30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    Freek.

Wie gaan er met de Mac Pro werken?

Hij is er nog maar net. Voor sommigen viel de presentatie tegen, anderen vinden ‘m duur. Ik vind het een mooie machine: de Mac Pro.

Zoals de naam al aangeeft echt een bak voor de stevige werkplek, de pro-users. Pure rekenkracht, goed uitbreidbaar. Straks met Leopard en bv CS3 het absolute werkpaard van Apple.
    Maar wie van MacOSX.nl denkt dat hij/zij er tussen nu en ongeveer een jaar op het werk of thuis mee mag werken?? En zo ja: waarvoor (branche, bedrijf, privé, soort werk)?

Tijd voor een kleine inventarisatie dus…

Bijdrager
    Freek.

Zal ik de spits meteen even afbijten: dikke kans dat we op onze fotostudio volgend jaar een aantal beelbewerkingswerkplekken van de Mac Pro voorzien. De huidige G5’s staan op de lijst om vervangen te worden. Grote hoeveelheden beeld (steeds zwaarder wordende foto’s, RAW, bewerkt, montages in lagen etc) gaan dagelijks door de systemen. Samen met Lightroom of Aperture icm Photoshop CS3 zal er meer en meer van de machines gevraagd worden.
    Ik denk dat we nog wel even op Leopard en CS3 wachten, de G5’s doen hun werk nog relatief prima. En wellicht zijn de eventuele kinderziektes er tegen die tijd ook uit en gaan we van start op de Mac Pro rev.b.

Bijdrager
    fistkikker

Bij kantoor aan huis is werk en thuis hetzelfde.:D

De muis zweefde net al even boven de bestel knop. Voor fistkikster, als ze straks op de fotoacademie aan de slag gaat. M’n meissie kon me nog net op tijd tot bezinning brengen. Eerst maar eens een iMac 20″ met 2 GB, dan komt die Mac Pro er later wel, bij rev. B. En dan mag ik haar iMacje wel van haar hebben. Moet ik het tot die tijd met een macbookje doen. Wat een schat is het toch.

Maar ze heeft gelijk. Als je ziet wat we de laatste tijd aan fotospulletjes hebben gekocht, moeten we die pak ‘m beet 1500 euri prijsverschil maar even in de zak houden (zoals Canon 30D, Sigma 17-70 f/2.8-4.5, Canon EF 70-200 f/4L, UV en Pola filtertjes, Speedlight 580ex, Pixma iP5200R, en wat spul als een Powergrip met extra accu, 2GB CF kaartje, Crumpler fototas om alles in mee te nemen….). En dan tel ik de lesgelden van de fotoacademie maar even niet mee. Ben ik even blij dat het voor de zaak is. :mrgreen:

Bijdrager
    inberlin

Hij staat op de lijst, maar ik wacht ook tot november…

Bijdrager
    lowfi

Ik heb er vanavond 1 besteld (3.0ghz 1gb ram radeon 500gb hd). Gewoon voor prive. Lekker msnen! :mrgreen:

Bijdrager
    chocolate

Bleih daar kraag ik het van zo een machine misbruiken voor msn :evil: Draai dan tenminste ook Internet Explorer, kan je nog breezeren via msn spaces etc :lol:

Bijdrager
    appleholic

Zo besteld! MacPro 2,66, ‘standaard’. Geheugen prik ik er later wel bij, BT heb ik nog wel liggen en airport vind ik niet zo belangrijk.

De huidige G5 2×2 mag een plaatsje doorschuiven na 3 jaar.

Ben benieuwd naar de levertijden.

Bijdrager
    Neproadie

Niet direct omdat ik hem te heavy vind, maar meer omdat ik al een iMac en een macbook heb. Niet echt noodzakelijk om er nog 1 bij te kopen;)

Moderator
    unSOUND

Ik gebruik voorlopig nog lekker mijn Dual 2.0 GHz G5.

