11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    tarun

[Opgelost] Widget Weer is gestopt

Sinds de laatste update naar OS 10.14.4 geeft het widget Weer in Dashboard geen informatie meer. Einde verhaal?

Bijdrager
    mac4us

Terechte opmerking dat de Weather widget is gestopt zonder verdere mededeling. Het lijkt erop dat de oorzaak eerder bij Yahoo ligt dan bij Apple. Het heeft niets te maken met de laatste update, want hij doet het ook niet meer onder El Capitan en Sierra. Ik vermoed dat als alternatief gezien wordt dat je gaat naar System Preferences> Extensions> Today> Weather.

Dan krijg je rechtsboven in je scherm onder Today het weer te zien van de plaatsen die je hebt ingesteld. Succes.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is Dashboard + Widgets sowieso einde verhaal. Kan zijn dat de een API update nodig is maar die gaat er dan nooit meer komen.

Tegenwoordig maakt Apple ook gebruik van de https://weather.com API’s dus…

Bijdrager
    Brombeer

10.12.6 Sierra hier en ook geen weer meer. Althans, de meegeleverde applewidget bleef op een donderdag stil staan. Weggehaald, opnieuw neergezet, ingevuld, maar blijft op cupertino staan.

Gelukkig doet de weerradar voor het actuele weer van Broes.nl het nog wel, net als Meteorologist Classic in de menubalk.

TWCi deed al eerder moeilijk (invalid location), terwijl het op een andere -identiek- systeem vlekkeloos werkt. Dat ligt waarschijnlijk aan een geblokkeerde plug-in.

Bijdrager
    mac4us

Toevallig vandaag weer even geprobeerd. Hij doet het weer! Toch handiger dan het berichtencentrum, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Bijdrager
    Brombeer

Ha, dank je. Ze zijn meteen weer teruggeplaatst.

Moderator
    Night

Ik gebruik nog gewoon de ‘ouwe’ widget van Buienradar. Werkt perfect.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb de ‘space’ die Dashboard was, vandaag maar eens uit gezet.

Dat was lang geleden dat ik daar naar gekeken had zeg. .:)

Moderator
    Night

Spaces….hmmmz… heb ik dat ooit wel eens gebruikt? Nee, ik geloof het niet 😉

Dashboard staat gewoon als overlay, als ik de zijknoppen indruk van m’n muis.

Bijdrager
    VakFlaps

Het werkt weer. Stond wel opeens op Farenheit in plaats van Celcius. Even omzetten dus.Weather Widget werkt weer!

Bijdrager
    Brombeer

Wanneer snappen ze in Cupertino nou eens dat Parijs het centrum van de wereld is?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.