10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    clesw

Wie heeft ervaring met externe ethernet harde schijven?

Hoi

Ik ben op zoek naar een ethernet harde schijf.
    Heb een powerbook met airport
    Wil op oa. backups maken en meer opslagruimte op de machine maar wil niets aan de powerbook gekoppeld hebben. Wireless moet ook echt wireless zijn :D

Is een ethernet harde schijf dan een goede oplossing
    zo ja welke, waar te koop,
    of bestaat er een andere goedkope oplossing :?

Cles

Bijdrager
    SvS

Via Airport kopieren gaat lang niet zo snel als via ethernetkabel.

Bijdrager
    marcovanderlaan

Van draadloos veel data versturen en ophalen wordt je niet vrolijk. Ik zou een firewiredisk kopen.

Bijdrager
    macnibbit
    ”clesw”

zo ja welke, waar te koop,
    Cles

Geen idee of het op een MAC werkt, maar zie bericht over de Asus HDD wireless op ZDNET.

http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=40025

”U kunt de WL-HDD 2.5 nu configureren via de meegeleverde configuratietool. Zo kunt u de harddisk formatteren en gereed maken voor gebruik. Formaten die worden ondersteund zijn onder andere FAT, FAT32, NTFS, EXT2, and EXT3. Helaas is de ondersteuning voor NTFS read-only dus als u een NTFS-partitie gebruikt op de drive, kunt u er niets naar wegschrijven.”

Ik heb ze gezien voor ca. 75,- euro.

mvgr.

Chris

Bijdrager
    rburgt
    ”clesw”

Ik denk dat het probleemloos moet werken, meestal draait er een lichte distributie van linux op met een aantal servicces. Deze services maken gebruik van algemeen beschikbare protocollen ( smb maw windows file sharing, ftp, http, etc ). Dus ja, ik denk dat het goed moet werken. Ik zou alleen wel op de snelheid letten als het draadloos is….

Bijdrager
    macpro

Zo’n ethernet schijf kost je klauwen vol geld.
    Besteed dat liever aan twee normale harde schijven, zodat je de backups kunt spreiden over meerdere schijven.
    Dat geeft een beter gevoel dan een doos waar schijven in zitten plus een of ander onbekend OS om het op het netwerk beschikbaar te maken. Hoe zit het bijvoorbeeld met updates van dat OS?
    Daarnaast maak je niet de hele dag backups, maar bijvoorbeeld op het einde van de dag of 1x per week. Dan heb je zo de schijf even aangekoppeld en de boel overgehaald.

Wil je persé draadloos backuppen, neem dan een 2e machine erbij waar je die schijven aanhangt. Loop je minder risico dan met ethernet schijven.

Bijdrager
    Rico Royal

LaCie komt eind deze maand uit met een Ethernet disk in een d2 behuizing.

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10592

Uiteraard kunnen er allerlei kinderziektes in zitten maar met ongeveer 30 euro verschil op een firewire versie is het wel heel interessant. Hoef je niet perse meer een server te hebben draaien.

Misschien is het wat voor je.

Bijdrager
    Fl@bber

wat ik voor een kennis heb gedaan is een externe firewire LaCie aangesloten op zijn pc.
    Deze pc heb ik als netwerk station verbonden en de LaCie harde schijf volgegooid met zijn muziek en foto’s. Iphoto en Itunes heb ik de bibliotheek verwisseld naar de LaCie en het werkt als een tierelier. Om te voorkomen dat je telkens als je de powerbook opstart het netwerkplaats moet verbinden heb ik in Systeemvoorkeuren>accounts>opstarten het netwerk station erin gesleept en ook dit werkt geweldig.

Tis even wat gepruts , maar het resultaat mag er zeker zijn, en het is een goedkopere oplossing dan een ethernet harddisc.
    Je moet natuurlijk wel een tweede mac, of pc in het netwerk hebben hangen, maar ik hoop dat ik daar vanuit mag gaan.

Bijdrager
    larch

iomega heeft er eentje die misschien wel interresant is
    http://www.iomega-europe.com/eu/en/products/hdd/hdd_family_en.aspx
    ook draadloos te bereiken

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik zou willen een ethernetschijf kopen die in sluimerstand gaat als hij ’s nachts niet gebruikt wordt. Ik zou die schijf koppelen aan mijn Telenetmodem die ook een draadloze output heeft. Kan dat?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.