30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Fried

Wie heeft er wel eens een virus gehad?

Ik heb een mac.com-account, en als cadeautje mag ik nu Virex 7.2 downloaden. Ik werk nu zo’n 12 jaar met de mac, en pas 1x heb ik een (onschuldig) virus op mijn mac gehad. Nu vraag ik mij af:

Heeft een van jullie ooit (zware) problemen met virussen gehad?
      Heeft het installeren van een anti-virus programma wel zin? (is het niet slechts een vertragende factor op je computer?
      Heeft iemand al ervaringen met Virex 7.2?[/list:u:a013a5feee]

Bijdrager
      ElectricCat

Ik heb nog nooit een virus gehad, maar ik geloof dat Virex ook scant op windows virussen of zo, ik installeer het wel een keer als er echt een Mac
      OSX virus komt.

Bijdrager
      RemiroQuai

Een WAT??? :D:D:D
      tsja, een griepvirus eens in de zoveel tijd maar op mijn mac….kan dat?!
      Wel leuk om te horen: 12 jaar op een mac en 1x een onschuldig virus gehad:mrgreen:

Bijdrager
      dennis

Nog nooit!! Wel soms te horen gekregen van Norton Disk Doctor dat er sommige kleine dingetjes fout waren……maar dat is geen virus.

Dennis

Bijdrager
      Jan-Willem

ik ook nooit:-D

Bijdrager
      araminta

Ik wel een paar keer tijdens het System 7 tijdperk, maar nooit serieus problemen mee gehad. Dat waren heel brave virussen, vergeleken met de formatterende vrienden ervan op het Wintel-platform.

Bijdrager
      Syndic

Zo’n 4 a 5 jaar geleden ging het Worm virus rond, hebben we toen een Wormscanner voor aangeschaft. Virus uiteindelijk nooit binnengekregen :D

Bijdrager
      Ruben

Misschien naief, maar ik heb ‘m er ook niet (meer) op staan. Viel me sowieso al op dat ‘ie maar eens in de maand een kleine update krijgt tegen iedere week een flinke op de Wintendo versie…

Kortom, ik neem het risico maar en gebruik geen virusscanner. Ik ben inderdaad van mening dat het flink de computer kan vertragen.

Bijdrager
      SvS

Dat is idd de reden dat ik ook geen virusscanner heb. In mijn vriendenkring wordt er wel eens gepraat over virussen en dan kijken ze verbaasd om het feit dat ik NOG steeds geen virusscanner heb geinstalleerd. Ach, ik denk: is dat nou nodig. Nee, het werkt vertragend en in de OS9 tijdperk wilde het wel eens vastlopen.

Bijdrager
      Mmmarco

Moet je eens een op een school proberen. Alle macjes en alle stageplekken waren besmet. Autostartworm en DBF of zoiets. Erg vervelend en uiteindelijk alle macjes erg traag. Was in de OS 8 tijd (’98-’99). Elke mac moest schoon anders besmette die weer andere macjes door de zipdrives van studenten. :cry:
      Nu al tijdje rustig. Maar ik draai hier op het reclamebureau wel antivirus software. Je weet nooit of een grapjas een FreeBSD of UNIX virus maakt en wat er dan gebeurd. :wink:

Bijdrager
      Jor1

mijn vriendjes zijn ook vrij van dit soort (vertragende) software.

maar het zal een keer gebeuren dat een virus ons machientje binnensluipt! Dat neem ik dan maar voor lief.

Bijdrager
      KarelWillem

Ik heb onder systeem 9 al jaren ‘last’ van ‘666’ in de extensiemap.

Ik weet niet wat het is, wat het doet en waar het vandaan komt, maar weggooien helpt niet. ‘666’ blijft terugkomen.

Ik heb wel eens gehoord dat deze meekomt met het programma ‘SerialSurfer’ (oei, een beetje illegaal programma).

Het is me overigens nooit opgevallen dat dit ‘virus’ iets doet.

Bijdrager
      JeePee

In 3,5 jaar tijd geen virussen, alleen 2 keer bugbear….:wink: Alleen pikte VirusBarrier X die er perfect uit!

Bijdrager
      ElectricCat
      ”KarelWillem”

Ik heb onder systeem 9 al jaren ‘last’ van ‘666’ in de extensiemap.

Ik weet niet wat het is, wat het doet en waar het vandaan komt, maar weggooien helpt niet. ‘666’ blijft terugkomen.

Ik heb wel eens gehoord dat deze meekomt met het programma ‘SerialSurfer’ (oei, een beetje illegaal programma).

Het is me overigens nooit opgevallen dat dit ‘virus’ iets doet.

slik…dit toch maar eens even goed lezen:

http://vil.nai.com/vil/content/v_99884.htm

http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/macsevendusta.html

http://216.239.57.100/search?q=cache:MPyUXuZEUhwC:www.wooster.edu/technology/
      documentation/666virus.pdf+666+extension+mac&hl=en&ie=UTF-8

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/mac-sevendust.html

Bijdrager
      michelvdb

Een virusscanner lijkt mij nuttig alleen al om het onze Windowsgebruikende vrienden niet nóg moeilijker te maken. Mac OS is weliwaar immuun voor Windows-viri maar kan ze wel via e-mailbijlages en andere gedeelde software rondstrooien.

Bijdrager
      Jan-Willem

is er trouwens al een x virus gesignaleerd??

