet als eerste maal je wel drie dagen later, want ik heb begrepen dat er een constante stroom iPhones is per drie dagen.

Bijdrager
    PLAGU3LORD
    ”Cloudsurfer”

Bij mij vertelden ze dat ze het aantal units niet kunnen garanderen. Als er dus 50 gereserveerden komen opdagen en er zijn maar 30 iPhones barst de hel natuurlijk lost in de shop.

Daarom dus, wie het eerst komt wie het eerst maalt. En maal je niet als eerste maal je wel drie dagen later, want ik heb begrepen dat er een constante stroom iPhones is per drie dagen.

Als je kijkt naar de wachttijden in de VS van een jaar geleden, dus bij de lancering van de eerste iphone, dan zie je dat de wachttijden ongeveer een week bedroegen. Bovendien was de iPhone vrijwel nergens de eerste dag uitverkocht, dit gebeurde pas zes dagen later, landelijk gezien, op 5 juli. Een dag later berichtte 43% van de winkels alweer dat ze nieuwe voorraad hadden binnen gekregen, een week na de eerste bevoorrading. Apple staat er om bekend om snel nieuwe voorraad te kunnen leveren, lange wachttijden zijn voor Apple onacceptabel.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Dat is een leuk grafiekje.

Bijdrager
    RASH

Als je niet kunt reserveren, is de kans groot dat je voor niks naar de T-Mobile winkel gaat. Als het wie eerst komt, eerst maalt is, dan verwacht ik extreem lange wachtrijen voor T-Mobile winkels voordat ze open gaan, omdat ze er nooit genoeg voor iedereen kunnen hebben. 40.000 liefhebbers en 80 officiële T-Mobile shops, da’s gemiddeld 500 klanten per shop, waarschijnlijk 1000 klanten in de grotere steden en 200 klanten in de kleinere steden.

Bijdrager
    Neptunus

Ik denk niet dat die 40.000 mensen de iPhone allemaal op 11 juli gaan halen… Ik ben zelf ook geabonneerd op de nieuwsbrief, maar ik ben op vakantie ten tijde van de release…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Bij ons zal de rij niet groot zijn. Zelfs toen de Wii uit kwam was er niemand te bekennen, en dat was toch een gehypet product.

Bijdrager
    RASH
    ”Neptunus”

Ik denk niet dat die 40.000 mensen de iPhone allemaal op 11 juli gaan halen… Ik ben zelf ook geabonneerd op de nieuwsbrief, maar ik ben op vakantie ten tijde van de release…

Van de andere kant, ik kon me niet abonneren, terwijl ik dat wel wilde (geen mobiel nummer). Ik denk dat er best eens mensen zullen zijn die nog nooit een mobiele telefoon hebben gehad en een iPhone willen, omdat die wel werkt, i.t.t. andere smartphones, die veel kunnen, maar waar een doorsnee iemand niks mee kan.

Bijdrager
    PLAGU3LORD
    ”RASH”
    ”Neptunus”

Van de andere kant, ik kon me niet abonneren, terwijl ik dat wel wilde (geen mobiel nummer). Ik denk dat er best eens mensen zullen zijn die nog nooit een mobiele telefoon hebben gehad en een iPhone willen, omdat die wel werkt, i.t.t. andere smartphones, die veel kunnen, maar waar een doorsnee iemand niks mee kan.

Volgens de geruchten krijgt Nederland 50.000 iPhones geleverd, verdeeld over 78 T-mobile shops (gem. 641 iPhones), vergeet niet dat de grote steden ook meerdere shops hebben (A’dam 6). Niet iedereen die zich voor de nieuwsbrief heeft ingeschreven zal meteen in het begin een iPhone halen, en niet iedereen die een iPhone haalt heeft zich ingeschreven voor de nieuwsbrief. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken hoeveel iPhones Nederland krijgt en hoe hoog de vraag zal zijn. Het belangrijkste lijkt mij dat de winkels wekelijks nieuwe voorraden binnen krijgen zodat de wachttijden beperkt blijven.

Bijdrager
    Reda.j

Ik heb ‘m wel kunnen reserveren! bij een kleinere T-mobile shop in Rotterdam…

Bijdrager
    EmuuuH

ik heb hem ook gereserveert, de 16 gb wit.
    welke kleur jullie?

Bijdrager
    Snowgasm

16GB wit uit de US:-)

Bijdrager
    puntKoen

Ik heb hem gereserveerd bij de T-Mobile winkel in Nijmegen (mijn studiestad), omdat ik toen nog niet wist dat de APR’s hem gingen verkopen. Maar ik ga hem nu bij A-Mac (in Amersfoort, bij mijn ouders) kopen, wil daar wel in de rij staan :).

