30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    MouseMighty

Whoops! 2,9 miljoen Adobe accounts gehacked!

Hackers zijn erin geslaagd om de gegevens van 2,9 miljoen Adobe accounts te verkrijgen. Wat dat nou precies inhoudt blijft de vraag want waarschijnlijk zijn er geen creditcard gegevens gestolen. Mocht je een Adobe ID hebben (en dat zullen de meesten wel hebben) dan is het verstandig om je wachtwoord te veranderen. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

http://blogs.adobe.com/conversations/2013/10/important-customer-security-announcement.html

Bijdrager
    bartvdv

“including customer names, encrypted credit or debit card numbers, expiration dates, and other information relating to customer orders” … en iets verder lezen we “At this time, we do not believe the attackers removed decrypted credit or debit card numbers from our systems.”.

Ze hebben dus wel degelijk de kredietkaartgegevens – weliswaar in versleutelde vorm.

Ik heb vanochtend dezelfde mail ontvangen, samen met de koffie. Ik dacht eerst aan een phising-bericht.

Bijdrager
    Buzz

Als ik probeer in te loggen wordt gelijk gevraagd mijn wachtwoord aan te passen. Meteen maar gedaan.

Bijdrager
    MouseMighty

Ja die zinnen zijn een beetje raar. Maar volgens mij bedoelen ze met de tweede zin dat er geen gegevens verwijderd zijn. M.a.w. dan hebben de hackers de boel alleen maar gekopieërd.
    Overigens bevat niet elke Adobe ID creditcard gegevens, ik heb er twee en beide bevatten geen CC gegevens. Mijn account zou gehackt kunnen zijn maar daar zit dan afgezien van ww en adresgegevens verder niets in.

Bijdrager
    Shmoo
    MouseMighty op 04 oktober 2013

… Mocht je een Adobe ID hebben (en dat zullen de meesten wel hebben) dan is het verstandig om je wachtwoord te veranderen. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Ook als je geen gegevens achter hebt gelaten bij Adobe maar alleen een account hebt en overal hetzelfde wachtwoord gebruikt.

Bijdrager
    MouseMighty

Adobe ID = een Adobe account;) maar ik snap je toevoeging(y)

Bijdrager
    bartvdv

@MouseMighty, je betaalt je abonnement op CC toch met een kredietkaart ?

Bijdrager
    MouseMighty

Nee ik niet:lol: Is zakelijk, via wederverkoper die factuur stuurt.

Bijdrager
    Shmoo

Dat wilt niet zeggen dat je die gegevens niet kunt wissen -/ontkoppelen nadat je de betaling hebt voldaan..

Bijdrager
    MouseMighty

Dat klopt maar dan moet je dus wel gelijk voor het jaarabonnement gaan anders blijf je elke maand klooien:P

Bijdrager
    Imade

Dat het bij jouw zo werkt, betekend niet dat iedereen zo werkt.
    Dus gewoon in het oog houden; ‘Elke adobe ID bevat belangrijke gegevens’.
    Al gebruik ik van Adobe op OS X enkel Flash en op Windows 8 enkel Adobe reader/Flash Player.

Bijdrager
    recoiller

@MouseMighty:
    Was jij niet de evangelist voor de Adobe CC?

Bijdrager
    FastMac

Er zijn geen creditcard gegevens beschikbaar vanuit je account. No worries.
    In het geval van een gehackte account kunnen er alleen andere gegevens zijn ingevoerd of gewist.

Bijdrager
    1984

Allah Akbar met de iPad in Syrië
    Raymon op 02 oktober 2013

Klantgegevens Adobe op straat ik snap het waarom dit nog niet op de voorpagina staat, het woord Apple of iPad komt er niet in voor.

Bijdrager
    MouseMighty

@recoiller Wat heeft dat ermee te maken? Dit is een cyberaanval op Adobe, kan ook bij Apple gebeuren. Of heb jij geen iTunes/Apple-ID ?

Bijdrager
    Brims

Wat mij opvalt is dat dit geen voorpagina nieuws is!
    Hoe kan dat nou?

Gehackte Adobe wachtwoorden gebruikt in kruiswoordpuzzel

Geblokkeerd
    Anoniem

Oud nieuws komt meestal niet op de voorpagina…

Bijdrager
    Shmoo

En al helemaal niet nieuws van sites die niets voorstellen:-P

Moderator
    Raymon Mens

Een kruiswoordpuzzel gemaakt van de gelekte wachtwoorden. Mja.

