29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    IPhonePeter

Wie gebruikt er nog steeds een IPad 1 in 2013?

Hey OMT lezers,

Nu alweer de 5e generatie iPad uit gaat komen vraag ik mij toch even af
    wie gebruikt hier nog steeds een iPad 1.
    Zelf gebruik ik hem namelijk nog (zelfs met plezier!;) )
    Dus ik vroeg mijzelf af wie gebruikt de IPad 1 ook anno 2013?

Zelf heb ik de iPad pas geleden gejaibreakt zodat ik de app fakeclockup kon installeren
    waarmee ik de animaties van Apple kan versnellen en de iPad al weer een stuk up-to-date lijkt.
    Misschien hebben jullie ook nog wat tips and tricks?;)

Inactief
    Anoniem

Ik heb hem nog wel liggen, maar ik gebruik hem niet (meer). Eigenlijk omdat ik zo’n beetje alles op m’n MBP mid 2009 doe. Ik bewaar ‘m gewoon als ehh.. aandenken. Of zo..

Bijdrager
    Imade

Ik heb hem aan een vriendin gegeven omdat hij al 2 jaar stof aan het happen was.
    Zij gebruikt hem voor Whatsapp en aantekeningen. (Zij heeft hem gejailbreaked)

Bijdrager
    langbeest

Ik gebruik hem ook nog, geen enkel probleem

Bijdrager
    AppelJuice

Ik! (en mijn zoontje)

Hij doet het over het algemeen nog steeds aardig goed vind ik, al denk ik wel dat hij de komende feestdagen misschien wel vervangen gaat worden….
    Als ik zie hoe soepel Asphalt 7 en b.v. Minecraft er nog op loopt, niks mis mee! Tenminste voor mij is er nog geen reden geweest omwille van specs etc. om eerder een overstap te maken.

Bijdrager
    Lutjemac

Wij, mijn vrouw en ik gebruiken hem ook nog steeds met veel plezier.:D

Bijdrager
    Frank1964

Ik gebuik hem als reserve.
    Dat wil zeggen als ik weer eens vergeten ben om de accu van de iPad retina op te laden.
    Als afstandsbediening voor de Sonos en om een beetje te mailen en surfen is ie nog steeds prima buikbaar.

Bijdrager
    TonE

Ik heb een iPad 3, gaat altijd mee op reis. Heerlijk om in hotels niet afhankelijk van zo’n pokke pc in de lounge afhankelijk te zijn om te internetten.

Bijdrager
    TonE

Oh sorry, vraag was over een ipad 1, mea culpa

Bijdrager
    Tinoh

Gebruik hem nog dagelijks om mijn krant te lezen,boeken lezen, Sonos bediening, yello Tv als de televisie is ingepalmd , twitter en flipboard.
    Mijn vrouw voor haar dagelijks potje kaarten en UNO .
    Voorlopig nog niet aan het vervangen.

Bijdrager
    xhdmix

Ik gebruik mijn ipad 1 nog of en toe, al merk ik dat het de laatste tijd moeilijker is om applicatie’s die nog op ios 5 draaien te vinden.
    Mijn ipad is ook heel erg sloom geworden buiten vroeger ook na een herinstallatie (apps vallen vaak uit).
    Ik heb nog geen nieuwe ipad gekocht omdat ik vooral mijn mac en iphone gebruik.

Bijdrager
    richardboon

Wij gebruiken hem ook nog vaak, maar ik merk wel dat er steeds meer pagina’s crashen in safari.
    Na mijn weten heeft dit te maken met de grote van de pagina. Bij Google analytics crashend hij elke keer.
    Voor de rest nog een leuke machine alleen hij is wel iets ouder. Maar wat wil je het was de eerste generatie en heeft hardware van 3.5 jaar oud.

Hij is zijn geld meer dan waard geweest, binnenkort de iPad Air/5 halen. Ik vind persoonlijk vooral het scherm het grootste minpunt van de iPad 1 geworden, het is geen retina zoals mijn iPhone:)!

off-topic:
    Maar daarnaast is hij net zo snel als een Galaxy tab 3 7.0(4 weken oud), die loopt gewoon compleet vast bij grote pagina’s.
    Gelukkig hebben we deze gratis gekregen bij Ziggo, want er ligt nu al een laag stof op haha.

Bijdrager
    Peter

We hebben er nog 2 in gebruik. Voornamelijk de kinderen, maar ook om aan de tv te hangen met Netflix.
    Draait inderdaad niet alles, maar de kinderen (3) vechten er nog om;-)

Bijdrager
    Raddie

Hier net als bij pwgiskes. Alleen hebben wij er “maar” 1, dus nog iets meer vechtpartijen wellicht. En ik doe bij gebrek aan iPhone ook mee, alleen mijn vrouw met de iPhone 5 heeft het eenvoudig;!

