8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mac_verslaafde

wi-fi op ibook

ik heb een wi-fi kaart in mijn computer zitten maar telkens als ik wil verbinden lukt dat niet
    kapotte kaart of instelling

Bijdrager
    Yggdrasil

En welke vraag heb je?

Bijdrager
    mac_verslaafde

hoe ik toch kan verbinden

Bijdrager
    stavos

Kom eens met wat meer info. Niemand kan nu inschatten hoe jouw situatie is en waar het probleem dus zou kunnen zitten. Het gaat om WiFi en een iBook… En verder?

Bijdrager
    mac_verslaafde

stavos say
    Kom eens met wat meer info. Niemand kan nu inschatten hoe jouw situatie is en waar het probleem dus zou kunnen zitten. Het gaat om WiFi en een iBook… En verder?

dus ik heb een ibook
    met een wi-fi kaartje erin
    maar als ik wil verbinden met het netwerk komt er

Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het airport-netwerk

ik heb op mijn computer 10.4 staan
    misschien heeft dat er wat mee te maken:sad:

Bijdrager
    stavos

Dat is een begin… Maar verder:
    – Heb je andere apparaten aangesloten op datzelfde draadloze netwerk? En gaat dat wel goed?
    – Weet je zeker dat je hardware in orde is? Met andere woorden, is het kaartje misschien defect?
    – Lukt het om met de iBook op een ander draadloos netwerk te komen?
    – Werkt het internet bedraad wel?
    – Welke router gebruik je en hoe staat je draadloze signaal ingesteld? Denk daarbij aan frequentie, kanaal, beveiliging..
    – Geeft de foutmelding (eventueel na doorklikken) misschien meer informatie, om zo te achterhalen welke fout zich heeft voorgedaan?

Enzovoorts…

Bijdrager
    mac_verslaafde

stavos says
    Dat is een begin… Maar verder:
    – Heb je andere apparaten aangesloten op datzelfde draadloze netwerk? En gaat dat wel goed?
    – Weet je zeker dat je hardware in orde is? Met andere woorden, is het kaartje misschien defect?
    – Lukt het om met de iBook op een ander draadloos netwerk te komen?
    – Werkt het internet bedraad wel?
    – Welke router gebruik je en hoe staat je draadloze signaal ingesteld? Denk daarbij aan frequentie, kanaal, beveiliging..
    – Geeft de foutmelding (eventueel na doorklikken) misschien meer informatie, om zo te achterhalen welke fout zich heeft voorgedaan?
    Enzovoorts…

– er zijn 5 apparaten die perfect werken op het netwerk
    – het kaartje werkt denk ik nog wel want hij vind de netwerken wel
    – nee alle andere netwerken zijn beveiligd
    – bedraad wel anders kon ik hier niets schrijven
    – wep wachtwoord de rest weet ik niet
    – de foutmelding staat hierboven

Bijdrager
    stavos
    mac_verslaafde op 02 januari 2013

de rest weet ik niet

Ga dat eerst eens uitzoeken. Alle bekenden uitsluiten, om zo de onbekende te vinden. Dan ben je voorlopig ook even bezig en hoef je jezelf iets minder te vervelen (zie je andere topic). Tot die tijd haak ik even af..

Laatste toevoeging dan nog: ga vanavond eens met je vader, oudere broer of iemand anders die het netwerk bij jullie aangelegd heeft/beheerd eens kijken naar dit probleem. Dat levert waarschijnlijk directer en sneller een oplossing dan de berichten die je hier plaatst.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.