7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

Widgets uitschakelen

Wanneer ik de computer opstart is het dashbord met widgets altijd actief, las ergens dat het veel geheugen kost om ze actief te houden. Is het mogelijk om ze uit te schakelen of ervoor te zorgen dat ze niet automatisch opstarten zodat de computer er in iedergeval niet langzamer op word?

Bijdrager
    Pier

Het dashboard op zich neemt niet veel geheugen in. De widgets worden pas actief als je het dashboard gaat bekijken en blijven dan inderdaad aardig wat geheugen in beslag houden. Zolang je dus het dashbord na een reboot niet gebruikt, of alleen de widgets gebruikt die je nodig hebt is er weinig aan de hand. En kijk is naar het programma Activiteitenweergave, dan zie je wat er gebeurt.

Inactief
    Anoniem

Open Terminal en typ (steeds gevolgd door Enter):

[code:1:4b6a1e495f]defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean YES[/code:1:4b6a1e495f]

en vervolgens…

[code:1:4b6a1e495f]killall Dock[/code:1:4b6a1e495f]

Bijdrager
    Xcode

Het kan nog véél makkelijker met Disable Dashboard Utility.
    Kijk hier even…

Bijdrager
    svan

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=58934&highlight=dock+uitzetten

enzo verder via de zoekfunctie… Ik gebruik de Dashboard switch, gemaakt door een van de forummembers (weet even niet wie). werkt perfect!

Inactief
    Anoniem
    ”Mac

Het kan nog véél makkelijker met Disable Dashboard Utility.
    Kijk hier even…

Je kunt hem zelfs als Widget downloaden.:P

Bijdrager
    Oppie
    ”Pietervanos”

…las ergens dat…

Niet alles geloven wat je leest!
    Gewoon laten draaien dat spul; je hebt juist een Mac om niet (onnodig) moeilijk te doen.

En dat geldt idd zeker voor jou, als ik je andere postjes lees: blijf overal vanaf en ga gewoon met het ding doen wat je met een computer moet doen: het leven leuker/makkelijker maken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.