Bijdrager
    Drixels

wij gebruiken de onze nog steeds als reserve-ipad:)

Bijdrager
    Rini

Word hier nog elke dag gebruikt. Kijken er films op. Beetje internet. Maar merendeel als tv op het moment.
    Als het kapot gaat dan halen we het nieuwste. Maar zolang het niet kapot is, is er geen reden voor een vervanging.

Bijdrager
    Rutger-cg

Hier hebben we er ook nog één.

Vindt het overigens belachelijk dat apple al vanaf iOS 6 geen updates meer uitbrengt voor de ipad 1. Hij is net 2,5 jaar oud!? Nu wordt je dus gedwongen een nieuwe te kopen mits je bijvoorbeeld iOS 7 wilt kunnen gebruiken.

Slechte zaak..

Bijdrager
    jf

3,5 jaar. Tsja, dan houdt het inderdaad een keer op. Ook ter bescherming van de gebruikers: iOS zal waarschijnlijk niet echt soepel meer draaien op een iPad 1.

Bijdrager
    KarelWillem

Er liggen rijen Android-tablets en smartphones in de winkel, waarbij je al blij mag zijn als je 1 update krijgt.
    Een groot aantal komt echter nooit verder dan de firmware die er opstaat als je hem koopt.

Apple doet het in die zin nog heel netjes.

Bijdrager
    Afroman

Ja alleen Apple vraagt wel een hoop aan developers en dat vaak alleen de laatste 2 updates ondersteund wordt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Rutger-cg op 25 oktober 2013

Hier hebben we er ook nog één.

Vindt het overigens belachelijk dat apple al vanaf iOS 6 geen updates meer uitbrengt voor de ipad 1. Hij is net 2,5 jaar oud!? Nu wordt je dus gedwongen een nieuwe te kopen mits je bijvoorbeeld iOS 7 wilt kunnen gebruiken.

Slechte zaak..

Om daarna te beginnen zeiken dat iOS7 je iPad traag maakt. Zoals hierboven reeds vermeld: hardware veroudert heel snel. En op een bepaald moment houdt het gewoon op.
    Die iPad gaat met iOS6 nog jaren mee hoor.

Bijdrager
    mfduffel

vorig jaar m’n ipad 1 vervangen door een ipad 3: bank-app onwerkbaar, krant-app crashte regelmatig, andere toepassingen gaven soms ook problemen, opslagcapaciteit was nipt (32GB). M’n dochter heeft hem nog een jaartje gebruikt, maar vorige maand ook vervangen door een ipad 4. het hangt er dus sterk vanaf waar je je ipad voor gebruikt of hij al aan vervanging toe is of niet.

Bijdrager
    Atjous

Ik gebruik ‘m zeker nog, als “fotoalbum”. M’n Mini voor alle andere dingetjes!

Bijdrager
    Jorte

Ik gebruik hem ook nog steeds dagelijks. Prima om te internetten (op de bank), foto’s kijken, boeken lezen, etc.
    Er komt straks wel een mini bij, want die is lekker licht en makkelijk om mee te nemen. Ik vermoed dat ik dan de 1 veel minder zal gebruiken, maar voor bijvoorbeeld krant lezen is een groter scherm wel prettig.
    Ben benieuwd.

Bijdrager
    jakob558

De iPad 1 is hier ook nog steeds de gezinsagenda, Squeezebox remote ed. Moeders gebruikt hem ook voor de mail en internet, de PC staat al 3,5jaar niet meer voor haar aan;)

Toch laatst geroepen dat er misschien een nieuwe moet komen, ding wordt wel traag langzamerhand:)

Bijdrager
    Ipadtipper

iPad 1 wordt nog graag door de familie gebruikt om TV te kijken op de horizon app van UPC.

Ook de zoekfunctie in youtube via het microfoontje is populair bij de jongste dochter die niet kan lezen of schrijven. In de nieuwe youtube app klapt die op de iPhone 2 met IOS 7 er namelijk nog steeds uit.

Bijdrager
    Floris

Ik! Met plezier, maar ik gerbruik nu meer mijn iPad 4 & binnenkort ook mijn iPad Mini Retina.

Bijdrager
    dsmi

Ik gebruik nog dagelijks om te lezen,tv te kijken in bed,mailen en info opzoeken. Wordt wel langzamer en crasht vaak op bepaalde pagina’s van de krant en flipboard.
    Ben van plan om de IPad Air of de nieuwe Mini aan te schaffen. Wil fysiek eerst beoordelen. Ben benieuwd!

Bijdrager
    Bommeltje

Ik heb de iPad 1 nog steeds in gebruik.
    Ik sleepte dat ding overal mee naar toe en met veel plezier.
    Toen ik vervolgens echter een iPhone kreeg en merkte dat ik bijna alles daar net zo goed en vlug mee kon, toen ben ik hem beduidend minder gaan gebruiken.

Tegenwoordig heb ik hem als TV in gebruik (om Pauw en Witteman te kijken :).
    Ik ga morgenvroeg de Air kopen met hoes en toetsenbord en hem vooral voor mijn werk gebruiken.
    Ben benieuwd….

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.