Bijdrager
      JeePee

Volgens mij niet! 8)

Bijdrager
      Ruben
      ”KarelWillem”

En volgens mij ook al een tijdje dood.:-)

Bijdrager
      Ruben
      ”Jan-Willem”

Ja, is vooral bekend onder de naam Office X.:-P Schijnt ook iets als “Internet Exploder” van dezelfde maker te zijn. :sealed:

Bijdrager
      Jan-Willem
      ”iRuben”
      ”Jan-Willem”

Ja, is vooral bekend onder de naam Office X.:-P Schijnt ook iets als “Internet Exploder” van dezelfde maker te zijn. :sealed:

Ja had ik ook iets van gehoord:
      symptonen: stress, alles doet niet wat je wil, crashen

Bijdrager
      JeePee
      ”Jan-Willem”
      ”iRuben”
      ”Jan-Willem”

Ja had ik ook iets van gehoord:
      symptonen: stress, alles doet niet wat je wil, crashen

Dat is toch dat andere virus… Eh, windhooz en 95, 98, 2000, ME, XP en ze zijn met een nieuwe bezig….:?

Die virusmaker schijnt wel errug rijk te zijn:D en veel mensen hebben er last van:wink: :sealed:

Bijdrager
      Jan-Willem
      ”JeePee”

Dat is toch dat andere virus… Eh, windhooz en 95, 98, 2000, ME, XP en ze zijn met een nieuwe bezig….:?

Die virusmaker schijnt wel errug rijk te zijn:D en veel mensen hebben er last van:wink: :sealed:

Het kan nog erger:
      je hebt bedrijven die programma’s maken zodat je deze virussen op een gezonde computer (lees mac) kan draaien.

Bijdrager
      JeePee

SCHANDE!!! :x :evil: Aanpakken moeten ze dat schorum:x

:sealed: :wink: :innocent:

Bijdrager
      Ro-tje

Ik heb het bij meerdere werkgevers gehad. Was toch wel erg vervelend, veel produktie aan verloren, ergernis, overwerken etc.

Het vervelende was dat ik er niet vanuit ging dat het een virus kon zijn, ‘die zijn er immers niet voor de mac’. Als je er dan na een dag prutsen achter komt dat het dan toch zo is is dat erg ‘verhelderend’.

Wat ik dus doe is het volgende: zo eens in de maand scan ik op een prettig tijdstip de hele mik op van alles en nog wat. Gewoon voor mijn gemoedsrust.

Bijdrager
      Jan-Willem
      ”Ro-tje”

Ik heb het bij meerdere werkgevers gehad. Was toch wel erg vervelend, veel produktie aan verloren, ergernis, overwerken etc.

Het vervelende was dat ik er niet vanuit ging dat het een virus kon zijn, ?die zijn er immers niet voor de mac?. Als je er dan na een dag prutsen achter komt dat het dan toch zo is is dat erg ?verhelderend?.

Wat ik dus doe is het volgende: zo eens in de maand scan ik op een prettig tijdstip de hele mik op van alles en nog wat. Gewoon voor mijn gemoedsrust.

was dat met macosx???

Bijdrager
      Ro-tje

Nee, niet met OSX. Was ik nu off-topic? :o

Bijdrager
      Ro-tje

Nee, niet met OSX (de virussen). Het scannen doe ik wel eens onder OSX.

Bijdrager
      ArthurZZZ

Ik heb ooit voor 3 jaar lang een virus gahd in systeem 7. Ik wist altijd wel dat ik een virus had, want ik had wel een virus scanner, maar die zei alleen maar dat er 1 gevonden was. Die kon niks verwijderen… :( Na een paar jaar merkte ik ineens dat er programma’s niet meer geopend konden worden en dat kwam dan samen met de virusmelding. Toen heb ik een vursscanner aangeschaft.. en inderdaad, de computer zat ONDER de virussen!!

Bijdrager
      JeePee
      ”ArthurZZZ”

Ik heb ooit voor 3 jaar lang een virus gahd in systeem 7. Ik wist altijd wel dat ik een virus had, want ik had wel een virus scanner, maar die zei alleen maar dat er 1 gevonden was. Die kon niks verwijderen… :( Na een paar jaar merkte ik ineens dat er programma’s niet meer geopend konden worden en dat kwam dan samen met de virusmelding. Toen heb ik een vursscanner aangeschaft.. en inderdaad, de computer zat ONDER de virussen!!

Zat je Mac onder dezelfde virussen? Of allemaal verschillende? En wat voor een was het?

En wat voor virusscanner had je in het begin en welke kocht je daarna? En heb je het nog kunnen herstellen met dat nieuwe antivirus?

Bijdrager
      KeKo

ik denk dat ik ooit een virus heb gehad. Op mijn (destijds) imacje verdwenen steeds meer bestanden en programma’s, crashten programma’s (dit zou voor windows natuurlijk geen virus zijn, maar een feature) en werd steeds meer op de computer ontoegankelijk. Dit was met os x 10.1.x. Virusscan leverde niks op. Uiteindelijk werkte bijna niets meer en heb ik de hd opnieuw moeten initialiseren en alles opnieuw moeten installeren met verlies van mijn bestanden.
      Erg rot, maar dit gebeurde nu terwijl ik al 15 jaar mac gebruik. Ik heb ook geen virusscanners aanstaan na dit incident. Wel scan ik om de zoveel tijd eens de mac, maarja als het hiervoor beschreven verhaal idd een virus was, maakte dat ook niet veel uit… Tenzij hij niet in de meest recente update zat…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.