21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    remco pardoel

    Wie heeft er meer problemen met Mobile Me sync

    Ik ben twee maal mijn adresboek kwijt geraakt
    :(

    Iemand een oplossing dat het niet meer voor kan komen
    Ik durf niet meer te syncen
    En mijn adres boek heeft nu opeens 100 lege vermeldingen ???!!!?

    Bijdrager
    Sumar

    Eerst een backup maken met adres boek zelf. Heb je nu niks aan maar helpt misschien in de toekomst.

    Bijdrager
    iJoost

    Maar hij waarschuwt toch altijd als ie veel (meer dan 25% dacht ik) gaat veranderen? En dan kun je aangeven wat je wilt… Ik heb er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee.

    Misschien vanaf een computer waar alles wel goed is de hele boel een keer opnieuw instellen. Zit onder de knop Geavanceerd… in je Systeemvoorkeuren.

    Bijdrager
    dspiers

    Ik de eens per maand of zo een back up van alleen mijn address book. File>Expert>Adressbook archive. En gebruik ook mozy en Time Machine.

    Heb vele problemen met Mobile Me gekend maar de laatste maanden loopt het zonder problemen. Heb nooit problemen met mijn address boek gehad om mijn Mac. Wel dat er niets, of alleen maar de naam doorkwam op mijn iPhone.

    Ik heb wel Mobile twee keer her installed.

    Altijd wel een goed idee om dat te doen.

    Success

    Bijdrager
    TypeWriter
    ”iJoost”

    Maar hij waarschuwt toch altijd als ie veel (meer dan 25% dacht ik) gaat veranderen? En dan kun je aangeven wat je wilt… Ik heb er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee.

    Meer dan 5%. Da’s niet zoveel. (nou ja, tenzij je heel veel adressen hebt)

    Ik heb een ander probleem: hij synct iCal niet met MobileMe, geeft telkens een foutmelding dat de ‘ Synchronisatie van Agenda’s niet mogelijk is vanwege inconsistente gegevens’.

    OK, ik heb niks tegen foutmeldingen, maar dit geeft me geen enkel houvast wat er gecorrigeerd moet worden!

    (ik heb wel op de Apple Support site gekeken, en kwam de fout daar tegen, maar de oplossing leidde naar een document dat niet meer bestond…).

    NB De MobileMe calendar synct wel prima met de iPhone, maar niet met iCal op de MacBook dus.

    Bijdrager
    iJoost

    Ander probleem, zelfde oplossing. Een keertje overschrijven vanuit de cloud naar de probleem-computer of overschrijven vanuit een goede computer naar de cloud, afhankelijk van wat er precies nog wel/niet werkt, doet wonderen. En als ie eenmaal weer goed is blijft ie het verder ook wel netjes doen, is mijn ervaring. Maar het kan even prutsen zijn om het goed te krijgen.

    Bijdrager
    TypeWriter

    Je bedoelt: kalenders op de Mac weggooien en dan opnieuw syncen?

    HE

    Bijdrager
    iJoost

    Nee, dat bedoel ik niet.

    Ik bedoel, wat ik hierboven al zei:

    Systeemvoorkeuren > MobileMe > Synchronisatie > Geavanceerd… > Stel synchronisatiegegevens opnieuw in…

    En dan wel even nadenken wat je doet zodat je niet een goede met een slechte overschrijft maar juist omgekeerd.

    Bijdrager
    TypeWriter

    Heb ik geprobeerd: alleen de kalender van MobileMe overbrengen naar de Mac => zelfde foutmelding.

    Toen alle groepen in iCal op de Mac weggegooid => lege kalender dus. En nog eens geprobeerd: zelfde foutmelding.

    Het is toch niet iets met datum/tijdinstellingen? De sync met de iPhone gaat prima!
    Ik neem dus aan dat de MobieMe kalender OK is, en die op de Mac niet.

    HE

    Bijdrager
    iJoost
    ”iJoost”

    … het kan even prutsen zijn om het goed te krijgen.

