12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jobnl

Wie gebruikt WACOM INTUOS 5?

Ben benieuwd naar ervaringen met WACOM INTUOS 5

Heb zelf zo een tablet aangeschaft en dit blijkt in combinatie met MacOSX 10.8 niet goed te werken.
    Gebruik hun nieuwste driver WacomTablet_6.3.3-3.dmg.

Desondanks moet de Mac om de haverklap herstart worden omdat het tablet het gehele systeem regelmatig “bevriest”.
    Op diverse Wacom forums signaleren tal van mensen soortgelijke problemen maar WACOM reageert doodeenvoudig niet.

Iemand een suggestie voor een oplossing of een tip over een tablet dat wél werkt met 10.8?

Bijdrager
    Blieper

Is met de Intuos 4 ook, of je wacht even of als ik snel aan het werk wil trek ik de USB er even uit en weer erin en dan doet hij het meestal meteen….

Bijdrager
    Ir.Bob

@Blieper: Ik heb hier met de Intuos 4 helemaal geen problemen op OS 10.8.1. Ook ik gebruik de 6.3.3-3 driver.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Inderdaad. Het is sowieso het beste wat er in deze markt te koop is. Beter zul je het niet treffen.

Herstarten is niet nodig. En het is geen “bevroren OS”. Dat is een groot misverstand. Alleen de enter door met je pentip te klikken op een knop werkt niet en dat heeft alles met de driver te maken. Zou je op hetzelfde moment een muis aansluiten, dan is er niks bevroren.

Wat Blieper schrijft: Herstarten is niet nodig. Ik trek altijd de usb er uit, druk één keer kort op de powerknop van de Mac (sleep) en daarna een willekeurige knop op het toetsenbord. USB stekker er weer in je kan je tablet weer gebruiken.

Opvallend (mijn ervaring) is dat meestal icm de browser Wacom tablets instabiel worden.

Bijdrager
    Blieper

Ik heb het niet over herstarten gehad, maar ik zal ook eens m’n driver updaten;-)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nee nee, dat schrijf je inderdaad niet maar dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat niet zijn hele systeem bevriest maar alleen de klikfunctie van het tablet niet meer werkt. Ik ging er van uit dat TS bij een systeem crash aan herstarten doet. Vandaar. Jouw advies om de USB stekker er uit te trekken werkt bij mij dus ook en soms is het nodig om de Mac op standby te zetten zodat de driver opnieuw opstart bij het wakker worden.

Bijdrager
    Blieper

haha, samen komen we d’r wel… ik heb net de driver geupdate en moet het nog even testen;-)

Bijdrager
    jobnl

Dank voor de tips maar ze lossen mijn probleem helaas niet op.
    Na “bevriezen” (wat kennelijk niet echt “bevriezen” is) helpt het soms om de USB er even uit te trekken. Soms komt er daarna wel weer beweging maar staat de pensnelheid heel laag.
    Het openen van “Wacom-tablet” in de Systeemvoorkeuren veroorzaakt dan een “eeuwigdraaiende strandbal”. Alleen op te heffen door MacBook te herstarten. Met 5-10 van deze acties per uur is de Intuos5 voor mij momenteel volstrekt onbruikbaar. Het meest ergerlijke vind ik nog dat Wacom op geeb van de vele klachten op haar eigen forums reageert.

Bijdrager
    Blieper

Wat je ook eens kunt proberen is een nieuw account aan te maken en daar eens kijken of het daar verholpen is…

Bijdrager
    jobnl

Helaas, ook dat helpt niet.
    Ik denk dat ik de Intuos 5 maar ga terugsturen, misschien is er iets mis met de hardware.
    Alleen zijn er dan wel erg veel mensen met hetzelfde probleem….

Vind het wel intriest dat WACOM niet reageert op allemaal dezelfde klachten op haar eigen site:
    http://community.wacom.com/forums/community/thread/1559

Bijdrager
    jobnl

Inmiddels heeft Wacom op 27 september een nieuwe driver voor MacOSX op haar site gezet.
    Deze heb ik geïnstalleerd en de eerste indruk is dat deze wél werkt. Het plotseling “bevriezen” van het systeem is in ieder geval verholpen.

Wel raar dat ze dit niet even op hun eigen forum melden waar zoveel mensen zich beklagen…

Bijdrager
    Blieper

Heb hem ook net geïnstalleerd, hoop dat het inderdaad beter zal gaan;-)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.