27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    JanV

Whine macbook

Ik heb de nieuwste macbook c2d black,
    maar met whine dus.

het gekke is dat als photo booth open staat
    de whine weg is.

Is daar geen andere fix voor dat het pertinent weg is??

Bijdrager
    deSpaanseRente

Shmbp en meer van die rotzooi. Maar ze hebben allemaal effect op je batterijduur of prestaties.

Geen permanente oplossing dus.

Bijdrager
    Oortjes

wat is whine?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Een vervelend hoog piepend geluid dat meestal aanwezig is als de processor op “idle” is.

Bijdrager
    JanV

Wat dan te doen?
    Terug?

Bijdrager
    smoothly

Ik ga ervan uit dat je alle updates hebt geinstalleerd? (inclusief firmware)

Bijdrager
    PietjePuk

Helpt allemaal niets tot weinig, mee teruggaan en laten repareren.

Bijdrager
    JanV

Hoe wordt het precies veroorzaakt en wat is het precies?
    Wat zal er gerepareerd moeten worden?
    Ben je hem dan lang kwijt?

gr.

Bijdrager
    deSpaanseRente

’t is niet eens zeker of je er dan wel vanaf zal zijn.

Zo heb ik mijn MacBook ondertussen al 3 keer laten repareren; waaronder 2 keer nieuw Logic board en de whine bleef hardnekkig.

Bijdrager
    LEXY

Ik zou zeggen na vijf glazen wine hoor je er niks meer van…..

Bijdrager
    AllStar

Ik heb ook last van een lichte whine, Core Duo Macbook trouwens. Is er iemand waarbij er iets aan gedaan is, zo ja: wat kunnen ze eraan doen?

Vooral ’s avonds is het best irritant, dan hoor ik echt een k&%^^W$##% piepje de hele tijd :cry:

Bijdrager
    edward00

Ik stoor me er niet echt aan, maargoed, ik vraag me af welke Intel Mac heeft GEEN whine?

Zou dit een geldige reden zijn voor een reparatie?

Bijdrager
    PietjePuk

Core Duo’s waren de grootste boosdoeners, bij Core2Duo’s is dit echt zelfden. De Mac Pro heeft er geen last maar das een heel andere processor.

Bijdrager
    Mr.Mark

ik heb mijn MBP dan van iemand over gekocht en die had er ook al last van, hij heeft toen de logciboard gratis door apple vervangen gekregen, maar nu ga ik me er ook steeds meer en meer aan irriteren. zeker ’s avonds als je lekker rustig wilt gaan zitten werken zit er zo’n #$%$&%$^$ pieptoon in je oren te krijsen.

Ik ga volgende week es langs bij de mac store en kijken wat ze er aan kunnen doen. eerst laten kijken wat het is en hoe lang het duurt voor de reparatie en duurt het langer dan 2 weken dan laat ik hem wel in china maken.

Bijdrager
    Nick89

Ik ben zelf ook in het bezit van een core duo macbook. En irriteer me ook metaloos aan het irritante geluid.
    Echter nog geen contact gehad met apple, maar heb een mailtje naar de dichtsbijzijnde reparateur gestuurd om na te vragen of er iets aan te doen is.

Ik neem aan dat apple die dingen gewoon op voorraad heeft?

Bijdrager
    Nick89

Ik heb nog even contact gehad met de apple reparateur hier in de buurt.
    Ze rekenen omdat ik hem online gekocht heb wel 15 euro administratiekosten (schijnt normaal te zijn).
    Buiten dat is het wel zo dat ze alleen mbp’s gerepareerd hebben voor whine problemen.

Dus ofwel geen macbook gebruiker ergert zich of het is gewoon geen op te lossen probleem.

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”Nick89″

Ze rekenen omdat ik hem online gekocht heb wel 15 euro administratiekosten (schijnt normaal te zijn).
    Buiten dat is het wel zo dat ze alleen mbp’s gerepareerd hebben voor whine problemen.

Dus ofwel geen macbook gebruiker ergert zich of het is gewoon geen op te lossen probleem.

of het zijn alleen de mbp’s die er last van hebben …:?
    misschien kun je ons up-to-date houden over je reparatie? wat voor mb heb jij dan eigenlijk, mbp?

Bijdrager
    magnifor

Heb een 1e generatie MacBook om het zo even te zeggen (Is dus nog een Core Duo) en heb ook last van whine. In het begin heb ik er best aan geergerd maar na een tijdje begint het geluidje te wennen. Nu let ik er niet op en vind het ook niet erg.:)

Bijdrager
    Daan86

Hebben de nieuwste generatie macbooks er nog last van?

Bijdrager
    Nick89
    ”Mr.Mark”
    ”Nick89″

of het zijn alleen de mbp’s die er last van hebben …:?
    misschien kun je ons up-to-date houden over je reparatie? wat voor mb heb jij dan eigenlijk, mbp?

Ik heb een Core Duo macbook van week 39. Ik zit een beetje te twijfelen om hem naar repair te brengen. Het kost me zowieso 15 euro omdat ik hem niet bij hen maar bij Apple Online Store gekocht heb. En dat word dus gestraft door de dealers.

Bijdrager
    puntKoen
    ”Nick89″

Ik heb een Core Duo macbook van week 39. Ik zit een beetje te twijfelen om hem naar repair te brengen. Het kost me zowieso 15 euro omdat ik hem niet bij hen maar bij Apple Online Store gekocht heb. En dat word dus gestraft door de dealers.

Niet elke AASP rekent extra kosten voor reparaties.

Bijdrager
    disruption
    ”Daan86″

Jup.

Bijdrager
    Mr.Mark

mijn macbook ka nog steeds niet gerepareerd worden omdat ik niet weet hoe lang het leveren van de onderdelen kan duren, en aangezien ik over twee weken naar china vertrekt waag ik me er ook niet aan. maar kan iemand mij misschien zo vertellen wat het misschien kan zijn?
    als ik de piep hoor, de whine, en ik geef een lichte tik op de rechterkant van de macbook (bovenkant naast het trackpad) dan houdt ie er eventjes mee op. dan gaat ie van zacht naar harder weer verder. Kan het dan ook zijn dat het hooguit de HD is die aan het ‘whinen’ is?
    als dat zo is, dan is het zoverholpen natuurlijk: nieuwe HD erin en klaar. dan hoeft er niet zo lang over ge’whine’ed te worden en kan ik met een gezonde MBP naar china.

Bijdrager
    eMacPaddy
    ”Daan86″

Ik niet, MacBook 13″ 2.0GHz Core2Duo 1GB-2/80GBHD/SD white bouwjaar 20-12-2006

Bijdrager
    mvdenberg
    ”MacPaddy”
    ”Daan86″

Ik niet, MacBook 13″ 2.0GHz Core2Duo 1GB-2/80GBHD/SD white bouwjaar 20-12-2006

Ik heb ook nergens last van.

Bijdrager
    RS

Ik ook niet :)

Bijdrager
    HJR

geen whine hier met een zwarte core2duo. alleen de fan draait continu. ook al is tie niks aan het doen, draait de fan wel. wel heel zacht, maar je hoort hem een beetje brommen. is in ieder geval minder erg dan een whine. voor de rest prima machine.

alleen waarom maken ze de toetsenborden en scrollpads niet van glad plastic. die structuur slijt er namelijk vanaf en dan krijg je van die slijtage plekken. onder een bepaalde hoek ziet dat er gewoon minder uit.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.