    Bijdrager
    TypeWriter
    ”iJoost”
    ”iJoost”

    … het kan even prutsen zijn om het goed te krijgen.

    Ik ben nu een week aan het prutsen, maar het werkt nog steeds niet.

    Dit geprobeerd:
    – alle kalenders verwijderd van de Mac en opnieuw van MobileMe over proberen te halen
    – alle settings nagelopen (tijdzone, username, op Mac en MobileMe)
    – iCal preferences weggegooid
    – nieuwe account aangemaakt op de Mac en kijken of het daarmee wel lukt. Niet dus.
    – bij de Apple Premium Reseller gevraagd, werd naar de Apple Support desk doorverwezen
    – Apple support gebeld (die me niets anders kon suggereren dan iCal opnieuw te installeren, want volgens hen is het een MobileMe probleem en daarvoor moet ik niet bij hen zijn. Word ik niet blij van, is dit van het kastje naar de muur?)
    – iCal weggegooid en opnieuw van de Leopard Install DVD geïnstalleerd

    Nog steeds hetzelfde probleem.

    Iemand suggesties?

    Bijdrager
    remco pardoel

    Ik heb hetzelfde probleem
    ben gewoon meer dan 300 contacten kwijt geraakt!!!

    Bijdrager
    TypeWriter

    Ik overweeg om mijn MobileMe maar gewoon op te zeggen. Ik heb nu zo’n 60 dagen proef, en het leek in het begin erg veelbelovend, maar sinds ik een nieuwe MacBook heb werkt de iCal sync dus niet meer. En als de Apple helpdesk je dan eigenlijk vertelt dat je het zelf maar moet uitzoeken, dan maar niet.

    Toch eens goed naar Google Calendar kijken.

    Bijdrager
    iJoost

    Dan zeg je ‘m op. Alweer een probleem de wereld uit.;-)

    Bijdrager
    TypeWriter
    ”iJoost”

    Dan zeg je ‘m op. Alweer een probleem de wereld uit.;-)

    Ja daar kom ik echt verder mee.

    Maar uiteindelijk denk ik dat ik weet waar het probleem vandaan komt, althans bij mij: het heeft iets te maken met meerdere accounts op de Mac, of in elk geval het feit dat de account op de Mac niet (meer) overeenstemt met die op MobileMe. Het probleem begon nadat mijn MacBook was gejat en ik dus wilde syncen met de nieuwe Macbook.

    Mijn contacten en agenda’s stonden nog op MobileMe, maar helaas kon ik alleen mijn contacten downloaden.
    Na een tip op de Apple supportsite heb ik een nieuw account aangemaakt om te kijken of het probleem toen uit de wereld was, maar dat haalde niks uit.

    Nu heb ik alle accounts verwijderd van de Mac (behalve natuurlijk de standaard account waarmee ik normaal werk) en via de knop ‘geavanceerd’ etc. de agenda op MobileMe vervangen en nu lijkt het allemaal ineens te werken.

    Ik denk dat je in elk geval maar met één account op je Mac kunt syncen. Wat ik wel suf vind is dat Apple nergens de suggestie doet om hier eens goed naar te kijken. Het blijft een beetje onduidelijk, vooral over de samenhang tussen je MobileMe account en je Mac accounts zou Apple wel eens iets duidelijker mogen zijn.

    Bijdrager
    iJoost
    ”TypeWriter”

    Ik overweeg om mijn MobileMe maar gewoon op te zeggen.

    ”iJoost”

    Dan zeg je ‘m op. Alweer een probleem de wereld uit.;-)

    ”TypeWriter”

    Ja daar kom ik echt verder mee.

    Het blijft lastig om te raden wat mensen willen horen. Soms willen ze helemaal geen antwoord maar alleen even wat klagen. Ik vind het allemaal best… En gewoon opzeggen lijkt me een uitstekende oplossing.

    Bij mij doet ie het. En dat ging inderdaad niet helemaal vanzelf. Maar goed dat heb ik al uitgelegd… Succes!

