8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kremers

Widgets Tiger/Konfabulator

Weet niet zeker waar ik dit moet neerpleuren, hier dan maar:

Zullen de widgets van Konfabulator (leuk gekozen naam trouwens :D) comp. zijn met Dashboard van Tiger? Of moeten ze eerst nog omgezet worden?

Bijdrager
    thijsbrg

Ik denk niet dat ze hetzelfde zijn en dus niet compatibel met elkaar.
    Toch zou het geen probleem worden omdat er al heel veel Tiger Widgets zijn. Degene die jij nu gebruikt in Konfabulator, zullen vast beschikbaar worden voor Tiger

Bijdrager
    Hobbes

Ze zijn niet compatibel.
    Er zullen inderdaad wel snel genoeg Konfa widgets worden omgezet naar Dashboard widgets.
    Of er een programmatje zal worden ontwikkels om ze te kunnen omzetten weet ik niet en ik vrees ervoor.
    Dacht dat hier al een draadje over was maar vind het niet.

Bijdrager
    janvanes

Vroeg ik me ook al af. Ik gebruik die Google Pagerank widget, maar nu de ‘trial’ periode voorbij is zou ik voor Konfabulator $ 25,– moeten betalen. Ik heb geen probleem met betalen voor (goede) software, maar $25,– vind ik voor zoiets niet weinig. En nu Tiger elk moment losgelaten kan worden, is er waarschijnlijk niet veel toekomst meer voor Konfabulator, toch?

Bijdrager
    hansenonline

je kan het gewoon blijven gebruiken, alleen zal er een melding op je desktop verschijnen die zegt dat de probeerperiode voorbij is en je je “moet” registreren. verder werkt alles gewoon.
    ik heb begrepen dat de tiger versie javascript apps zijn en misschien zij die makkelijker te maken?

daan.

Bijdrager
    zero200

de widgets van kornfa zijn java (volgensmij) en de widgets van tiger zijn html/javascript/applescript/c++ en zijn heel makkelijk te maken en in princiepe zou het mogelijk zijn om een kornfa widget in een tiger widget te stoppen…

Bijdrager
    PureLogic

Nope, de widgets van Konfabulator draaien niet op het Dashboard van Tiger. Het zal niet lang duren voordat we in de Dashboard widgets verdrinken.:wink:

@janvanes
    Denk idd dat Konfabulator op Mac OS geen toekomst meer heeft nadat Tiger uit is, en de Windows versie is niet echt succesvol (aantal Windows-gebruikers die het echt aanschaft). Dashboard is veel mooier en zit helemaal in het systeem geïntegreerd.

Bijdrager
    Kremers

Plus makkelijker voor te programmeren (als ik het artikel dat ik via google heb gevonden mag geloven :P), de integratie met Core Image zou ook moeten zorgen voor betere widgets, en makkelijker te programeren wegens andere werking.

En gezien Dashboard al standaard in het systeem zit zal het gebruik ook wel groter worden dan konfabulator.

Zie http://daringfireball.net/2004/06/dashboard_vs_konfabulator voor het artikel.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.