16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Jack4ya

Whatsapp geschiedenis/chats van Android overnemen

Korte vraag, android is voor mij heel logisch en tastbaar met zijn toegankelijke usb / sd kaart.

Kan ik op enige manier de database (die dus de complete geschiedenis bevat) migreren naar iPhone?
    Dat ik de app moet kopen, is dus niet wat ik bedoel. Puur de geschiedenis overzetten.

Mijn huidige foon en evt nieuwe iphone gebruik ik namelijk voornamelijk voor internet/whatsapp/fotografie… Dus nogal belangrijk voor me en mogelijk een dealbreaker.

Bijdrager
    Hortulanus

Ik denk dat dit niet mogelijk is.

Bijdrager
    laurabaakman

Kijk eens bij de FAQ van Whatsapp zelf FAQ van Whatsapp zelf, het lijkt alsof het kan.

Mijn ervaring is dat ne een reinstall van Whatsapp alle berichten teruggezet worden, maar dat was op dezelfde telefoon, met dezelfde sim en dezelfde SD. Kan best zijn dat hij ergens een database achtergelaten heeft voor de reinstall.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het kan niet.

Met een JailBreak en nog wat dingen op die android zou het vast wel moeten lukken, maar ik zou dat niet doen voor alleen zo’n chat.

Bijdrager
    Jack4ya

Dat het niet simpel kon wist ik wel, met jailbreak misschien wel dus.
    Hmmm, misschien dan toch vrijdag maar af zeggen…

Ik weet echt niet af ik afstand van bijna 3 jaar Whatsapp geschiedenis kan doen

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Misschien kan het op het geheugenkaartje dat in je android zit. Dan kun je dat op je Mac/pc zetten en bewaren, en opnieuw beginnen op je iPhone.

Bijdrager
    Pivni Pes

Is de iPhone in combinatie met jailbreak niet via SSH te benaderen?

Bijdrager
    Jack4ya

Gesprekken bewaren p computer oid of mailen dus, is niet mijn bedoeling. Echt in de telefoon hebben, graag.

Ik zal vandaag/vrijdag moeten beslissen of ik na het weekend wil laten leveren. Dusv dat is te krap om het uit te vogelen… best jammer.

Bijdrager
    SunKeeper

Geen optie om je Android toestel bij de hand te houden?
    Of krijgt die een andere bestemming?

Bijdrager
    Jack4ya

Nee,.Ik ga niet met 2 toestellen aan de wandel. Het was best leuk geweest, maar uiteindelijk gaat het me ook functionaliteit. Ach scheelt me weer paar honderd euro. Anders kijk ik het een paar maanden aan. Dan weet ik gelijk met over het toestel. Ik heb nu ook een fijn toestel. Dus het was ook domweg enthousiasme.

Bijdrager
    Pivni Pes

Hier al naar gekeken?

Is de iPhone in combinatie met jailbreak niet via SSH te benaderen?

Ik gebruik SSH redelijk vaak voor het een en het ander uit te voeren op mijn Ubuntu servers, IOS is volgens mijn net als OSX een Unix gebaseerd systeem.
    Ik heb nog nooit via SSH met mijn iPhone gebabelt omdat ik dit nog niet nodig hebt gehad en het niet zo nodig vindt om te jailbreaken.
    Wellicht kan iemand dit met zekerheid bevestigen.
    Als je via SSH kan communiceren met je iPhone, dan zou je theoretisch je historie terug kunnen zetten.

Bijdrager
    Jack4ya

Euh SSH?
    In een verleden hebben wel eens een iphone gebroken, maar communiceren via SSH met iPhone, dat gaat boven mijn pet, tenzij er concrete handleidingen zijn…:)

Bijdrager
    Jack4ya

Nog even aan het zoeken, maar ik zie nog geen behaalde successen…
    Kennelijk ben ik de enige pannenkoek met zo’n wens…

Bijdrager
    Pivni Pes

iPhone jailbreaken, openSSH installeren en vanuit je mac bladeren op dat ding.
    Moet kunnen.

http://isource.com/2008/04/01/how-to-connect-to-your-iphone-via-ssh/

http://thebigboss.org/guides-iphone-ipod-ipad/install-and-use-ssh

Bijdrager
    Jack4ya

En dan nog hopen dat de encrypte Android WA database ook met de iPhone versie van wa werkt.

Bijdrager
    JesseJanzen

@Jack4ya Ik ben benieuwd of je een oplossing voor je probleem hebt gevonden!? Ik zit met hetzelfde namelijk:) Of is er toevallig iemand anders die weet ik hoe de gesprekken van mijn Whatsapp op Android kan overzetten naar de Whatsapp op een iPhone 4s?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.