6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    marceljanssen

Wie heeft ervaringen met Linksys NSLU2 Network Storage Link

Heeft iemand ervaringen met Linksys NSLU2 Network Storage Link in een Mac netwerk. Bij de specs hebben ze het alleen over Windows varianten. Er zit een setup tool bij als exe maar ik weet niet of de Network Storage Link ook zonder is te activeren…

Zijn er misschien andere merken die wel Mac ondersteunen?

Grtn, (M)

Bijdrager
    Jean-Jacques

Je Link rekt het forum een beetje uit
    Kan je het niet beter even zo doen?
    [code:1:40fdcea7dd] [url=http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1126536702459&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper]klik[/url][/code:1:40fdcea7dd]

klik

Bijdrager
    JanWeijers

Ik heb zo’n ding en thuis delen we op die manier een externe harde schijf met drie Macs. Het werkt goed maar het kopieren van bestanden gaat niet erg snel.

Voor backup werkt het prima maar als je vaak grote bestanden heen en weer wilt kopieren is het niet aan te raden.

Jan

Bijdrager
    marceljanssen

@ Jean-Jacques, done.
    Dank voor je tip.

@ JanWeijers, naast backup dacht ik ook aan het delen van foto’s en muziek vanaf een disk. nu moet telkens de andere Mac aanstaan om mijn muziek te delen. Is de Network Storage Link met USB 2 traag of een netwerk daar niet geschikt voor?

Bijdrager
    JanWeijers

Ik gebruik NSL niet voor het delen van muziek of foto’s. Mij lijkt dat het ding daarvoor aan de langzame kant is.

Jan

Bijdrager
    CaDoc
    ”marceljanssen”

naast backup dacht ik ook aan het delen van foto’s en muziek vanaf een disk. nu moet telkens de andere Mac aanstaan om mijn muziek te delen. Is de Network Storage Link met USB 2 traag of een netwerk daar niet geschikt voor?

Heb ook zo’n ding maar heb hem nu wel op non-actief. Het blijkt dat er geen ondersteuning is voor grote bestanden (> 2Gb). Vraag me niet waarom maar de ingebakken Linux-variant gebruikt een speciaal bestandssysteem om de schijf in te delen en dat weigert alles groter dan die 2 Gb. Ik begreep niet waarom mijn Backup steeds vastliep en na wat puzzelen kwam ik er achter. Als je gewoon MP3/AAC’s gebruikt hoeft het geen probleem te zijn maar voor video zou ik het niet aanraden (uiteraard ook niet vanwege de snelheid). Mocht je het gaan gebruiken, je kan er alleen een lege HDD aan koppelen die door het apparaat zelf geformatteert wordt…

Succes!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.