5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Clausewitz

Whatsapp per ongeluk verwijderd, geen back-up

Ik heb per ongeluk Whatsapp eraf gegooid en er staat geen back-up in iCloud. Het enige dat ik heb is een oude iTunes back-up van bijna 2 maanden oud. Ik hoopte dat de geschiedenis nog op mijn telefoon zou staan en opnieuw ingeladen zou worden met een nieuwe download van Whatsapp, maar dat blijkt niet het geval. Nu heb ik een aantal vragen:

1. Heeft iemand een idee of het mogelijk is om mijn geschiedenis toch terug te halen? Ben niet zo happig op schimmige ‘3rd party’ apps, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee?

2. Aangezien ik nog nooit een reservekopie heb moeten terugzetten, heb ik hier geen ervaring mee. Kan ik ook alleen Whatsapp selecteren en terugzetten? Of wordt alles in een keer teruggezet? Als dat laatste het geval is, hoe kan ik dan bijvoorbeeld mijn Viber berichten van afgelopen twee maanden toevoegen aan de oude back-up?

3. Is het mogelijk dat anderen het gesprek exporteren zodat ik op die manier het hele gesprek kan terugzetten?

Bijdrager
    Shmoo

Nee, als je een reservekopie van je iPhone terugzet dat wis je de iPhone als het ware compleet, dan download je een complete nieuwe versie van iOS 11 (in dit geval) en wanneer deze schoon geïnstalleerd is zal je de opdracht krijgen om je backup (alle content van twee maanden geleden) terug te zetten. Dat wilt zeggen dat op dat moment alles appjes die toen op je iPhone stonden opnieuw gedownload worden uit de iOS App Store en eventuele lokale content dat op je toestel zelf stond opgeslagen ook terug wordt gezet.

Verder weet ik niet wat je allemaal speciaal kan doen met WhatsApp, ik gebruik het al een hele tijd niet meer en heb ook nooit de drang gehad om mijn smsjes te backuppen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als jij geen back-up hebt gemaakt, dan valt er ook niets terug te zetten.
    En voor de rest is het zoals @Shmoo zegt.

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt ook de backup terugzetten op een andere telefoon en dan met het mechanisme van WhatsApp zelf de gesprekken overzetten naar je eigen telefoon.

Geblokkeerd
    Anoniem
    tinus_omt op 23 september 2017

Je kunt ook de backup terugzetten op een andere telefoon en dan met het mechanisme van WhatsApp zelf de gesprekken overzetten naar je eigen telefoon.

Begrijpend lezen is niet je sterkste kant?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.