3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MartijnvanOeffel

Whited00r: Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb een redelijke tijd geleden een iPhone 3G op de kop kunnen tikken, en ben er ook redelijk tevreden mee. Toch wil ik meer, en hoorde ik van whited00r. Het is een custom firmware die iOS5 mogelijkheden op je iPhone 3G aanbiedt.

Nu vraag ik me af: Hebben jullie ervaringen met whited00r, en zo ja: Wat zijn die? En raden jullie me het aan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Sascha

Uit het artikel op iPhoneclub:

Daar staat wel tegenover dat Whited00r een paar beperkingen met zich meebrengt: zo kun je na het installeren geen pushberichten ontvangen. Ook de App Store is niet langer toegankelijk. Wil je apps installeren, dan zul je dit moeten doen via de bijgeleverde jailbreak-app Cydia.

Een reactie op dat artikel:

Pushberichten werken gewoon, zolang je niet afhankelijk bent van een software unlock. En dan nog kun je het verhelpen door PushDoctor te installeren uit Cydia.

En de originele App Store staat nog gewoon op je telefoon, alleen is hij verborgen. Je kunt hem tevoorschijn halen door in de 3Store op ‘original App Store’ te tikken, of in de bladwijzers van safari te kijken.

Belangrijk is wel dat je eerst je telefoon in DFU modus zet terwijl hij aan je computer hangt, dan iOS 3.1.2 erop zet, telefoon herstarten, jailbreaken met Blackra1n, herstarten en vervolgens Whited00r erop zet door in iTunes Shift (voor Windows) of Alt (voor Mac) in te houden en op Herstellen te klikken.
    Bron.

En indien je Whited00r (gebaseerd op iOS 3.1.3) gebruikt kan je geen apps draaien die voor iOS 4 of hoger gemaakt zijn. Daarvoor zal je Redd00r (gebaseerd op iOS 4.2.1) moeten installeren. Deze komt blijkbaar zeer binnenkort uit.

Bijdrager
    SjorsSnoeren

Als ik even mag inspringen,

Whited00r is inderdaad nogal verouderd. Wat je kan doen:

JB met redsn0w (is allang beschikbaar, unthethered 4 life.) dan ga naar cydia en zoek Springtomize 2, deze kost een paar euro, en dan enable je de functies die je wil, zoals multi-tasken etc.

Extra tip: geen zin om geld uit te geven? Gebruik een Cracked repo, bijv. Cydia.xsellize.com

Succes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.