6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lbronsdijk

Whatsapp ontvangt niet alle berichten

Beste OMT-topicleden,

My first new topic at One More Thing. Hoop tegelijkertijd dat het ook een oplossing zal bieden, want ik zit met een klein probleempje. Het betreft de welbekende iOS App ‘Whatsapp’. Ik heb de laatste tijd namelijk last van berichten van mijn contactpersoon die niet binnenkomen op m’n iPhone. Zowel tekstberichten, als multimediaberichten. Voor de goede orde even een probleemomschrijving:

Wanneer ik met een willekeurig persoon aan het chatten ben, verstuurd Whatsapp mijn berichten, waarbij de ander deze ontvangt. Maar…, en nu komt het probleem, de ander typt een antwoord terug, wat ook is te zien in de statusbar, alleen haalt Whatsapp dat bericht niet binnen. Na app een paar herstart te hebben, is het probleem weer verholpen.

Nu vroeg ik mij dus af of iemand dit, wel heel vreemde probleem, bekend in de oren klinkt, en eventueel een idee heeft om dit op te lossen.

(NB. iOS Firmware is 5.1, up-to-date dus, evenals de versie van Whatsapp.)

Groeten,
    Luc

Bijdrager
    ipieter01

iOS 5.1? Weet je zeker dat je niet 5.0.1 bedoelt, anders heb je namelijk een developer preview geïnstalleerd.

Bijdrager
    csteelooper

Welkom Luc,

Je bedoelt waarschijnlijk dat je iOS versie 5.0.1 hebt, want 5.1 is nog niet uit. Mocht je inderdáád 5.1 hebben, dan heb je een bèta-versie van iOS te pakken, en kan dát je probleem veroorzaken.

Wanneer doet het probleem van niet-ontvangen berichten zich het vaakst voor? Onderweg (op 3G) of thuis (op wifi)? Of maakt dat geen verschil? En werk je op een iPhone of op een iPod?

@ipieter01: je was me nét voor…

Bijdrager
    noobown

Ik heb hetzelfde probleem met ios 3.1.3
    Wifi of 3G, het maakt niet uit ik moet heel vaak het programma opnieuw opstarten.

Bijdrager
    csteelooper

check de WhatsApp Server Status als dit probleem zich vaker voordoet, en met name op het moment dát het probleem zich voordoet. WhatsApp wordt op dit moment schijnbaar op alle platformen geteisterd door dit soort problemen. Overigens is deze Twitter-account ook te bereiken vanuit de App zelf.

Mag ik vragen hoelang het probleem zich voordoet bij de getroffen gebruikers? Ik heb er zelf tot nog toe geen last van…

Bijdrager
    noobown

Al langer dan een half jaar.

Inmiddels heb ik whatsapp maar verwijderd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.