15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Erik

WhatsApp nu met advertenties

Vanaf eerder deze week zie ik voor het eerst advertenties in WhatsApp verschijnen, die gebaseerd zijn op de tekst die ik getypt heb. Ze verschijnen klein net boven het tekstvak en je kunt ze wegklikken. Iemand anders dit al gezien?

[Duplicaat topic verwijderd door moderator]

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Night. Reden: Duplicaat topic verwijderd
    Bijdrager
    GoeieDag

Ik neem aan dat je malware binnen hebt. De ads zouden begin 2020 enkel op de status pagina te zien zijn.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Dorkiban

Ik zie ze ook. Van de week toen ik een appje stuurde met bol.com in de tekst. Ik vind het erg vergezocht om meteen malware te roepen. Logischer is het dat Wazzapp dit heeft open gezet. Ik ben maar weer eens aan het zoeken naar alternatieven.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik noemde ‘malware’ omdat het niet de ads zijn die WA heeft aangekondigd voor 2020. Dus als je nu (2019) al wel ads ziet in het chatveld, is er iets raars aan de hand.

Moderator
    Night

Ik sluit me aan bij @Goeiedag in deze. Er moet iets aan de hand zijn, want dit is geen normaal gedrag voor WhatsApp.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand van buitenaf toegang had to het chatvenster van WhatsApp op je telefoon.

Mogelijk zijn ze bij WhatsApp iets aan het testen en zit jij net binnen de pool waar de advertentieplakken vallen.

Het lijkt mij meestal niet zo moeilijk. Wat is/was het onderwerp van de advertentie(s) die je voorbij zag komen. Als het gewoon legale bedrijven zijn dan lijkt het mij heel sterk dat het adware is. Adware gaat altijd samen met reclames en technieken die niet jofel zijn. Denk aan, click hier jij bent de 100.000 bezoeker. En wil jij ook snel miljonair worden via Bitcoins? Allemaal dat soort ongein.

Ze verschijnen klein net boven het tekstvak en je kunt ze wegklikken.

Dat klinkt niet als een basis voor adware.

Inactief
    Anoniem

Je kunt natuurlijk altijd even Malwarebytes draaien als je het niet vertrouwt.

Bijdrager
    GoeieDag

Het gaat om iOS.

Inactief
    Anoniem

Ah, bedankt. Subforum naam is niet zichtbaar op mijn iPhone.

Bijdrager
    Nikkeef

Waarschijnlijk heb je bol.com ingetikt. Als je een url toetst laat Whatsapp een kleine preview boven het invoerveld zien. Ook niet commerciële sites als bijvoorbeeld NOS.nl worden getoond.

Moderator
    Night

Als de ‘advertentie’ er zó uitziet, wel ja:

Bijdrager
    KarelWillem

Grappig dat dat alleen werkt met http:// e.d. ervoor.

Gebruik je alleen bijvoorbeeld http://www.bol.com of alleen bol.com dan zie je die previews (gelukkig) niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Weer zo’n TS die zich niet meer bemoeit met zijn eigen draadje. Debiel gedrag!

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, dat is echt schering en inslag.

Men stuurt je een bericht, je geeft binnen een minuut antwoord, en vervolgens hoor je drie dagen niets meer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.