Ik kan er nog een tweede Raptor X in zetten en die in RAID zetten, Ram zit er al meer dan genoeg in ( 4 GB ), en ik heb bij de aanschaf al een dikke grafische kaart met 256 MB gekozen, evenals Bluetooth en Airport… ik zit voorlopig nog prima. E-mail ophalen gaat echt supersnel, en iTunes draait ook prima.

:evil:

Mocht ik ineens geld over hebben dan ga ik nog eens kijken naar zo’n Mac Pro. Maar als ik bedenk hoeveel ik moet bijleggen om 2 Raptor’s, 4 GB Ram, Bluetooth en Airport te kopen…. nee. Ik heb nog meer op mijn “To buy” lijstje staan…

Bijdrager
    Neproadie

ja, maar dan kan je wel NOG sneller je mail ophalen;)

Moderator
    unSOUND

Krijg je er ook een ander ADSL abbo bij dan ?

Bijdrager
    Neproadie

Dat heet sarcasme:P

Moderator
    unSOUND

Waarom denk je dat ik begin over mail ophalen en iTunes met een opgevoerde PowerMac ? :roll:

Bijdrager
    ismirnoff

ik heb de 2,66 voor game dus thuis

Bijdrager
    Neproadie

Heheheh duidelijk.
    Zitten we op 1 lijn;)

Volgens mij zijn er inderdaad teveel mensen die zo’n ding kopen omdat hij zo snel en mooi etc is…om er vervolgens alleen maar mee te mailen:)

Bijdrager
    Freek.
    ”unSOUND”

Ik gebruik voorlopig nog lekker mijn Dual 2.0 GHz G5…

*knip*

…ik zit voorlopig nog prima.

Voor thuis blijf ik ook nog wel een jaar of twee** met m’n PM G5 2.3 DP werken. Kan nog vanalles in en bij voor weinig en blijft toch ook een beest. Hij zal wel langzaam gaan lijken zodra we op het werk met de Mac Pro aan de slag gaan.

** tenzij het schip met geld ineens bij ons aanlegd :lol:

Bijdrager
    freshface

Tegen Februari 2007 heb ik hier wel eentje staan.

Bijdrager
    MacBeer

Ik niet.

Ik heb mijn zinnen gezet op een MBP. Hier staat nu een G4 733 Mhz Quicksilver met 640 Mb aan RAM aan boord. Dat was me destijds in 2002 een hele investering. En ik moet zeggen dat ik er tot op de dag van vandaag nog ontzettend veel plezier aan heb. Draai er de CS van Adobe op en het loopt vrij aardig.
    Maar een tower is me wat teveel van het goede. De performance van laptops is heden ten dage al nauwelijks meer minder als die van desktops. Ik heb zo’n bakbeest niet nodig en hoef voor mijn werk niet constant achter de computer te zitten. Daarnaast wil ik mobiel zijn met de computer. Niet meer alleen maar voor dat bureau zitten maar gaan en staan en werken waar ik wil.

De macPro is een beest. Die dingen horen te staan op de bureau’s van mensen die vanuit hun vakgebied werken met grote video -en beeldbestanden. Grote productiestudio’s en dtp-werkplaatsen zullen massaal aan de Mac Pro gaan. 13 jarige knulletjes die graag ava’s maken in Photoshop en een podcastje maken hebben deze machine nieteens nodig.

Bijdrager
    kempovic

Ik zal er tussen nu en een half jaar aan moeten.

Voor video-montage ben ik nodig toe aan een goede machine. We beschikken over een MBP, maar zullen ook aan een vaste machine moeten.

Denk 2.66 Ghz, 2 gig geheugen, verder standaard, airport.

Maar wellicht nog even wachten om te kijken hoe die ‘aankomt’.

Bijdrager
    Macfan1965

Nee, helaas……
    Het zal er voor mij, gewoon voor hobby-gebruik niet inzitten.
    De iMac G5 heeft voor mij genoeg capaciteit !

Bijdrager
    Buzz

Wij hebben op het werk sinds juni vier nieuwe Dell quad-Xeons in het rek erbij gekregen. Het zijn nog Xeons van de vorige generatie. Onze systeembeheerder wil ook niet aan de Mac. Eén besturingssysteem (Linux) vindt hij voldoende. Dus een Mac Pro zit er voorlopig nog niet in.

