10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

WhatsApp web doet het niet meer goed

Sinds de upgrade (of is het update?) naar iOS11 en MacOS High Sierra, min of meer tegelijk uitgevoerd, doet WhatsApp web het minder goed.
    Ik zal proberen om het uit te leggen:

WhatsApp web werkt samen met je iPhone. Nu was het zo dat wanneer die iPhone maar in de buurt was, WhatsApp web op de Mac prima werkte.
    Na de update/upgrade is het zo dat WhatsApp web bij het opstarten meldt dat “de iPhone niet verbonden is. Check of de telefoon een actieve internetverbinding heeft”.

Dat heeft die telefoon dan wel, maar pas wanneer ik WhatsApp op de iPhone start werkt ook WhatsApp web op de Mac. En dat is dus lastig; die telefoon ligt niet altijd naast de Mac en tot voor kort hoefde dat ook helemaal niet.

Wat kan er veranderd zijn waardoor het niet meer “zoals eerst” werkt?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb dat ook bemerkt; het lijkt of de koppeling minder goed/snel wordt gemaakt.
    Misschien even opnieuw koppelen.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    abbenhui

Gisteren al geprobeerd; inclusief een herstart van de Mac. Is niet de oplossing.

Bijdrager
    Gnomity

Het gekke is dat ik dit probleem al ervaar voor de upgrade naar iOS 11 en High Sierra.
    Telefoon ligt naast de mac op het bureau maar toch wil de web versie niet verbinden. Pas wanneer ik WhatsApp open, zoals je zelf ook al beschrijft, doet de webversie het ook weer. Dit probleem kom ik trouwens ook tegen met de App voor macOS.

WhatsApp Faq

Bijdrager
    abbenhui

Ja, klopt. Ik heb het trouwens over de app voor macOS, dus niet de ‘losse’ internetverbinding Whatsapp web.

Moderator
    Night

Ik heb dat met iOS10 en OS X 10.10 ook geregeld, dus ik weet eigenlijk niet of dat specifiek een Mac OS / iOS probleem is, of da dat door de laatste update van WAW is gekomen.

Bijdrager
    abbenhui

Ah! Night, dat is een optie die ik nog niet bedacht had. Dat zou dus idd ook zomaar kunnen.

Bijdrager
    vuurvreter

Sinds de update naar IOS 11 heb ik hier ook last van, maar dan op een windows laptop.

Echter zijn er meer problemen en de vraag is of dit aan Whatsapp ligt of aan Apple?

Aangezien dit sinds de update van IOS 11 is, denk ik dat het probleem bij Apple ligt.

Nog meer problemen

Bijdrager
    TheetjeLauw

OPLOSSING: ik heb de Whatsapp bureaubladapplicatie van mijn Macbook verwijderd sinds ik Opera als hoofdbrowser gebruik. In Opera zit namelijk Whatsapp als extensie ingebouwd (evenals FB Messenger, maar dat terzijde) en die is vanuit een zijvenster zeer makkelijk te openen, zeker wanneer je dat venster (links op je scherm) vastpint aan je browservenster. Werkt even goed (of in dit geval zelfs beter) dan de originele app.
    Ik wil geen verkapte reclame maken, maar kan Opera van harte aanbevelen. Sinds ik die heb ingesteld als mainbrowser heb ik Safari niet meer open gehad en verdwijnt zelfs Firefox steeds meer naar de achtergrond.

Bijdrager
    abbenhui

UPDATE:
    Vandaag een update van WhatsApp app geïnstalleerd versie 0.2.6430, en op de iPhone de update naar 2.17.70.
    Het probleem lijkt weg ….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.