10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    sciletto

Wie heeft er verstand van Mediaplayers?

Beste OMT’ers,

Waarschijnlijk hebben jullie een mediaplayer in huis en wellicht hebben jullie een antwoord op mijn vraag. Als eerst zal ik de situatie schetsen.

Situatie
    Ik heb een Apple TV en een Mede8ter. De reden waarom ik 2 mediaplayers heb komt omdat de Apple TV enkel het dolby systeem ondersteund en de mede8ter de dolby en het DTS systeem. Beide systemen zijn aangesloten op een switch, die vervolgens aangesloten is op de Apple Airport Extreme, in de Airport Extreme zit een kabel die naar zolder gaat waar de Airport Express aangesloten is en vanuit de Airport Expres loopt een kabel die verbonden is met mijn Mac Pro.

Probleem
    Het streamen via de Apple TV gaat soepel. Ik heb nooit laad problemen en het blijft nooit hangen omdat hij moet bufferen. Perfect gewoon, maar, de mede8ter is een ander verhaal. MKV’s, Blu-ray’s, alles speelt hij af met een audiospoor als DTS maar wanneer ik DTS-HD Master aanzet valt het geluid weg na 2 minuten. Als ik hem op pauze zet om te bufferen dan is hij er weer maar na 1 minuut valt hij weer weg.

Waar aan ligt dit probleem? is de weg naar boven te lang? Heeft DTS-HD Master een te grote bitrate voor giganet adapters? Heeft iemand een oplossing hiervoor waarbij ik de situatie die ik heb gewoon kan houden of is het verstandig om DTS-HD Master bestanden op een externe HDD te zetten met USB 3? Het liefst houd ik de situatie zoals die nu is.

Bijdrager
    sven@vg

Is het allemaal gigabit of 100mbit. Ik heb zelf ongeveer het zelfde probleem, aangesloten op een gigabit switch gaat het goed. Sluit ik het aan op een 100mbit gaat het haperen.

Bijdrager
    sciletto
    sven@vg op 18 februari 2014

Is het allemaal gigabit of 100mbit. Ik heb zelf ongeveer het zelfde probleem, aangesloten op een gigabit switch gaat het goed. Sluit ik het aan op een 100mbit gaat het haperen.

Thanks voor je reactie. Alles is gigabit. Van de switches tot aan de routers. Volgens mij de apple express ook:)

Bijdrager
    sciletto

oho nee, ik heb hem helemaal niet op de express aangesloten. Je krijgt een switch, die gaat naar de mac pro en naar de express:)

Bijdrager
    sven@vg

Okew, de enige bottleneck zou dan je mediaspeler kunnen zijn. Probeer het is een keer met een HDD, om te testen of het je mediaspeler is.

Bijdrager
    computer space

Waar staat de film zelf op? Op een harde schijf? Op een Blu-Ray? Gigabit is meer dan genoeg, maar is de schijf met de film wel rap genoeg?

Bijdrager
    sciletto
    sven@vg op 18 februari 2014

Okew, de enige bottleneck zou dan je mediaspeler kunnen zijn. Probeer het is een keer met een HDD, om te testen of het je mediaspeler is.

De HDD via een andere pc bedoel je of een externe?

Bijdrager
    sciletto
    computer op 18 februari 2014

Waar staat de film zelf op? Op een harde schijf? Op een Blu-Ray? Gigabit is meer dan genoeg, maar is de schijf met de film wel rap genoeg?

Dat leek mij ook voldoende maar hij doet het werkelijk met alles wat in DTS HD Master is.

Het is via een harde schijf maar deze moeten naar mijn idee voldoende kracht geven. Ik gebruik Western Digital Green Caviar schijven met een rotatiesnelheid van 5400 rpm en 64mb cache.

Enig idee of het misschien hieraan ligt?

Bijdrager
    sven@vg

Zet de film is op een externe hdd en sluit die aan op je mediaspeler.

Bijdrager
    sciletto
    sven@vg op 19 februari 2014

Zet de film is op een externe hdd en sluit die aan op je mediaspeler.

Dat ga ik vanavond even proberen. Ik stuur wel een persoonlijk berichtje of het gelukt is. Thanks voor jullie support trouwens!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.