5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    nbakker

Wi-fi delen

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel op de camping en ik heb een probleem. Van de camping krijg je maar één code voor de wifi die op maar één apparaat te gebruiken is. Zodra deze geactiveerd is op een apparaat, is deze niet meer te gebruiken op een ander apparaat. De code heb ik gebruikt voor mijn macbook. Ik zou echter graag ook internet op mijn Android smartphone willen.

Nu zat ik eens even door die instellingen te kijken, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb geprobeerd via bluetooth de verbinding te delen, maar dan krijg ik een foutmelding op mijn smartphone dat het service netwerk toegangspunt niet beschikbaar is. Op internet kwam ik de optie tegen om de verbinding via usb te delen, maar ik weet niet of dit mogelijk is. Weten jullie misschien hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Probeer eens instellingen-> delen-> internetdeling-> dan via bleutooth of ethernet

Bijdrager
    bvdabjorn

Volgens mij kan je alleen WI-FI delen, als je internet ontvangt via een ethernet kabel.

Bijdrager
    fred44nl

daar kun je ook een apart router voor gebruiken.
    die logt dan in en jouw devices maken verbinding met die router.
    ik heb daarvoor een Ruckus MM2211gebruikt.

Bijdrager
    nbakker

Dat via bluetooth delen heb ik dus al geprobeerd, hier krijg ik echter een foutmelding van mijn smartphone dat het service toegangspunt niet beschikbaar is. Dat van die router is een goed idee, alleen daar heb ik nu helaas niet zoveel aan. Als ik weer thuis ben moet ik dan maar eens even kijken of dat voor mij wat is.

Mochten er nog mensen zijn die een oplossing hebben voor de foutmelding op mijn smartphone of dat het op een andere manier nog kan, dan hoor ik dit graag.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.