1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    MadDonna

Wie 32 gb in zijn i5 iMac?

Ben even benieuwd wie dat heeft en welke bankjes dan het fijnst zijn, ik neig zelf naar Kingston of Corsair, maar als iemand een ander goed merk weet.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    MadDonna

Wie 32 gb in zijn i5 iMac?

Ben even benieuwd wie dat heeft en welke bankjes dan het fijnst zijn, ik neig zelf naar Kingston of Corsair, maar als iemand een ander goed merk weet.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    MadDonna

ja, per ongeluk 2x achter elkaar op mijn muis geklikt en je kan geen berichten verwijderen.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    RobApple

Samsung® Factory Orginal – topkwaliteit – A-merk/A-kwaliteit.
    4 x 8 GB SO-DIMM 1333MHz.

Bijdrager
    MadDonna
    RobApple op 12 augustus 2011

Samsung® Factory Orginal – topkwaliteit – A-merk/A-kwaliteit.

4 x 8 GB SO-DIMM 1333MHz.

Ok, dat draait bij jou?

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    RobApple

@ Meh1965

Huisregels OMT.
    Fatsoen
    Fatsoen is weliswaar een subjectief begrip, maar we doen een beroep op het gezonde verstand. Het volgende is niet toegestaan:

Persoonlijke aantijgingen of beschuldiging en belediging.

U overtreedt de regels!

Bijdrager

Wat een huilehuilie reactie Rob.

32gb gaat gewoon werken dacht ik!

Bijdrager
    MadDonna

Ja, EveryMac gaf al aan dat het zou moeten draaien, net zoals 8Gb in mijn MacBook. Het is alleen handig om ervaringen van anderen aan te horen.

Samsung geheugen in mijn iMac, lol, laat den advocaat het maar niet horen.

@meh1965, heel veel mensen reageren omdat ze het bij anderen hebben zien draaien of van horen zeggen dat er iemand ergens in hun buurt aan de andere kant van het land het ook heeft. Daarom mijn vraag of de reactant het in zijn machine heeft draaien.

Bijdrager
    RobApple

SAMSUNG RAM geheugen 8 GB DDR3 1333MHz SODIMM modules.

Geschikt voor:
    Apple iMac 21,5” 2,5 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)
    Apple iMac 21,5” 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)
    Apple iMac 21,5” 2,8 GHz Quad-Core Intel Core i7 (05/2011)
    Apple iMac 27” 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)
    Apple iMac 27” 3,1 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)
    Apple iMac 27” 3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7 (05/2011)

Het werkt uiteraard, SAMSUNG is de grootste chip fabrikant ter wereld met enorme know-how.
    Deze 8 GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz modules zijn vooraf uitgebreid getest, SAMSUNG neemt geen enkel risico. Eveneens getest en goedgekeurd door INTEL voor Sandy Bridge processors.

Ook geschikt voor:
    MacBook Pro 15” 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)
    MacBook Pro 15” 2,3 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)
    MacBook Pro 17” 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)
    MacBook Pro 17” 2,3 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)

Mac mini 2.3 GHz Dual-Core Intel Core i5 (07/2011)
    Mac mini 2.5 GHz Dual-Core Intel Core i5 (07/2011)
    Mac mini 2.7 GHz Dual-Core Intel Core i7 (07/2011)
    Mac mini Lion Server 2.0 GHz Quad-Core Intel Core i7 (07/2011)

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Obi

SAMSUNG is de grootste chip fabrikant ter wereld met enorme know-how.

OT: Intel is nog steeds de grootste, in bepaalde delen van de markt is Samsung wel de grootste.
    maar Intel heeft heel wat meer Fabs dan Samsung -verspreid over verschillende continenten.

Daarnaast, indien twee partijen met elkaar in een patenten oorlog zijn verwikkeld wil dat
    nog niet zeggen dat andere afspraken en contracten tussen die partijen ongeldig worden,
    de belangen zijn te groot; zo is Samsung -met de hulp van Apple- de grootste NAND Flash geheugen producent ter wereld geworden.

