15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    KR1275

Wie heeft er verstand van geheugen?

Ik heb een Lexmark C524 kleurenlaserprinter, maar deze is niet in staat grote afbeeldingen af te drukken (in tegenstelling tot zijn voorganger C510 met dezelfde hoeveelheid geheugen). Nu kan ik bij Lexmark het geheugen uitbreiden, maar dat kost ongeveer 4 keer de printer (!!!).

Het gaat om deze module.

Maar als ik de specificaties zo bekijk, is er niets bijzonders aan. Zou een alternatief ook willen?
    Ik las op een Engelse site een alternatief voor 40 pond, maar gezien zo’n verschil, ben ik er niet helemaal zeker van. Vandaar deze vraag aan mensen met verstand van geheugen.

Alvast bedant.
    Richard

[size=9:b525f746db]Ik heb je link ff gefikst. Zo drukt hij de pagina niet meer uit z’n verband. Kijk anders ff in de BBCode

tiny[/size:b525f746db]

Bijdrager
    Len

Ze geven daar – heel sluw – geen specificaties van de chip. Deze moet je eerst zien te achterhalen voordat je aan een alternatief denkt…

EDIT:
    Kijk maar eens naar deze 100 pin DDR DIMM en je snapt wat ik bedoel:
    http://www.crucial.com/store/partspecs.Asp?IMODULE=CT3232P335
    Deze zou het overigens heel goed kunnen zijn, maar net zo goed ook niet. Ze geven gewoon geen info bij lexmark, en dat is erg vervelend…

Voor de oudere printers (C510) heeft deze site overigens wel chips te koop:
    http://www.crucial.com/store/ListParts.asp?mfr=Lexmark&model=C510+Series

Bijdrager
    EvilGlenn

Niet kopen bij Lexmark, dat zijn schandalige prijzen!

Bij Crucial kun je het ook gewoon kopen voor ong. 44 euro ex. BTW. En waarschijnlijk op nog veel meer plaatsen. Ze doen net alsof het iets speciaals is, zodat ze er veel geld voor kunnen vragen.

http://www.crucial.com/eu/

Module Details:

Crucial Part Number: CT509088
    Module Size: 128MB
    Package: 100-pin DIMM
    Feature: DDR PC2700
    Configuration: 32Meg x 32
    DIMM Type: UNBUFFERED
    Error Checking: NON-ECC
    Speed: 333
    SDRAM Timings:
    Specs: DDR PC2700 • UNBUFFERED • NON-ECC • 6ns • 2.5V • 32Meg x 32

Bijdrager
    Ewout

Da’s lang geleden dat ik 128MB DDR Ram voor dergelijke prijzen zag…. theoretisch mag het niet meer kosten dan 45 a 50 euro.

Bijdrager
    KarelWillem

Allemachies! 1000 euro voor een reepje geheugen!

Wat een vuillakken zeg.

Bijdrager
    KR1275

Ik kwam ze al tegen via google. De prijzen zijn natuurlijk in ponden, maar het scheelt een flinke slok op een borrel met Lexmark. Inderdaad onbeschoft duur! Ik denk dat ik ze bij Crucial ga bestellen (morgen nog even langs de PC-boer voor de zekerheid).

Allen bedankt!

Bijdrager
    kluivers

voor zo’n verschil kan je het in ieder geval wel effe proberen. En als het niet werkt is marktplaats je vriend.

Bijdrager
    EvilGlenn

Nee Richard, gewoon in Euros. 43,99 ex. BTW.

Zoek op de link die ik je eerder gaf en tik het artikelnummer CT509088 in. Dat is je module!

Bijdrager
    John MacinRow

Als je de printer openschroeft en de nummers op de chips van de geheugenmodule noteert, kun je op het Internet checken wat voor module het is.

Bijdrager
    KR1275

Besteld bij Crucial (59.91 euro).
    Bedankt.

Bijdrager
    Torz

1000 euro voor een reepje 128 mb , dat is je reinste diefstal van lexmark :P
    Vertel ons gauw of het werkt Richard!!

Bijdrager
    KR1275

Ik had ze bij Crucial besteld, maar weer afgezegd en dat is gehonoreerd. Ik heb ze in Nederland besteld bij interngeheugen.com: 256 MB van Kingston voor een totaalprijs van E 48,75! En het werkt!

Bijdrager
    EvilGlenn

Heel erg mooi! Nog goedkoper!

En werkt de printer nu wel beter met die grote afbeeldingen?

Bijdrager
    Len

Kun je te volledige specs van die chip plaatsen (of een link)? Erg handig voor alle anderen met een Lexmark printer die dezelfde chips nodig heeft :).

Fantastisch dat je dit hebt getest!

Bijdrager
    KR1275
    ”Len”

Kun je te volledige specs van die chip plaatsen (of een link)? Erg handig voor alle anderen met een Lexmark printer die dezelfde chips nodig heeft :).

Fantastisch dat je dit hebt getest!

Op de site van http://www.interngeheugen.com is een hulpprogramma (Geheugenwizard; net als bij Crucial), waarmee je de passende geheugenmodule kan vinden.

Het lukt me nu inderdaad weer om grote afbeeldingen te printen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.