Bijdrager
    mblokhuis

Denk niet dat reserveren nodig is, 11 juli hebben heel veel mensen vakantie. Ik ga gewoon op tijd naar de T-moble winkel, en ik woon in Enschede en heb hier nog nooit hele lange rijen gezien voor dit soort producten. Alleen als ze gratis weggegeven worden :D

Bijdrager
    dnhems

ik vraag me af hoe je hem kunt reserveren als er nog niks bekent is over de abbo’s die erbij verkocht worden.

Bijdrager
    puntKoen
    ”dnhems”

ik vraag me af hoe je hem kunt reserveren als er nog niks bekent is over de abbo’s die erbij verkocht worden.

Het maakt niet uit over er al wat bekend is, je kunt natuurlijk gewoon een toestel reserveren. Welk abonnement je daar bij gaat doen kan je altijd nog later beslissen.

Bijdrager
    sypie

Tenzij de prijzen van die abonnementen torenhoog zijn met uiterst negatieve voorwaarden. Dan WIL je niet eens reserveren, dan wacht je wel een half jaar of een jaar.

Ik ga die telefoon niet nemen zolang ik niet weet wat alle voors en tegens zijn. Al is dat ding nog zo mooi en handig, als het abonnement 4 keer zo duur is dan mijn huidige abonnement dan blijf ik nog wel even doorprutsen met de PDA van de baas. (waar ik niet mee kan bellen omdat er een data-only abonnement op zit)

Bijdrager
    MacRay

Alleen aangesloten op data verkeer? Dan ben je een van weinigen denk ik. Straks kun je in ieder geval op je nieuwe iPhone VIOP bellen, kun je toch nog realtime in contact komen met echt pratende mensen …. :wink:

Bijdrager
    PLAGU3LORD

[size=18:98d4f66a14]OPGELET!!! MENSEN DIE EEN IPHONE HEBBEN GERESERVEERD
    [/size:98d4f66a14]
    Het T-Mobile hoofdkantoor heeft besloten dat de T-Mobile shops geen reserveringen mogen honoreren en vanaf heden ook geen reserveringen meer mogen aannemen. Mensen die een iPhone hebben gereserveerd zullen op korte termijn een telefoontje van hun lokale T-Mobile shop ontvangen, of hebben die al ontvangen. Een echte reden hebben ze niet gegeven, maar voor de hand liggen de volgende: ze willen het eerlijk houden; ze weten niet hoeveel iPhones ze krijgen en willen ruzies tussen mensen die de iPhone hebben gereserveerd voorkomen; ze mogen van Apple Nederland geen reserveringen aannemen, etc.

Hieronder een citaat van iemand die al een telefoontje heeft ontvangen:

Ik kreeg vanmiddag een voicemail van een medewerker van de plaatselijke T-Mobile Shop te Enschede, waar ik daags na de WWDC keynote een reservering had geplaatst voor een 16GB iPhone (ik stond als derde op de lijst). De boodschap was dat door T-Mobile landelijk is besloten geen reserveringen te honoreren en vanaf heden ook geen nieuwe reserveringen meer aan te nemen. Wel zal er een event zijn op 11 juli waarover zij nog contact met mij zullen opnemen. Dat zal ongetwijfeld een drukte van jewelste worden.

Bijdrager
    karel.me

ik zou voor de zwarte gaan,
    heb al een witte iPod,
    en zwart past lekker bij mijn macbook

Bijdrager
    Snowgasm

Over 11 dagen, 6 uur en 45 minuten zullen we het weten;)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ze zouden 3 juli alle informatie vrijgeven toch? Wat betreft bundels e.d.

Bijdrager
    PuntNL

Nou heb m de dag na de WWDC meteen gereserveerd. Stond 6e op de lijst, ben benieuwd waar ze nu mee gaan aankomen zetten.. Zou het redelijk balen vinden als het gewoon vrije verkoop wordt en reserveringen worden ingetrokken. Ik weet niet hoe het met de gemiddelde iPhone aanschaffer is, maar ik gok toch dat de meeste net als ik gewoon moeten werken op vrijdag?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik niet :wink:

Bijdrager
    PuntNL

Hopelijk wordt a.s. donderdag eindelijk meer duidelijk… Kost toch ook vaak de nodige tijd een contract afsluiten en dergelijk.. Laat er een rij van 20 a 30 man staat, ben je zo een halve dag kwijt…

Bijdrager
    MrJvG

Jongens (en meiden) wacht nou gewoon tot a.s. vrijdag af! Dan word alles bekend gemaakt door T-Mobile over de iPhone verkoop. En ook over het afsluiten van een abonnement voor 11 juli.

Dus nog een paar daagjes. De iPhone loopt niet weg op 11 juli er zullen heus wel genoeg voorraden zijn!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 93)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.