Verder bij keuze van het geheugen moet je ook kijken wat de zgn Peak transfer rate is van het geheugen, aangegeven met DDR3-12800, DDR3-10600. Mactracker geeft ook info wat de maximale transferrate is, die moet overeenkomen. I7-imac die ik heb maakt gebruik van laptopgeheugen; 204 pins SO-DIMM PC3-10600 1333mHz. De eerste 21,5 en 27″ imac modellen maakten gebruik van 204 pins SO-DIMM PC3-8500 1066mHz. Geheugenfabrikanten die geheugenbankjes hebben die zeker werken met een intel mac:

Kingston
    Crucial
    Samsung
    Hynix

Apple geheugen is bijna altijd een ‘rebranded’ bekend merk en zover ik weet hebben bovenstaande leveranciers ooit voor Apple de geheugenbankjes geleverd voor het ‘geheugenmerk’ Apple.

Bijdrager
    musicmaker

Vergeef me mijn misschien wat naïeve vraag, maar waarom zou je zoveel werkgeheugen in je iMac willen stoppen? (algemene vraag).

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    RobApple

De merken, die Apple af fabriek installeert zijn: Samsung, Hynix, Nanya en Micron.
    Geen andere merken (meer). Er staat geen Apple logo op de stickers.

Bijdrager
    MadDonna
    musicmaker op 13 augustus 2011

Vergeef me mijn misschien wat naïeve vraag, maar waarom zou je zoveel werkgeheugen in je iMac willen stoppen? (algemene vraag).

Nou je naam zegt het eigenlijk al, music. Als je Logic met veel sporen en plugins draait, dan wil je veel geheugen hebben. De i5 kan het handelen, de harddisk ook, nu nog het geheugen. Nooit gedacht het te zeggen, maar 4 Gb wordt met de hoeveelheid plugins die ik tegenwoordig gebruik, errug weinig.

Bijdrager
    Gfive

4 x 8 is gewoon mogelijk. Ook van het merk corsair.

In nederland

of

In de US

Mijn mac mini server (2011) draait nu op 16GB, erg lekker. (bijkomend voordeel: de shared video ram gaat van 384 naar 512 MB, dit geld niet voor een imac natuurlijk)

vervolgens ook maar 2 x 8 en 2 x 4 in mijn imac gestopt.

Bijdrager
    Mr.White

@Rob,

heb je iets van bestell nummers van deze modules? kan ze niet vinden.

thanks

RobApple op 13 augustus 2011

SAMSUNG RAM geheugen 8 GB DDR3 1333MHz SODIMM modules.

Geschikt voor:

Apple iMac 21,5” 2,5 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)

Apple iMac 21,5” 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)

Apple iMac 21,5” 2,8 GHz Quad-Core Intel Core i7 (05/2011)

Apple iMac 27” 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)

Apple iMac 27” 3,1 GHz Quad-Core Intel Core i5 (05/2011)

Apple iMac 27” 3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7 (05/2011)

Het werkt uiteraard, SAMSUNG is de grootste chip fabrikant ter wereld met enorme know-how.

Deze 8 GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz modules zijn vooraf uitgebreid getest, SAMSUNG neemt geen enkel risico. Eveneens getest en goedgekeurd door INTEL voor Sandy Bridge processors.

Ook geschikt voor:

MacBook Pro 15” 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)

MacBook Pro 15” 2,3 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)

MacBook Pro 17” 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)

MacBook Pro 17” 2,3 GHz Quad-Core Intel Core i7 (02/2011)

Mac mini 2.3 GHz Dual-Core Intel Core i5 (07/2011)

Mac mini 2.5 GHz Dual-Core Intel Core i5 (07/2011)

Mac mini 2.7 GHz Dual-Core Intel Core i7 (07/2011)

Mac mini Lion Server 2.0 GHz Quad-Core Intel Core i7 (07/2011)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.