30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

WhatsApp desktop applicatie in Mac App Store

WhatsApp gebruiken op je Mac is sinds deze week nog eenvoudiger geworden. De gratis app WhatsApp Dekstop is namelijk te downloaden in de Mac App Store.

Marcel

Bijdrager
    KarelWillem

Goede tip. Die had ik nog niet gezien.

Verander je topictitel nog even naar WhatsApp.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb maar gelijk de titel volledig wat duidelijker gemaakt. WhatsApp alleen als titel is een beetje algemeen.
    Los daarvan is dit zeker leuk nieuws!

Bijdrager
    1973

Staat nog een t-tje teveel in de titel;-)

Bijdrager
    Shmoo

En dat op een vrijdag de 13e. Zoveel geluk, zo vroeg in de morgen…. Als dat maar goed gaat voor de rest van de dag.

WhatsApp in de Mac App Store tenen-wiebelend van plezier.

Moderator
    Mac Daddy
    1973 op 13 januari 2017

Staat nog een t-tje teveel in de titel;-)

Oeps. Probeer je het nog zo goed te doen.:wink:

Bijdrager
    1973
    Shmoo op 13 januari 2017

En dat op een vrijdag de 13e. Zoveel geluk, zo vroeg in de morgen…. Als dat maar goed gaat voor de rest van de dag.

WhatsApp in de Mac App Store tenen-wiebelend van plezier.

:lol:

Bijdrager
    fred44nl

helaas heb je er nog steeds een smartphone bij nodig.

Bijdrager
    Shmoo

Hoe had jij het dan gewild, dat je een foto upload van je auto en zegt, ik wil met iedereen smsen die dezelfde auto heeft?

Moderator
    Mac Daddy

Smartphone is niet nodig. Een mobiel telefoonnummer wel. Mijn moeder heeft het althans op een Android tablet draaien zonder simkaart. Mobiel telefoonnummer invoeren was voldoende om te kunnen gebruiken. Of is dat toch echt anders met die desktop applicatie?

Bijdrager
    McPim
    Mac op 13 januari 2017

Of is dat toch echt anders met die desktop applicatie?

Yep. Zonder WhatsApp op je telefoon actief werkt de desktop app niet. En dat is best jammer.

Bijdrager
    Shmoo

Wat jij (moeder) deed was hacken en misbruik maken van de dienst. Je kon ook ooit op een iPad WhatsApp zetten door een iPhone backup waar WhatsApp inzat terug te zetten of zoiets.

Dit soort diensten zullen vast wel met iets als een QR-code? werken. Je start de app dan en scant een code met je iPhone of ander toestel en dan maakt de app verbinding met je telefoon. Zoiets zal het wel zijn qua verificatie. Zodat je niet met accounts hoeft te klooien.

Bijdrager
    KarelWillem

Zoiets ja.:-D

Moderator
    Mac Daddy
    McPim op 13 januari 2017
    Mac op 13 januari 2017

Of is dat toch echt anders met die desktop applicatie?

Yep. Zonder WhatsApp op je telefoon actief werkt de desktop app niet. En dat is best jammer.

Is best jammer ja, maar het zal (hopelijk) een kwestie van tijd zijn dat het makkelijker zal gaan. Tot nu toe is Facebook messenger de meest brede berichten service. Maar dan heb je wel weer een facebook account nodig en ook dat kan weer een reden zij om het niet te doen.

Als ik het puur praktisch bekijk. Ik heb niet een desktop applicatie nodig om mijn berichten te kunnen lezen, want die telefoon ligt toch wel naast mij. Waarvoor ik het handig zou vinden is een aantal situaties. Iemand stuurt een link door en zou die liever in een desktop browser bekijken. Iemand stuurt een bericht wat ik even apart zou willen noteren. Dat doe je sneller op een computer dan kopieren plakken naar een notitie op een telefoon. En eventueel een foto die je wilt photoshoppen en weer wilt doorsturen o.i.d. met beeldmateriaal.

Maar in het algemeen zou het toch fijn zijn als er een berichten dienst zou zijn die niet afhankelijk van een OS is, waarvoor je geen social media account nodig hebt of een smartphone om het te mogen gebruiken op een ander apparaat. Ik denkt dat WhatsApp daar het dichtst bij in de buurt komt en die ook nog veel gebruikt wordt. Nu maar hopen dat WhatsApp/Facebook dat ook inziet.

