5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cmug

Wie een goede vertaler voor op de iphone? (EN -> NL)

Wie een goede vertaler voor op de iphone? Voor Engels naar Nederlands. Liefst gratis, als het betaal is wil ik vooraf kunnen testen.
    Ik heb nu geprobeerd: Convert free, iDict, iTranslate, Mylanguage, Translator en ze werken m.i. allemaal slecht.
    Heb een paar test woorden gevonden in de eerste 4 blz die ik in mijn exacte studieboek tegen kwam. En bij alle ging het fout. Wat heb ik aan een woordenboek als ik geen zinnige vertaling krijg?
    – excess = teveel (en niet: overbagage)
    – decay = verval (en niet: decay)
    – arises = ontstaat (en niet: rijst)
    – bar = staaf (en niet bar/cafe)
    – hallmark = eigenschap (en niet hallmark / niet gevonden)
    De layout van de app-jes is steeds wat anders. maar het lijkt dat ze allemaal met dezelfde engine werken, en allemaal op hetzelfde uitkomen. Sommige woorden hebben gewoon meerdere betekenissen en er wordt altijd maar 1 gegeven.

Bijdrager
    Calpa

Als je een vertaal-app wilt dan krijg je logischerwijs natuurlijk maar één definitie; hij vertaalt zinnen..

Anders moet je simpelweg een dictionary-app hebben.

Bijdrager
    cmug

Niet alle dictionary-apps vertalen. Maar sommige ook wel.
    De betaal appjes zijn best wel prijzig (20,- voor de vanDale) en voor zo’n prijs zo ik eerst willen proefdraaien en kijken wat ze bijv op bovenstaande 5 woorden voor antwoord geven. Uiteindelijk maar op de gok Bitknights gekocht. Is i.i.g betaalbaar, geen reclame simpel en geeft wel betere (maar niet super) antwoorden dan die gratis app-jes.

Bijdrager
    MacSjon

http://dictionary.reference.com/translate is een goeie online vertaler die ook een app hebben voor de iPhone/iPod. Volgens mij nog gratis ook

Bijdrager
    applelover123

gewoon de mobiele google vertaler.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.