3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    matsoftmac

Wie heeft een goede kalibratieprofiel voor de iBook 1,2?

Hallo allemaal,

Ik vind het zo irritant dat mijn beeld van de iBook te geel is. Als ik een tweede beeldscherm aansluit, en ik open 2 witte vensters, zie je dat op de ene beeldscherm het beeld mooi wit is, en bij het scherm van de iBook te geel.

Ik heb mijn iBook al 100 keer proberen te kalibreren, maar ik krijg hem niet mooi wit. Wie heeft hem wel goed, en wilt mij een kalibratie profiel geven?

Alvast bedankt!

Groeten,
    MatSoft(.nl : -)

Bijdrager
    bobdebouwer

Het ‘gele’ scherm van je ibook heeft niet alleen te maken met het gekozen kleurenprofiel.
    Het heeft veel meer te maken met de helderheid van je ibook scherm.
    Hoe helderder je scherm is (hogere cd-waarde) hoe witter het scherm wordt.
    En ook andere kleuren zien er veel beter uit op een helder scherm.

Dus je houd altijd verschil tussen beide schermen. Zet de helderheid van je externe scherm maar eens lager, dan zul je zien dat het witte ook minder word.

:D

Bijdrager
    MacBeer

Standaard profielen zullen niet echt helpen. Als je dit echt goed wil doen dan moet je een hardware-calibrator kopen/huren. Deze maakt een profiel voor jouw scherm.
    Je scherm wordt ook met de duur minder helderder. Je moet daarom eigenlijk om de twee weken opnieuw je scherm kalibreren met zo’n kalibrator. Die kosten wel een paar centen hoor.
    Ik heb twee schermen aan mijn Mac hangen en die heb ik ooit met zo’n kalibrator onder handen genomen. Dat werkt echt heel erg goed. Maar ik moest het ding terug geven en nu verschillen de schermen weer van elkaar. Aan de andere kant maakt dat ook niet zoveel uit, het hoofdscherm is voor kleurbeoordeling, het andere om palletjes vast te houden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.