Waarschijnlijk hebben veel Apple-gebruikers ook wel een Adobe ID, dat maakt het relevant. Mogelijk waren er rond dat moment vorig jaar echter nieuwsberichten die eerder een plaatsje op de voorpagina verdienden en dan is het dus keuzes maken.

Overigens ben je altijd welkom om Tip de Redactie te gebruiken of te mailen naar redactie [at] onemorething.nl te mailen om iets onder onze aandacht te brengen.

Bijdrager
    MouseMighty

Ach het originele bericht over de hack stond ook niet op de voorpagina van OMT. Ook niet na een tip.

Bijdrager
    recoiller
    MouseMighty op 04 oktober 2013

@recoiller Wat heeft dat ermee te maken? Dit is een cyberaanval op Adobe, kan ook bij Apple gebeuren. Of heb jij geen iTunes/Apple-ID ?

Voordat Adobe begon met CC en de verplichte Adobe ID had dit niet kunnen gebeuren.

In theorie had het bij Apple met itunes ook gekund maar daar is het niet gebeurd.

Bijdrager
    MouseMighty

Wakker worden! Adobe werkt al sinds CS3 met Adobe ID, zeker ook voor volumelicensing klanten. Daar heeft CC niets mee te maken. Het enige dat CC eraan toegevoegd heeft is het grotere aantal mensen met een Adobe ID. Maar ik begrijp je wel hoor, jij wil niet aan de CC. Dat is je goed recht. Over de cyberaanval: het is gebeurd, klaar. Het is bij andere grote bedrijven ook gebeurd. Het kan bij Apple ook gebeuren. Ach en volgens meneer Snowden hoeft er niet eens wat gehackt te worden zonder dat iemand anders toch alles al van je weet:lol:

Bijdrager
    shanna61

Ik heb de mail van Adobe nooit ontvangen.
    Het probleem is nu dat mijn adobe account al gebruikt is.
    Wat kan ik nu doen buiten het wachtwoord veranderen om van die ranzige spam af te komen?

Bijdrager
    MouseMighty

? Snap je punt niet helemaal. Je hebt een adobe-ID (mail adres en wachtwoord). Je kan toch gewoon het wachtwoord veranderen? Dan kan je gewoon je Adobe-ID gebruiken om in te loggen. Welke ranzige spam heb je het over?

Bijdrager
    Macteach

helaas krijg ik ook Spam op alle ooit in gebruik zijnde Adobe accounts. Het wachtwoord is weliswaar aangepast, het e-mailadres kan ik niet zomaar weggooien en daar komt de Spam op binnen (mijn Adobe ID, mij edu Adobe ID, mijn pre-release Adobe ID en ga zo maar even door helaas). Kortom: ik heb er ook last van…

Bijdrager
    MouseMighty

*klopt ff af* nog geen last van gehad op 3 verschillende Adobe ID accounts.

Bijdrager
    Blieper
    Brims op 16 maart 2014

Wat mij opvalt is dat dit geen voorpagina nieuws is!
    Hoe kan dat nou?

http://www.techmania.nl/3119/gehackte-adobe-wachtwoorden-gebruikt-in-kruiswoordpuzzel/

Dat meen je niet hè, zit jij nou te reageren op ’n bericht van n half jaar geleden, of zie ik iets over het hoofd:wink:

Bijdrager
    MouseMighty

Ja dat jij na 4 maanden nog eens reageert op iets van 4 maanden terug:P

Bijdrager
    Blieper
    MouseMighty op 27 juli 2014

Ja dat jij na 4 maanden nog eens reageert op iets van 4 maanden terug:P

Volhens mij ben ik op dit topic geabonneerd… krijg je dan niet een bericht als er iemand reageert? Nou, volgens mij was jij eerder dan mij.
    Maar ik schrijf me nu uit:-P

Bijdrager
    MouseMighty

Ik reageerde op 21 juli op een bericht van 21 juli. Jij reageert nu (juli) op een bericht van maart (da’s 4 maanden). Vandaar de opmerking. Ik dacht dat je ging reageren op het verhaal over de spam op emaildressen die gelinkt zijn aan Adoeb-ID’s daar gaat het nu over, geeft niks hoor:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.