13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    elwizzy

Wi-fi

Hallo even een vraag, als de iPhone een Wifi netwerk vindt en je logt hierop in is dit dan betalend?

Bijdrager
    Afroman

Nope. Gratis.
    Alleen op sommige hotspots moet je je aanmelden.(Bij T-Mobile bijvoorbeeld). Meestal betaal je bij deze bedrijven een abonnement. En anderen zijn gewoon geblokkeerd waar je gewoon niet op kan.

Bijdrager
    Hengheng

Vaak betaal je bij mensen die hun draadloze netwerk niet hebben beveiligd helemaal niets.

Bijdrager
    tinus_omt

Als je pech hebt ben je alleen niet de eerste die er voor opgepakt wordt:

http://www.security.nl/article/14458/1/Politie_jaagt_op_meelifters_open_WiFi-netwerken.html

Er is dan wel nog niemand voor veroordeeld, maar gearresteerd worden is ook geen feest. Nou ja, als jij die eerste bent die veroordeeld wordt kom je in ieder geval wel in de krant.

Bijdrager
    Hengheng

M’n buurman werkt bij de politie.
    Kan dus ongestraft ter goeder trouw aftappen…

Bijdrager
    sven-
    ”Hengheng”

Vaak betaal je bij mensen die hun draadloze netwerk niet hebben beveiligd helemaal niets.

Een open (onbeveiligd) draadloos netwerk is, mits je erop kunt zonder veel gedoe, altijd gratis.

Bijdrager
    Afroman

Met een iPhone, of ander mobiel apparaat lijkt het mij geen probleem om snel even te internetten, of je mail op te halen. Want hiermee kan je toch de schrijven binnen een netwerk niet benaderen.

Bijdrager
    Hengheng

@sven

Cynisme is soms best moeilijk.

Bijdrager
    sven-

Ja, soms best wel. En aangezien jouw posts wel vaker niet helemaal te begrijpen zijn…

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Hengheng”

M’n buurman werkt bij de politie.

das lullig voor hem:)

”Hengheng”

Kan dus ongestraft ter goeder trouw aftappen…

ik zou er maar geen vergif op innnemen

Bijdrager
    Hengheng

@sven

Nogmaals, wat snap je niet ?
    Ik wil het best uitleggen.

Bijdrager
    Calpa
    ”tinus_omt”

Als je pech hebt ben je alleen niet de eerste die er voor opgepakt wordt:

http://www.security.nl/article/14458/1/Politie_jaagt_op_meelifters_open_WiFi-netwerken.html

Er is dan wel nog niemand voor veroordeeld, maar gearresteerd worden is ook geen feest. Nou ja, als jij die eerste bent die veroordeeld wordt kom je in ieder geval wel in de krant.

Volgens mij dient het netwerk of beveiligd te zijn of de SSID moet een naam hebben die weergeeft dat het om een privé netwerk gaat. Is dat niet het geval dan mag je er gewoon op inloggen.. ‘Linksys’ ofzo als naam, en niemand kan je wat maken.

Bijdrager
    TheM4inframe

HengHeng, wat was er cynisch?:?

Ik denk dat de boete hier in België 26 frank (is de meest recente wet die ik zo vond) is of zo voor te verbinden met een onbeveiligd netwerk. Alhoewel niemand er iets op gaat zeggen als je niet te veel grote dingen gaat aftappen of op de computers inbreekt.
    Als ik het doe zet ik wel alle gedeelde dingen af dat ze het niet meteen merken, als je dat doet moeten ze al in de software van hun modem gaan en de standaard computer gebruiker doet dat nu eenmaal niet veel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.