10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    macoky

Wi-Fi Diagnose in Lion

Ik las op Apfeltalk.de dat Apple in Lion een Wi-Fi diagnose programma ingebouwd heeft. Dit ziet er heel erg praktisch uit ! je kunt het hier vinden: /system/library/CoreServices en heet diagnostische Wi-Fi-info

Bijdrager
    tarun

Goede tip.

Bijdrager
    Dargakis

praktisch, wellicht.
    maar in tegenstelling tot andere wifi sniffers, wordt bij deze tool de verzamelde data naar apple doorgestuurd, hier stem je mee in althans

Bijdrager
    Pier

Ik zie nergens dat het automatisch wordt doorgestuurd, er zit wel een mogelijkheid in om het zelf naar Apple te sturen of het rapport op te slaan…

Bijdrager
    Dargakis

Dan moet je toch wat beter lezen

Bijdrager
    Pier

Ik weet niet wat jij er in hebt staan, maar ik lees toch echt dit:

“Met Diagnostische Wi-Fi-info kunt u uw draadloze netwerk onderzoeken, netwerkactiviteit bijhouden, netwerkverkeer vastleggen en logbestanden voor foutopsporing inschakelen. Diagnostische Wi-Fi-info maakt een rapport aan dat u voor analyse naar Apple kunt sturen.”

Bijdrager
    Dargakis

De Engelse versie is heel anders

Bijdrager
    wietje

ik vind het nergens hoor.

Gevonden!

Bijdrager
    Dargakis

“When capturing raw frames, all Wi-Fi network traffic – including web sites, email and instant messages – is captured for analysis. This data may contain login credentials, URLs, email addresses, partial messages, and other information personal to you, as well as and other unencrypted information sent over the network. By agreeing to send Apple Wi-Fi diagnostic information, you agree to Apple’s collection and use of this information.

When “Capture all data from nearby networks” is selected, similar information from nearby networks may be captured as well. Please note this option is intended for users who are in enterprise or education environments where the network is managed centrally.

This information is used only to help Apple improve its Wi-Fi products and user support.

Mijn excuses wanneer ik dit verkeerd interpreteerde. Het feit dat er na het capturen nergens “send to apple” knop te vinden is doet mij vermoeden dat het reeds doorgestuurd wordt.

Inactief
    Anoniem

@Dargakis: en daarboven staat:

To help diagnose your Wi-Fi problems, Wi-Fi Diagnostics gathers some information about your computer’s network and Wi-Fi interfaces. After collecting the information, you can send it to Apple for analysis.

Hetzelfde als in het Nederlands. Alleen als je toestemming geeft om de info naar Apple te sturen, geldt wat jij schreef.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.