9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macbookprolove

Wi-Fi verbinding op iPhone 4s

Hallo!
    Ik heb een iPhone 4s, en heb geen Wi-Fi berijk met het netwerk van thuis. Er zijn een aantal airports om het in huis rond te spreiden. Er zijn mogelijk keuken apparaten die het berijk beinvloeden. Is er iets waardoor het signaal versterkt kan worden, een extra Airport?

Mvg.

Bijdrager
    SunKeeper

Zijn het AirPort Extremes?

Als die al door het hele huis staan, lijkt me dat je wel bereik moet hebben. Kun je het met een ander apparaat testen?

Is het een 5 GHz-netwerk? Want iPhones kunnen alleen gebruikmaken van de 2,4 GHz-band.

Bijdrager
    macbookprolove

Het zijn de allernieuwste Airports, en we hebben een 5 GHz netwerk, maar ook een 2,4 dus het is mogelijk om met de iPhone op ’t netwerk te gaan. En heb in huis wel bereik (sorry voor de spellingsfout). Maar alleen in mijn kamer niet.

Bijdrager
    macbookprolove

Met de macbook pro, heb ik prima bereik met het 5 Ghz netwerk namelijk.

Bijdrager
    seb88

Ik heb zelf geen ervaring met de airports maar Iphone’s kunnen alleen gebruik maken van de 2.4 ghz frequentie. Ook wordt aangeraden alleen 20mhz te gebruiken en niet op auto. Ook zou ik geen auto channels gebruiken maar 1 kanaal toewijzen. Zoek ook een kanaal op die nog vrij is , dit kan je zien met het gratis programma istumbler (voor mac, http://www.istumbler.net/beta/istumbler-100gmc3.zip ).

Bijdrager
    SunKeeper

5 GHz gebruikt brede kanalen, dus [s]dat betekent dat het bereik groter wordt dan dat een 2,4 GHz-netwerk kan bieden.[/s]

Daarnaast: MacBooks en andere Macs zijn groter van formaat en hebben dus hun antennes verder uit elkaar zitten. Een iPhone is maar klein van formaat en kan dus relatief minder goed ontvangen.

Oplossing is dan om inderdaad nog een AirPort erbij te kopen om het signaal te versterken. Plaats die ergens tussen de plaats waar je wel goed bereik hebt en je kamer.

In ieder geval op een plaats waar die het bestaande (2,4 GHz) netwerk nog goed kan opvangen, omdat je die op de 2,4 GHz-band moet laten uitzenden voor de iOS-apparaten. Een AirPort Express lijkt me een goede optie.

Edit: toch niet helemaal waar. Dan ligt het aan het antenneverhaal denk ik zo. Ik was even in de war met de N-standaard en de G-standaard, waarmee het bereik anders is.

Moderator
    unSOUND

Een 5 GHz signaal kan hogere snelheden halen, maar heeft een korter bereik. Probeer het eens op 2.4 GHz…

The higher the frequency of a wireless signal, the shorter its range. Thus, 2.4 GHz networks cover a substantially larger range than 5 GHz wireless networks. In particular, the higher frequency wireless signals of 5 GHz networks do not penetrate solid objects nearly as well as do 2.4 GHz signals, limiting their reach inside homes.

Bron: http://compnetworking.about.com/od/wirelessfaqs/f/5ghz-gear.htm

Bijdrager
    zulu

Probeer eens Airport configuratie programma (te vinden in je Hulpprogramma-map), kijk of er ergens een Airport geen groen lampje heeft en/of die een een software update nodig heeft.

Bijdrager
    SanderApple

Of je kijkt gwn waar er een airport overbodig is en die zet je tussen het signaal en je kamer. (gwn ffe kijken waar je zonder een airport ook verbinding hebt van een andere en dan die ene weghalen)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.