Maar voor mezelf heb ik wel al een tijdje een flink opgevulde MacBook of MacBook Pro op het oog, en dan het liefst met een 23″ of 24″ scherm erbij thuis.

Bijdrager
    Freek.

Wat voor werk doe je bij in welke branche Buzz_D?

Gelukkig hebben we geen systeembeheerder op het werk. Zijn we ook te klein voor. Er is een extern bedrijf dat de Windowssystemen en de Windows2003-server in de gaten houdt en onderhoud. Groot onderhoud aan de Mac’s laten we door een ander extern bedrijf doen. En het normale bijhouden doe ik. Systemen aankopen gaat in overleg met de medewerkers en baas. Daarbij doen we geen gekke dingen maar willen we wel met goed, betrouwbaar, stabiel en snel gereedschap werken.

Whahaha, je moest eens weten wat dat Windows-onderhoud kost. En zet dat af tegen het Mac-onderhoud 8)

Bijdrager
    Buzz

Onze groep doet wetenschappelijk onderzoek op het gebied van aardobservatie met behulp van satellietwaarnemingen. Dus ik werk een groot gedeelte van de tijd in de Terminal met zware rekenprogramma’s. Wat dat betreft is het ook niet zo heel erg belangrijk of je op een Linux of een Mac OS X machine werkt. Als er maar snelle CPUs in zitten. Samen met één andere collega werk ik op een Mac (PowerBooks), de rest gebruikt hier zowel Linux workstations voor terminal werk en Windows laptops voor de presentaties, documentatie en e-mail, etc.

Onze systeembeheerder is maar voor een halve dag in de week aangesteld, en ik denk wel dat hij zijn tijd nog veel effectiever zou kunnen besteden als al onze machines OS X draaiden in plaats van Linux en Windows. Ook denk ik dat het voor mijn collega’s veel handiger zou zijn als ze gewoon op één OS X machine zowel het terminal werk kunnen doen, en de mail afhandelen en het opmaken van publicaties en presentaties en het genereren van animaties, etc. Sommigen raken langzamerhand ook wel overtuigd daarvan, maar het gaat toch langzaam.

Bijdrager
    appleholic

En, wei heeft ‘m al? Levertijd zou 1 tot 3 dagen zijn…
    Ik wacht met smart :P :P

Bijdrager
    MacMaccie

Nou,ikke niet,maar ik ga er alvast beginnen met sparen…:lol:

Inactief
    Anoniem

Op mijn werk zullen ze er denk ik wel komen als Adobe CS3 komt, dan zijn de G5’s (Dual 1,8) ongeveer 3 jaar oud.

Ikzelf hou het voorlopig bij mijn PowerBook 12″…:P

Bijdrager
    lowfi

Kennelijk duurt het bij mij allemaal wat langer door de airport. Dit is een ander (nieuwer) model dan die in de imac en mini etc.

Ook heb ik gehoord dat die radeon 1900xt bladiebla een takke herrie maakt. Denk dat ik daar dan maar een zalman achtige cooler op zet.

Bijdrager
    klaus

lowfi, die ati zal allicht ook niet bijdragen aan de snelle levertijd. Apart is die alleszins ook 5 weken verwijderd van shipping (zie store).

Verder wel een mooie setup hoor, zeker foto’s nemen thuis;)

Bijdrager
    Canaria

Tja het is mijn hobby en hoewel ik de performance niet echt nodig heb (maar wel fijn vind!) heb ik er een besteld: 2,0GHz, ATI X1900XT, 1GB, 160GB hdd, Bluetooth.
    Nu nog wachten op de levering, die staat gepland op 25 september…

Bijdrager
    Apfel

Zo te zien heeft Apple de snelheid-winst wat overdreven de G5 verslaat zelfs de Xeon op een aantal punten.
    MacWorld 2.66GHz Mac Pro sets the speed mark waarschijnlijk maakt het veel verschil als straks Photoshop native draait. :?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.