    Bijdrager
    TypeWriter

    Misschien nog iets voor degenen met hetzelfde probleem: nadat mijn MacBook was gestolen, probeerde ik de data op de nieuwe MacBook te restoren vanaf MobileMe. Klinkt prachtig!

    Mijn ervaring is: probeer het, maar vertrouw er niet op dat het lukt en zorg ervoor dat je voor dit soort acties een off-line kopie hebt (time-machine bijv.). Bij mij lukte het wel om de contacten te restoren maar de agenda niet en uiteindelijk bleek ik de sync pas weer goed te krijgen door de MobileMe informatie te vervangen door de informatie op de MacBook, wat neer kwam op alles weggooien en opnieuw beginnen.

    HE

    Bijdrager
    herko

    Wat je kunt doen is de chat functie gebruiken om met een MobileMe Service Representative van Apple te chatten. Deze gaat het probleem dan uitzoeken. Dat heb ik net ook gedaan. Een tweedelijns MobileMe specialist gaat nu op de server nakijken wat er aan de hand is, waar de inconsistente data dan zit. Het lijkt een server probleem.

    Bij mij is (was?) het probleem dat mijn nieuwe MBP ical wilde synchroniseren met die van MobileMe, en de inconsistent data error gaf. Huh? De iCal op de mbp was leeg. Nu blijkt dat alleen de iPhone alle jiuste data heeft, ook MobileMe online niet. Dus er gaat iets niet helemaal goed.

    Leg het problem aan de service rep voor, en misschien wordt het dan opgelost!

    Herko

    Bijdrager
    TypeWriter

    Ga ik zeker eens proberen, maar ik denk dat het probleem zowel bij de server als bij de Mac ligt. Ik ben de laatste tijd vrij intensief met MobileMe bezig geweest, en ik denk dat het alles te maken heeft met een identificatieprobleem.

    Om te syncen moet je ruwweg over twee gegevens beschikken: een identifier (van wie zijn de gegevens en welke gegevens zijn het) en een datum/tijd stempel (welke gegevens zijn het meest recent bijgewerkt). Het tweede heeft te maken met je tijdzone en datum/tijdinstellingen en ik denk dat Apple dat wel redelijk onder controle heeft.

    Het eerste (de identificatie) heeft te maken met je login op je Mac, je iPhone en je MobileMe Account. Als daar iets niet goed gaat bijvoorbeeld doordat je je systeem helemaal opnieuw installeert of een nieuwe Mac koopt, raakt mobileMe het spoor bijster en zal bij twijfel met zo’n inconsistent data melding komen. Dat betekent in gewoon nederlands: ik kan er geen chocola van maken en zoek zelf maar uit wat er aan de hand is.
    Bij mij kon ik de iCal data niet syncen en de contactgegevens wel. Maar mijn contacten vertonen toch rare fouten: emailadressen zonder naam zijn zomaar twee aan twee bij elkaar in één contact gestopt. Dat duidt erop dat er met de identificatie iets niet helemaal kosher is. Dit mag natuurlijk NOOIT voorkomen. Misschien dat die Service Representative hier iets over kan zeggen…

    Bijdrager
    TypeWriter
    ”herko”

    Wat je kunt doen is de chat functie gebruiken om met een MobileMe Service Representative van Apple te chatten. Deze gaat het probleem dan uitzoeken. Dat heb ik net ook gedaan. Een tweedelijns MobileMe specialist gaat nu op de server nakijken wat er aan de hand is, waar de inconsistente data dan zit. Het lijkt een server probleem.

    Uhhh heb even gekeken, hoe kom je aan het adres van zo’n Service Rep? Ik heb wel een MobileMe account, maar geen AppleCare bijv.

    Bijdrager
    RobinZwama

    M’n agenda is nu op de een of andere manier ook leeg :o. Alles weg! Heb ‘m zo gesynchroniseerd: iMac <-> MobileMe Wolkje <-> MacBook.

    Plus dit gezeik heb ik besloten dat dit de laatste keer is dat ik tachtig euro ga betalen voor nog een jaar MobileMe…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.