2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Murris

Whatsapp media verdwenen na backup

Hi all,

Mijn iPhone Xs moest weg voor reparatie, ik had tijdelijk een iPhone 6s met iOS 12 van een vriend. Alles overgezet en werkte prima. Nu heb ik mijn Xs weer terug, had op de 6s weer een back up gemaakt, ook van whatsapp en alles weer terug gezet.

De chat geschiedenis is wel terug, maar alle media ben ik verloren gegaan. Bij elke chat in de media staan witte vakjes met vraagtekens. Nergens zie ik meer foto’s in de chat.

Als ik nu weer inlog op whatsapp op de 6s, staan alle foto’s er wel weer bij. Ik heb nogmaals een back up gemaakt en weer overgezet, maar helaas zijn al mijn foto’s op mijn Xs niet leesbaar.

Wie heeft hier een oplossing voor? Ik had al ergens gelezen op internet dat beide iOS hetzelfde moet zijn, maar degene van wie de 6s is wilt geen update naar iOS 13. Is er een andere reden? Stel dat het een oudere telefoon was die sowieso geen iOS 13 kon updaten dan moest het toch ook werken lijkt mij? Van Google word ik ook niets wijzer.

Alvast dank!

Moderator
    Night

Moest je niet eerst de foto-bibliotheek aanwezig hebben? (weet het niet 100% zeker)

• Heb je de backup in iCloud gemaakt? Al uitgelogd en opnieuw ingelogd?
    • Heb je al geprobeerd om WhatsApp eerst te verwijderen en daarna weer opnieuw te installeren?

Make sure your old iPhone and new iPhone are running the same OS and also have the same versions of WhatsApp on both
    Back up WhatsApp inside the app on your iPhone
    Back up your entire iPhone to iCloud (and iTunes just for safety if you want)
    Restore your new phone from this iCloud backup – note that this is the ONLY way to get your media back
    It takes a while (I had 7GB of data for just WhatsApp) but sit by your Wifi router If you recycle/sell your old iPhone then it’s kind of too late I’m afraid – lesson is never sell your old device until you’re 100% sure your new phone is how you want it
    Also worth bearing in mind that while I was trying to fix this issue, I turned the Automatic Backup function inside the WhatsApp app to OFF while I was sorting it out, just in case it over-wrote data I would later want
    I also wrote down what I might lose during the week it took me to figure this out so weigh up if it really is as terrible as you think it is if you have to roll back the clock a bit on your iPhone’s data. I could get my photos back easily from either iCloud or Dropbox backups, I don’t use iMessage so much, all apps can be re-downloaded from your iTunes account at anytime so they’re fine – so what would I lose? Not much really.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.