Bijdrager
    Shmoo

Wanneer mogen softwarebedrijven iemands computer opblazen.

Ook gewoon 3 sterren vanwege geen Touch Bar support in de eerste versie. Zo van. Ummm take that en dan geef ik mijzelf lekker een Like.

Bijdrager
    GoeieDag

WA is toch niet “afhankelijk van een OS”?
    Verder is het natuurlijk rete-hadig dat je geen ander apparaat hoeft op te pakken (ook al ligt ie naast je) om ff een berichtje te lezen, laat staan te beantwoorden. Dus is de desktoptoevoeging (web-based of als app) beslist een waardevolle aanvulling.

Ik had ‘m al een weekje in gebruik; dacht eigenlijk dat die WA app voor macOS al wat langer bestond.
    Er is in ieder geval geen verschil met de webversie die ik al lang had draaien. Ook is de ergernis gebleven (die ook in de Berichten-app op macOS aanwezig is) dat een return de verzend-opdracht is ipv een nieuwe regel beginnen zoals de iOS apps dat wel hebben. Bummer.

Bijdrager
    Zwollywood

@KW volgensmij gebruiken veel mensen telegram. Daar heb je dacht ik geen mobiel voor nodig om het op je computer te draaien.

Bijdrager
    Spinozo

Zonder emojis op mn touchbar is die hele MacBook pro nutteloos. Matig dus dat Whatsapp dit niet direct heeft ingebouwd. Via de webversie werkt het gelukkig wel, soms een beetje buggy

Moderator
    Mac Daddy
    GoeieDag op 13 januari 2017

WA is toch niet “afhankelijk van een OS”?

Nee, maar je hebt nog steeds wel een smartphone nodig om het te kunnen gebruiken. Voor jou en mij niet zo’n probleem, maar het zou mooi zijn als je een helemaal open berichtensysteem hebt dat je op ieder apparaat kan gebruiken.

Ik las net iets over Signal. Dat is open source en dus wellicht eentje die het ook kan bereiken, maar het nadeel is dat het aantal gebruikers nog een stuk lager is.

Bijdrager
    McPim

Ook is de ergernis gebleven (die ook in de Berichten-app op macOS aanwezig is) dat een return de verzend-opdracht is ipv een nieuwe regel beginnen zoals de iOS apps dat wel hebben. Bummer.

Shift+Return. Ook weer opgelost :)

Bijdrager
    GoeieDag

Briljant! Thx.:lol:

Bijdrager
    Marcel

Mijn hele familie en vrienden gebruiken WhatsApp dus een alternatief lijkt me niet interessant. Op de Mac is het handig wanneer je telefoon beneden ligt en er komen berichten binnen. ( Imac staat boven in de studio)

Bijdrager
    Bugsy

Wat is de meerwaarde tov bestaande oplossingen als ChitChat?

Bijdrager
    Shmoo

Dat dit van WhatsApp zelf is, dus geen geklooi met APIs door derde.

Bijdrager
    Bugsy

Ah. Geen enkel relevant verschil dus, maar de fijne wetenschap dat er “geen geklooi met APIs” asn te pas kwam:D

Moderator
    Night

En ik gebruik de WhatsApp app al zo’n ¾ jaar. Dus niet echt ‘Nieuw’ te noemen.

Even opgezocht: 11 mei 2016

http://www.iculture.nl/nieuws/whatsapp-desktopapp-mac-windows-uitgebracht/

Bijdrager
    McPim
    Night op 13 januari 2017

En ik gebruik de WhatsApp app al zo’n ¾ jaar. Dus niet echt ‘Nieuw’ te noemen.

Ik ook hoor, het nieuws van Marcel was dat ’t sinds deze week in de Mac App Store staat :-P:wink:

Bijdrager
    Shmoo

Jullie hadden zeker WhatsApp Pro of niet?:-P

Bijdrager
    McPim

Exact dezelfde gewone-mensen-versie als jij Shmoo. 8-)

Bijdrager
    GoeieDag
    McPim op 13 januari 2017

…dat een return op de macOS app de verzend-opdracht is ipv een nieuwe regel beginnen zoals de iOS apps dat wel hebben.

Shift+Return.

En nog ff voor de volledigheid: in iMessage (Berichten) is het commando voor regelafbreking ipv verzenden: Option+Return (leve de logica!).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.