14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    iJasper

WhatsApp met buitenlandse simkaart, NL nog bruikbaar?

Hoi, ik ga op vakantie en daar een simkaart halen om makkelijk te kunnen blijven internetten in Thailand. Alleen.. als ik die simkaart in m’n iPhone doe; kan ik dan nog wel Whatsappen met m’n NLse nummer?

Bijdrager
    sjoerdrei

Ja

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, daar had ik ook nog niet over nagedacht.

Straks een US simkaart in de telefoon nml.

Moderator
    Night

Dan niet meer. WhatsApp is nl. gebaseerd op je telefoonnummer. Zelfs als je de WhatsApp app op je laptop hebt staan en die in Nederland is gelinkt naar je Nederlandse nummer, dan zal dat niet werken. Die zoekt ook verbinding met WhatsApp op je telefoon en werkt (dus/helaas) niet zelfstandig.

Maaruh, jij had toch zo’n Android geval? Kunnen daar geen 2 sim-kaarten in?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja. Maar broodnodige SD-kaart in slot twee.

En mijn zoon heeft een iPhone SE, daar past er maar één in.

Nou ja, Facebook-messenger werkt ook. Geen probleem.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 15 uur geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Ahja, als het niet linksom gaat, dan maar rechtsom. Maar KW komt er wel:-)(y)

Bijdrager
    rammes

dat werkt gewoon prima, WhatsApp vraagt of je je oude nr wilt gebruiken of het nieuwe nr.

Bijdrager
    SvS

Out of office … out of home… vroeger waren we onbereikbaar als we op vakantie gingen. Probeer dat maar eens. Lekker rustgevend!
    En idd er zijn meer chatclients. Telegram, ..

Bijdrager
    KarelWillem

In ons geval is ‘op vakantie’ niet helemaal het geval.

‘Op toernee’ is een betere benaming. En aangezien er dagelijks wijzigingen kunnen zijn in slaapplaatsen, oefenplekken, tijden van eten, start van competitie, etc., is enige vorm van communicatie toch wel handig.

Moderator
    Night

Bijdrager
    vuurvreter

@night, @rammes

Dat is al een paar jaar mogelijk.

In het buitenland WhatsApp gebruiken
    Wanneer je in het buitenland bent, kan je gebruik blijven maken van je WhatsApp-account via Wi-Fi of data.

Wanneer je in het buitenland een lokale sim gebruikt, kan je nog steeds gebruik blijven maken van WhatsApp. Echter, wanneer je je telefoonnummer moet verifiëren, zal je dit moeten kunnen doen op het originele WhatsApp-nummer. Om je WhatsApp-telefoonnummer te verifiëren moet je de corresponderende SIM-kaart in je telefoon hebben. Je zal er dan ook oproepen en sms-berichten op moeten kunnen ontvangen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 16 uur geleden door  vuurvreter.

Moderator
    Night

Ik las het, ja. De laatste keer (een x aantal jaar geleden) dat ik ermee te maken had kon het nog niet. Vandaar mijn (foutieve) antwoord, waarvoor bij deze mijn excuses. Maar dat wordt dus eventjes SIMswitchen, @karelwillem

Bijdrager
    KarelWillem

Sim switchen? Uiteraard ja, want er komt een US sim in.

Maar uit dat verhaaltje hierboven lees ik verder niets over de originele sim daarvoor gebruiken.

Gewoon nieuw nummer, en klaar(?)

Moderator
    Night

Nee, je kan – zoals ik het begrepen heb – dan kiezen om je WhatsApp berichten van je Nederlandse nummer te versturen, terwijl je kan bellen met je nieuwe SIM.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.