9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Johan

Whatsapp verbind slecht met service

Sinds de laatste update (enkele dagen geleden) van whatsapp maakt deze app geen verbinding via wifi.

Zo gauw je wifi een keer uit en in schakelt wordt de verbinding wel gelegd maar probleem herhaald zich zo gauw je de app een keer afsluit en weer op start.

Het is alleen op telefoon echtgenote (iPhone 6s+) heb zelf (iPhone XR) geen last.

Heb alle verbindingen al eens nagelopen er is op beide telefoons niets verschillend, alle bekende wifi verbindingen verwijdert, wifi helemaal gereset.

Niets helpt:-(

Wie weet raad??

Bijdrager
    Rickje

Telefoon in de slaapkamer leggen en zelf een leuk boekje in de woonkamer lezen.

Moderator
    Night

Je kunt proberen om de WhatsApp app op je Mac te installeren. Dan gaat het via de wifi van je Mac ipv je telefoon.

Bijdrager
    Johan

<p class=”cite”>Night op 10 februari 2020 om 21:58</p>
    Je kunt proberen om de WhatsApp app op je Mac te installeren. Dan gaat het via de wifi van je Mac ipv je telefoon.

Dat is maar gedeeltelijk waar, want dan nog moet je telefoon altijd aangesloten zijn en verbinding met whatsapp hebben.

En die optie werkt ten dele want zo gauw mac in slaapstand gaat is het weer mis.

Moderator
    Night

mijn Mac slaap bijna nooit, dus daar had ik even niet aan gedacht

Bijdrager
    Johan

<p class=”cite”>Night op 11 februari 2020 om 22:22</p>
    mijn Mac slaap bijna nooit, dus daar had ik even niet aan gedacht

Werk je er 24/7 op dan ?:-D

Bijdrager
    Johan

Probleem heeft zich opgelost:-D

Daar waar standaard permissies in mijn router m.b.t. internet toegang tot voor kort altijd voldoende was, blijkt dat na de laatste whatsapp update niet meer afdoende te functioneren.

Moderator
    Night

Goeie tip. Weet je ook wat er precies is veranderd aan je router-instellingen?

Bijdrager
    Johan

<p class=”cite”>Night op 15 februari 2020 om 12:38</p>
    Goeie tip. Weet je ook wat er precies is veranderd aan je router-instellingen?

Ik heb een Fritz!box en daarin kun je zogenaamde access profiles instellen, waarbij je bepaalde protocollen blokkeerd, het standaard profiel blokkeerd in principe alles behalve surfen en mail.

En zoals ik al aangaf dat was tot voor kort v.w.b. Whatsapp voldoende maar nu dus niet meer.

Ik ben er nog niet aan toegekomen precies uit te zoeken wat er dan vrijgegeven moet worden, dus voorlopig de devices die het nodig hebben op unrestricted gezet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.